  • 11. Data: 2003-09-03 19:15:44
    Temat: Re: Faktura VAT po 7 dniach - zagrożenia
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bj5eid$b3n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > (osoba fizyczna dokonująca zakupu w np. gdudniu,
    > następnie w marcu zmienia PA na FA).

    w celu oczywiście skorzystania z ulgi podatkowej
    z roku **dla marca**,
    jednak i tu jest to problem w zasadzie nabywcy,
    a nie wystawcy - gdyż z jego punktu widzenia,
    po drobnym zastanowieniu się, też nie widzę przeciwskazań.

  • 12. Data: 2003-09-03 20:01:35
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest kara za to "przestepstwo" ?

    zerknąłem "szybko" i chodzi zapewne o rozporządzenie
    z 22 marca 2002, a dokładniej precyzując rozdział 10,
    § 38.
    1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia
    od dnia wydania towaru lub wykonania usługi [...cut...]

    -----------
    przez co rozumieć należy, iż sprzedaż należy **udokumentować**
    najpuźniej siódmego dnia od dnia wydania towaru lub usługi.
    W przypadku udokumentowania sprzedaży paragonem fiskalnym
    takowy obowiązek znika i wspomniany zapis nie ma zastosowania
    (tak sądzę). Zapis moim zdaniem nie powinien być odbierany jako
    swoisty "deadline" na zamianę PA na FA. Więc wracając do
    meritum sprawy - nie ma kary bo i nie ma "przestępstwa".

  • 13. Data: 2003-09-03 20:58:31
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > swoisty "deadline" na zamianę PA na FA. Więc wracając do
    > meritum sprawy - nie ma kary bo i nie ma "przestępstwa".

    A co w sytuacji, gdy handel jest miedzy DG ?

    Sprzedawca z jakiegos powodu wystawil fakture po 7+x dniach, ale zmiescil
    sie w tym samym miesiacu co obowiazek podatkowy ?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 14. Data: 2003-09-04 06:54:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ No dobrze.. wyobrazmy sobie, ze kupujacy umuwil sie ze dane tytuly bedzie
    >+ odbieral CIAGLE,
    >+ a na koniec miesiaca dostanie na wszystko fakture z data wystawienia na
    >+ koniec miesiaca i z data
    >+ sprzedazy mm-rrrr
    >+
    >+ Co jet nie w porzadku ?

    Chyba kwestia pominięta w rozważaniu: oglądając przepisy pod tym
    kątem wygląda na to że problemem jest "wydanie towaru" oraz
    "przyjęcie zapłaty".
    Umówmy się że zmilczymy długość gazety ;) oraz to że mowa była
    o "czasopismach fachowych" (w większości 1*/miesiąc) - to
    ww. zapisy brużdżą.
    Zaznaczam że się czepiam - bo wszystkie takie zapisy nie
    zawierające *co najmniej* "zdroworozsądkowych" wyjatków
    uważam za szkodliwe :], ale coż robić...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 15. Data: 2003-09-04 06:59:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał
    [...]
    >+ > No dobrze.. wyobrazmy sobie, ze kupujacy umuwil sie ze dane tytuly bedzie
    >+ > odbieral CIAGLE, [...]
    >+ > Co jet nie w porzadku ?
    >+
    >+ to że za każdym razem dochodzi do sprzedaży,
    >+ czyli udokumentowania PA + WZ + KP

    ...no, nieźle przyładowałeś ;)
    Mi kiosk wystawia paragon fiskalny - i obawiam się że jakby
    klient zażądał WZ i KP to sprzedawcy oczy by na wierzch wyszły...
    Poprzedni kioskarz nie był w stanie przetrawić co zrobić
    z klientem który chce faktury :>

    >+ gdyby ktoś kto to sprzedaje nie wystawiał PA + WZ
    >+ a tylko pobierał pieniądze do kasy (KP)

    ...to nie byłoby sprzedaży ??
    Trzeba byłoby się umówić że kupujesz gazetę codzienną i że
    miesięczny zestaw jest NIEPODZIELNY. Ja tam bym miał
    wątpliwości... ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, kupujący czasopisma "na 1 fakturę" :))

  • 16. Data: 2003-09-04 07:06:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ przez co rozumieć należy, iż sprzedaż należy **udokumentować**
    >+ najpuźniej siódmego dnia od dnia wydania towaru lub usługi.

    "Truizmem jest że pierwszeństwo należy przyznać wykładni
    językowej przepisów" (to z uzasadnień i innych glos
    do wyroków SN :)).
    Aczkolwiek uważam że zapis zaostrzający ("wystawia się"
    i już) jest szkodliwy, to napisali co napisali...

    >+ W przypadku udokumentowania sprzedaży paragonem fiskalnym
    >+ takowy obowiązek znika i wspomniany zapis nie ma zastosowania
    >+ (tak sądzę).

