  • 1. Data: 2003-04-25 08:36:42
    Temat: Faktura VAT korygujaca co powinna zawierac?
    Od: "MPR" <l...@o...pl>

    Jak w temacie, moze ktos ma wzor takiej faktury dzieki
    pozdr Lopez

  • 2. Data: 2003-04-25 10:35:45
    Temat: Re: Faktura VAT korygujaca co powinna zawierac?
    Od: "..::FELIPE::.." <p...@2...pl>

    jest kilka wzorow, zalezy czy zmienia sie ilosc (np zwrot towaru) czy cene
    towaru...

    podaj konkretnie to postaram Ci sie pomoc...

    pozdro

    #F#

  • 3. Data: 2003-04-25 10:58:55
    Od: "MPR" <l...@o...pl>

    towar byl uszkodzony wiec zwrot towaru i pieniedzy

  • 4. Data: 2003-04-25 16:25:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 25 Apr 2003 10:36:42 +0200, "MPR" <l...@o...pl>
    zakodował:

    >Jak w temacie, moze ktos ma wzor takiej faktury dzieki

    A do rozporządzenia zaglądałeś??
    Tam jest wyraźnie napisane.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-04-25 21:13:09
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    > A do rozporządzenia zaglądałeś??
    > Tam jest wyraźnie napisane.

    Witam,
    Zapytales czy czlowiek ow zagladal do rozporzadzenia. Niektorzy nie wiedza
    do jakiego rozporzadzenia powinni zajrzec. Mysle, ze znacznie pomocniejszy i
    milszy bylby tu post w stylu: "sugeruje zajrzec do rozporzadzenia.... Dz.U.
    nr ... z dnia...."
    Wtedy ow delikwent moglby wiedziec, gdzie szukac odpowiedzi. Gdyby wiedzial
    od razu to nie zadawalby pytania na grupie, tylko by tam zajrzal. Nie
    wszyscy sa wytrawnymi ksiegowymi znajacymi wszelkie przepisy, a grupa jest
    po to aby dyskutowac i pomagac sobie, a nie po to by byc zlosliwym.
    Zycze wiecej zrozumienia i cierpliwosc do laikow.
    Pozdrawiam,
    Magdalena Budzynska

  • 6. Data: 2003-04-25 23:18:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl> napisał w
    wiadomości news:b8c8cu$avf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > po to aby dyskutowac i pomagac sobie, a nie po to by byc zlosliwym.
    > Zycze wiecej zrozumienia i cierpliwosc do laikow.

    A ja sugeruję podawać link do rozporządzenia, a najlepiej już do konkretnego
    przepisu, np:
    http://firma.onet.pl/bap/teksty/220302.htm#r10
    i numerów ważnych paragrafów, np:
    - par.41.
    A jeszcze lepiej zacytować najważniejsze fragmenty, np:
    ---------
    § 41.
    (...)
    2. Faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia,
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w § 35 ust. 1 pkt 1-3,
    b) nazwę towaru lub usługi objętych rabatem,
    3) kwotę i rodzaj udzielonego rabatu,
    4) kwotę zmniejszenia podatku należnego,
    5) czytelny podpis osoby uprawnionej do wystawienia faktury korygującej lub
    podpis oraz imię i nazwisko tej osoby.
    (...)
    7. Faktury korygujące powinny zawierać wyraz KOREKTA albo wyrazy FAKTURA
    KORYGUJĄCA.
    ---------
    § 35. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 37,
    powinna zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy,
    2) numery identyfikacji podatkowej albo numery tymczasowe sprzedawcy i
    nabywcy,
    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"; podatnik
    może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w przypadku
    sprzedaży towarów o charakterze ciągłym,
    ------------
    Polecam jednak lekturę całego rozporządzenia, bo tam zawsze coś z czegoś
    wynika, od czegoś zalezy i na coś się powołuje ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-04-26 06:46:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 25 Apr 2003 23:13:09 +0200, "Magdalena Budzynska"
    <v...@v...pl> zakodował:

> [...]
    >milszy bylby tu post w stylu: "sugeruje zajrzec do rozporzadzenia.... Dz.U.

    Sorki, nie przyszło mi do głowy, że VATowiec może nie wiedzieć gdzie
    są zapisane zasady, jakimi ma się kierować.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-04-26 13:42:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:

    > Sorki, nie przyszło mi do głowy, że VATowiec może nie wiedzieć gdzie
    > są zapisane zasady, jakimi ma się kierować.

    Kaizen, mało widziałeś. A uwierzyłbys że facet od 10 (dziesięciu) lat
    prowadzący działalnośc gospodarczą w sporym rozmiarze (ociera się prawie
    o pełna księgowość) nie wie że trzeba robic remanent na koniec roku i że
    od małych umów cywilnoprawnyc podatek jest ryczałtowy.... uwierzysz?

    Maddy chwilowo pod wrażeniem stanu wiedzy nowego klienta...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-04-28 06:08:35
    Od: "MPR" <l...@o...pl>

    VATowcem jestem od miesiaca a moja dzialalnosc to kilka sprzedazy
    miesiecznie zajmuje sie czym innym znajomy ktory pomagal mi z ksiegowoscia
    chwilowo wyjechal a ja musze wystawic taka Fakture, i nie wiedzialem co w
    niej ma byc ale dzieki juz wiem, na ksiegowosci wogole sie nie znam ale sie
    poznam tylko troche czasu brak:)
    dzieki pozdr Marek