  • 1. Data: 2008-07-06 16:58:33
    Temat: rozliczenie podatku - praca za granicą
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Szukałem przeglądając stare wątki ale nie znalazłem satysfakcjonującej
    odpowiedzi.
    Student na wakacjach pracuje legalnie w Szkocji. Ubezpieczony i
    opodatkowany.
    W październiku wraca na studia.
    Czy w rozliczeniu rocznym w Polsce ma to uwzględniać ?
    Na podstawie jakiego dokumentu ? Czego żądać od pracodawcy ?
    Pracuje na zlecenie więc ma drobne dochody w kraju.
    Czy te szkockie dochody będą uwzględniane przy ustalaniu zwrotu podatku w
    Polsce ?

    macso

  • 2. Data: 2008-07-06 17:16:08
    Temat: Re: rozliczenie podatku - praca za granicą
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    macso wrote:
> [...]
    > Pracuje na zlecenie więc ma drobne dochody w kraju.
    > Czy te szkockie dochody będą uwzględniane przy ustalaniu zwrotu podatku

    do 2007 roku zarobki w Anglii są zwolnione z opodatkowania w Polsce,
    natomiast będziesz ju musiał na pit wpisać, bo będą miały wpływ na
    ustalenie progu podatkowego do zarobków polskich.

    Nie da się krótko napisać jak to rozliczyc. Po prostu śledź gazety w
    kwietniu, pewnie bedzie sporo artykułów na temat rozliczen.
    poczytaj tez troche pit.pl. tam tez jest troche na ten temat.W
    ostatecznosci trochę drobnych w kieszen i idz do doradcy pdoatkowego to
    cie rozliczy.

  • 3. Data: 2008-07-06 17:30:02
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <

> [...]
    > poczytaj tez troche pit.pl. tam tez jest troche na ten temat.W
    > ostatecznosci trochę drobnych w kieszen i idz do doradcy pdoatkowego to

    no tak, ale jaki dokment wziąć od pracodawcy ?
    przecież musi być jakiś dowod stwierdzjący wysokość dochodow

    macso

  • 4. Data: 2008-07-06 18:08:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    macso wrote:

    > Użytkownik "witek" <

    > no tak, ale jaki dokment wziąć od pracodawcy ?
    > przecież musi być jakiś dowod stwierdzjący wysokość dochodow

    z punktu widzenia polskiego US wszystko jedno.
    Jak dostajesz czek, wystarczy jego kopia, jak wpłaca ci na konto wyciąg
    z konta. Tak zeby były wyszczególnione poszczególne wypłaty i ich daty,
    bo będzie ci to potrzbne to przeliczenia na złotówki.
    A na potwierdzenie, że żadnego nie schowałeś pokażesz przeciez
    rozliczenie podatku w Anglii.