    Zeznając że w razie czego pozostaje do obrony "mała
    szkodliwość społeczna" :] przedstawiony wyżej argument
    "zdrowego rozsądku" (jak to się nazywa, "wykładnia
    celowościowa" ?) nie jest rozstrzygający :]

    Jak to ktoś z rządu czy Sejmu powiedział: "..przez ostatnie
    kilka lat uchwaliliśmy kilkaset szkodliwych dla gospodarki
    przepisów..." ? :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, o fakturach już było ;))

  • 17. Data: 2003-09-04 13:07:19
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > klient zażądał WZ i KP to sprzedawcy oczy by na wierzch wyszły...
    > Poprzedni kioskarz nie był w stanie przetrawić co zrobić

    nie chodziło mi o **fizyczne** drukowanie czy
    wystawianie dokumentów, ale o sam fakt zaistnienia
    ich w systemach (przeważnie, o ile się takowy posiada :)

    > ...to nie byłoby sprzedaży ??
    > Trzeba byłoby się umówić że kupujesz gazetę codzienną i że
    > miesięczny zestaw jest NIEPODZIELNY. Ja tam bym miał
    > wątpliwości... ;) !

    Cóż, chodzi właśnie o umówienie się, że kioskarz
    nie wystawia PA, ale sam sobie robi KP (może notować
    na zeszyt jak nie ma programu :), a na koniec
    miesiąca te KP traktuje jako zaliczki.
    Podsumowując wystawia FA i po ptakach.

  • 18. Data: 2003-09-04 21:18:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ wystawianie dokumentów, ale o sam fakt zaistnienia
    >+ ich w systemach (przeważnie, o ile się takowy posiada :)

    Możemy przyjąc za pewnik, że Ruch S.A. sprzedaży "w kioskach"
    nie przepuszcza przez WZ+KP - bo na dzień dobry trzebaby
    przetworzyć wszystkie dane z wszystkich kas fiskalnych.
    Pewnikiem w oparciu o stosowny przepis księgują sumę
    miesięczną z kasy i już (przy "fakturze na kasach"
    - a *tak robią*, tzn. jest i f-ra i paragon - można
    sobie wybrać AFAIK czy się chce księgować osobno
    czy nie).
    Znaczy: prawie na pewno jest tak jak chcesz :)

    >+ > >+ gdyby ktoś kto to sprzedaje nie wystawiał PA + WZ
    >+ > >+ a tylko pobierał pieniądze do kasy (KP)
    >+ >
    >+ > ...to nie byłoby sprzedaży ??
    [...]
> [...]
    >+ na zeszyt jak nie ma programu :), a na koniec
    >+ miesiąca te KP traktuje jako zaliczki.
    >+ Podsumowując wystawia FA i po ptakach.

    Mniemam że tą technologią się mylisz :) Mianowicie
    przyjmując ponad 50% zaliczki na towar *który wydał*
    (a wydaje czasopisma *osobno*) łapie się na "obowiązek VAT"
    i to obustronnie :[.

    Mam w zapasie argumentację z cytatem (za tym "że
    można"), ale leży sobie w folderze wToku żeby
    przeczytać jeszcze raz :)
    Sam bym chciał żeby nie dało się przyczepić do
    moich faktur (zakupowych), ale powyższa argumentacja
    mi się nie podoba ;) ! (marudny jestem, nie ?!)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 19. Data: 2003-09-05 08:57:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"[...]

    > Możemy przyjąc za pewnik, że Ruch S.A. sprzedaży "w kioskach"
    > nie przepuszcza przez WZ+KP - bo na dzień dobry trzebaby
    > przetworzyć wszystkie dane z wszystkich kas fiskalnych.

    Otoz mylisz sie...

    RUCH S.A. dostarcza prase na podstawie umowy z odbiorca.
    Sprzedazy dokonuje sie RAZ i na to wystawia fakture - prenumerata.
    potem wydaje sie towar JUZ ZAPLACONY i "ofakturowany".

    Kiosk po prostu "przekazuje" zapakowana w dziale prenumeraty prase.

    Boguslaw

  • 20. Data: 2003-09-05 12:59:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ Otoz mylisz sie...
    >+
    >+ RUCH S.A. dostarcza prase na podstawie umowy z odbiorca.

    Jasne. Idę do kiosku i mówię: "ENTERA poproszę" ;), jak
    rzeczono w KC: "przez każde zachowanie się...które ujawnia
    wolę..." :)

    >+ Sprzedazy dokonuje sie RAZ i na to wystawia fakture - prenumerata.

    Ale o prenumeracie mowy nie było: ewidentnie chodziło o zakup
    czasopism "luzem" ! Z prenumeratą najwyżej byłby problem
    "jak księgować", a nie "kiedy ma być faktura :)
    No a ja wyraźnie pisałem: "sprzedaży w kioskach" - prenumerata
    to nie jest "sprzedaż w kiosku" bo tylko pewna część operacji
    stanowiącej powód oVATowania (wydanie towaru) odbywa się
    w kiosku ;)

    >+ potem wydaje sie towar JUZ ZAPLACONY i "ofakturowany".
    >+
    >+ Kiosk po prostu "przekazuje" zapakowana w dziale prenumeraty prase.

    Mi nie.
    Sądzę że pytającemu (w oparciu o to o co pytał) - również.
    Proszę o nieargumentowanie "czemu nie prenumerata" - owszem,
    rozważam, ale wtedy w *wydawnictwie* a nie w RUCHu... !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)