  • 1. Data: 2008-01-10 08:56:43
    Temat: Faktura VAT data sprzedaży grudzień, wystawienia styczeń
    Od: "Qleczka" <qleczka@(spam)konto.pl>

    Mam wystawioną fakturę VAT za usługi pewnej firmie z datą sprzedaży
    31.12.2007 i datą wystawienia 07.01.2008. Firma pieniążki za wystawioną
    fakturę przeleje mi dopiero w połowie stycznia 2008 (termin 7 dni). Do
    którego roku podatkowego mam zaksięgować taką fakturę?

    pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2008-01-10 09:41:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 09:56:43 Qleczka konto.pl> <"<qleczka"> napisał(a):

    > Mam wystawion? fakture VAT za us?ugi pewnej firmie z dat? sprzeda?y
    > 31.12.2007 i dat? wystawienia 07.01.2008. Firma pieni??ki za wystawion?
    > fakture przeleje mi dopiero w po?owie stycznia 2008 (termin 7 dni). Do
    > którego roku podatkowego mam zaksiegowaae tak? fakture?

    A księgujesz koszty wg której metody? I czy to są koszty pośrednie czy
    bezpośrednie?

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-10 09:42:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Qleczka" <qleczka@(spam)konto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakturę przeleje mi dopiero w połowie stycznia 2008 (termin 7 dni). Do
    > którego roku podatkowego mam zaksięgować taką fakturę?

    Strzelam zakładając memoriał - VAT do 2008, a koszty do 2007.
    Proszę o poprawę jeśli się mylę.

  • 4. Data: 2008-01-10 09:49:20
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Qleczka" <qleczka@(spam)konto.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Strzelam zakładając memoriał - VAT do 2008, a koszty do 2007.
    > Proszę o poprawę jeśli się mylę.

    Już druga odpowiedź uznająca fakturę wystawioną komuś za kosztową,
    ciekawe :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2008-01-10 09:50:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 10:42:25 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Qleczka" <qleczka@(spam)konto.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Strzelam zakładając memoriał - VAT do 2008, a koszty do 2007.
    > Proszę o poprawę jeśli się mylę.

    Od 2007 to chyba tylko masochiści księgują koszty memoriałowo.
    Ale i tak trzeba wiedzieć czy to koszty pośrednie czy bezpośrdnie.
    W każdym razie szanse są jak 3:1 że koszty idą na 2008.

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-01-10 09:53:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 10:49:20 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > Już druga odpowiedź uznająca fakturę wystawioną komuś za kosztową,
    > ciekawe :)

    OMG, przeczytałem "mam wystawioną fakturę VAT" i się tym zasugerowałem,
    sorry :)

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-10 10:09:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Już druga odpowiedź uznająca fakturę wystawioną komuś za kosztową, ciekawe
    > :)

    Fakt, nie zauważyłem tego pokrętnie napisanego niuansu, sorry.
    VAT do 2008, przychód do 2007.

  • 8. Data: 2008-01-10 11:20:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-10, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > OMG, przeczytałem "mam wystawioną fakturę VAT" i się tym zasugerowałem,
    > sorry :)

    Hm. To ja mam pytanie - również mam tego rodzaju fakturę (usługi za
    cały grudzień), z datą sprzedaży i wystawienia w styczniu. Czy w takim
    przypadku w obu księgach wstawiam pozycje w styczniu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-01-10 11:36:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 12:20:08 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Hm. To ja mam pytanie - również mam tego rodzaju fakturę (usługi za
    > cały grudzień), z datą sprzedaży i wystawienia w styczniu. Czy w takim
    > przypadku w obu księgach wstawiam pozycje w styczniu?

    Jeśli to za grudzień, to przychód powstał 31-12-2007 niezależnie od daty
    wystawienia faktury.
    A data sprzedaży do VAT tez chyba powinna być 31-12-2007?

    pozdr,
    tommyz

  • 10. Data: 2008-01-10 11:39:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-10, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > Jeśli to za grudzień, to przychód powstał 31-12-2007 niezależnie od daty
    > wystawienia faktury.
    > A data sprzedaży do VAT tez chyba powinna być 31-12-2007?

    Za grudzień, aczkolwiek w programie po prostu bezmyslnie zaklepałem
    automat i zarówno datę sprzedaży jak i wystawienia ustawił na bieżącą
    systemową. :(

    Czyli rozumiem, że muszę to odkręcić? W jaki sposób można coś takiego
    odkręcić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl