    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: FV -- towar limitowany?
    Date: Tue, 18 Feb 2003 12:30:03 +0100
    <b28rq1$570$2@atlantis.news.tpi.pl> <b2ae81$iff$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <i...@4...com>
    <b2d6l6$bo5$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <0...@4...com>
    <b2ifg0$1p2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <5...@4...com>
    <b2qhif$9sk$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <q...@4...com>
    <b2svrn$cm7$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 18 Feb 2003 10:55:20 +0100), "Boguslaw
    Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> był(a) napisał(a):

    >Prawo nie zabrania NIE sprzedawania.

    Zabrania. Towar wystawiony publicznie z ceną traktowany jest jako
    oferta i nie można odmówić jego sprzedaży.

    >Trudno.

    Bywa.

    >Samo zycie..

    I w imię miłości społeczniej nie mam zamiaru przejść nad tym do
    porządku dziennego, bowiem to nie jest kwestia pójścia na rękę przy
    cieżkiej sytuacji sprzedawcy, ale godzenie się na jego chamskie i
    złośliwe działanie.

    >A po co ?
    >To "pana wali" a nie ich...

    Owszem, dlatego właśnie ja chcę uzyskać zgodne z prawem traktowanie.
    Jeżeli im się nie podoba, mogą zrezygnować. Proste.

    >I co to panu przeszkadza.

    Bowiem ja jestem poszkodowany jako klient.

    >Prosze sobie otworzyc obok kiosk i sprzedawac lepiej..

    Nie mam zamiaru. Ja chcę kupić gazetę, a nie ją sprzedawać. Psim
    obowiązkiem sprzedawcy jest sprzedać. Jeżeli uważa, że nie, to może
    zamknąć kiosk, może nie sprzedawać określonych czasopism itp. Moim
    świętym prawem jest być traktowanym zgodnie z prawem oraz szacunkiem.

    Pan widzę wciąż hołduje dawnym czasom, gdy SKLEP oznaczało Stój
    Kliencie Lub Ewentualnie Poproś. Niestety monopolistyczne działania
    sprawiają, że podobne zasady wciąż są na porządku dziennym. Ja
    natomiast jestem im przeciwny i zawsze starałem się postępować zgodnie
    z etyką, kulturą osobistą oraz prawem.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/