  • 1. Data: 2008-07-06 14:49:39
    Temat: ZUS DRA - czy można wysłać pocztą wydruk
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Witam,

    Muszę złożyć formularz ZUS DRA do 10 lipca.
    Niestety przebywam poza miejscem prowadzenia
    działalności.
    1. Czy mogę wysłać ten formularz pocztą?
    2. Nie będę miał dostępu do oryginalnych druków.
    Czy mogę wysłać formularz wypełniony w komputerze
    i wydrukowany (podobnie jak się drukuje np. VAT-7)?

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2008-07-06 16:11:08
    Temat: Re: ZUS DRA - czy można wysłać pocztą wydruk
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    PiotrB. <p...@o...pl> napisal:
    > Muszę złożyć formularz ZUS DRA do 10 lipca.
    > Niestety przebywam poza miejscem prowadzenia
    > działalności.
    > 1. Czy mogę wysłać ten formularz pocztą?

    Tak, listem poleconym. Data wysylki potwierdzona stemplem
    jest uznawana za date doreczenia. Nota bene: tu dali ciala
    ci, ktorzy wysylali np. Inpostem. Jego stemple - o ile wiem -
    nie maja tej magicznej kodeksowo wlasciwosci.

    > 2. Nie będę miał dostępu do oryginalnych druków.
    > Czy mogę wysłać formularz wypełniony w komputerze
    > i wydrukowany (podobnie jak się drukuje np. VAT-7)?

    Wydruk z Platnika - jak najbardziej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-07-06 20:24:12
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 06-07-2008 o 18:11:08 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Wydruk z Platnika - jak najbardziej.

    Dzięki. A wydruk z innego programu?
    Wydruk z Płatnika czymś się różni?

    Piotr

  • 4. Data: 2008-07-06 20:28:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.udv0amuku74sgs@bu-8b31d8846187.chello.pl...

    > Dzięki. A wydruk z innego programu?
    > Wydruk z Płatnika czymś się różni?

    Wyglada zupelnei inaczej niz rozowy druk deklaracji.
    ZUS przyjmuje albo rozowe deklaracje wypelnione recznie, albo deklaracje z
    Platnika. Inny program nie wchodzi w rachube.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2008-07-06 21:17:26
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 06-07-2008 o 22:28:50 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Wyglada zupelnei inaczej niz rozowy druk deklaracji.
    > ZUS przyjmuje albo rozowe deklaracje wypelnione recznie, albo deklaracje
    > z Platnika. Inny program nie wchodzi w rachube.

    ok. wydrukowałem DRA z Płatnika.
    rzeczywiście druk wygląda inaczej,
    nie widzę miejsca na podpis i ew. pieczątkę.
    Trzeba to gdzieś podpisać i przystawić pieczątkę?

    Piotr

  • 6. Data: 2008-07-06 21:26:58
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.udv2rc11u74sgs@bu-8b31d8846187.chello.pl...

    > ok. wydrukowałem DRA z Płatnika.
    > rzeczywiście druk wygląda inaczej,
    > nie widzę miejsca na podpis i ew. pieczątkę.
    > Trzeba to gdzieś podpisać i przystawić pieczątkę?
    Tak
    Z tyłu na dole.
    Chyba nawet na dra pisze na dole jak sie to podpisuje.
    I uważaj, żebys nie miał dookoła napisu "wydruk próbny"
    Bo tego zus nie zunaje.

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2008-07-06 21:35:43
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 06-07-2008 o 23:26:58 pawelj <pawel_jajko. antyspam
    <...@p...onet.pl>> napisał(a):

    > Z ty?u na dole.
    > Chyba nawet na dra pisze na dole jak sie to podpisuje.
    > I uwa?aj, ?ebys nie mia? dooko?a napisu "wydruk próbny"
    > Bo tego zus nie zunaje.

    Dzięki. Może jeszcze podpowiesz mi gdzie to wysłać,
    do biura terenowego ZUS w którym zwykle załatwiałem
    sprawy osobiście czy do właściwego inspektoratu?

    Piotr

  • 8. Data: 2008-07-09 11:14:44
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    SDD pisze:

    > Wyglada zupelnei inaczej niz rozowy druk deklaracji.
    > ZUS przyjmuje albo rozowe deklaracje wypelnione recznie, albo deklaracje z

    A jak sobie ichnią różową deklarację na maszynie wypełnię, to nie
    przyjmą? A jak ichnią różową deklarację zadrukuję tekstem na drukarce?

    Ktoś wie na jakiej podstawie prawnej dokonują oni takiego rozróżnienia i
    czemu ma to służyć?

    Gwyn

  • 9. Data: 2008-07-09 21:30:02
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > A jak ichnią różową deklarację zadrukuję tekstem na drukarce?
    >
    > Ktoś wie na jakiej podstawie prawnej dokonują oni takiego rozróżnienia i

    Przyjmą albo nie
    "ichnia" deklaracja ma w opisie "wypełniac drukowanymi literami
    długopisem" - czy jakoś tak
    I jak się trafi jakaś nawiedzona pani za lada to ni huhuhu ej nie przekonasz
    że coś napisane maszyną znaczy to samo co napisane długopisem.

    Skoro ona ma w instrukcji że tak trzeba to znaczy że tak trzeba.
    Chociaż większość tych za ladą dopuszcza ludzkie odruchy i przyjmuje
    dokumenty wypełnione normalnie czyli np zadrukowane na komputerze.
    Ale trafiają się przypadki które maja zły humor i nie przekonasz żeby
    przyjęła.
    Nie przekonasz tez żeby napisała ci że nie przyjmie.
    Przeważnie kończy się na wizycie u naczlenika oddziału i ten (ta) kzywiąc
    się przyjmie.
    a za miesiąc powtórka z rozrywki...

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2008-07-09 22:26:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2008, Gwyn wrote:

    > A jak sobie ichnią różową deklarację na maszynie wypełnię, to nie przyjmą?
    > A jak ichnią różową deklarację zadrukuję tekstem na drukarce?

    Przyjmą.
    Znaczy przyjmą z atramentówki, lasera i termosublimacyjnej, czy
    przyjmą z każdej igłówki to nie wiem, bo nie wiem jak "metoda" sobie
    radzi z widocznymi pikselami, jeśli igłówka ma małą rozdzielczość.
    Składałem (z lasera).

    > Ktoś wie na jakiej podstawie prawnej dokonują oni takiego rozróżnienia

    Żadnej!

    > i czemu ma to służyć?

    A to co innego. O ile wiem - całkiem uzasadnione :>

    Otóż AFAIK ZUS stosował - i prawdopodobnie stosuje - siakieś skanery
    do wczytywania tych deklaracji. Z OCR. Tak, OCR pisma ręcznego :P,
    w archiwach są gdzieś dyskusje co to znaczy "99% poprawności odczytu"
    (nie wiem czy na tej grupie). Streszczając: horror.
    I ze zrąbanym pozycjonowaniem - jak arkusz *dokładnie* wymiarami
    i "przyłożeniem" nie pasuje do wzorca, to wynikowy tekst jest do wyrzucenia.

    Panienki z okienka nie przyjmują z tego powodu "wydruku z programów",
    mimo że miałem DOKŁADNIE spozycjonowany wydruk, korygowałem manualnie
    z suwmiarką w ręku :> (z kolorowego lasera 600 DPI), ale niestety nie
    wydrapałem napisu na dole że "drukowane z programu..." :P

    W sumie powinienem kiedyś w ramach testu podrzucić im wydruk zrobiony
    ze skanu ichniej kartki :O

    pzdr, Gotfryd