  • Data: 2005-02-13 08:29:50
    Temat: Re: Faktura VAt w USD
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Faust wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > akcesyjnym, VI dyrektywą, a także umowami dwustronnymi - czynność
    > prawna podlega opodatkowaniu w kraju, w którym została dokonana - a
    > ten warunek zostaje spełniony przy wdt, gdyż w samej ustawie vat
    > określono właśnie w art.7 że czynność przeniesienia prawa własności
    > następuje na terytorium kraju innego niż polska i opodatkowana jest
    > na gruncie prawa kraju obcego.

    A zatem tylko "stoisz na stanowisku", bo ustawa stanowi co innego.
    To prawda, że ustawa jest sprzeczna z dyrektywą,
    ale to nie znaczy, że ustawa z tego powodu nie obowiązuje.

    W tym przypadku nawet nasz
    > ustawodawca, choćby nie wiem jak tego pragnął, nie może ingerować w
    > zasadę exteritorialis, bo nie ma takich uprawnień, więc sam uznaje
    > się za niewłaściwego.

    Nie wiem, ale może gdzieś można się odwoływać.

    > Podobną logikę zastosowano w art. 106 ustawy vat.
    > W ust.1 określa się obowiązek wystawiania "faktur vat" przez
    > podatników

    > gdzie ty to widzisz?????
    > czy w art. 106 jest użyte gdziekolwiek sformułowanie "faktura vat" -
    > mowa jest tylko o "fakturze" a to może niewielka , ale jednak istotna
    > różnica !

    No jasne. Parę zdań dalej jest odesłanie,
    do rozporządzenia którego nie przyjmujesz do wiadomości.
    W rozporządzeniu ustalono, że na fakturze
    (możesz ją sobie nazwać jak chcesz: fakturą vat, fakturą zwykłą itp)
    ma być oznaczenie "faktura vat".

> [...]
    > umieszczenie w "FAKTURZE" numerów euro sprzedawcy i nabywcy.
    > Nadinterpretacją jest rozciąganie treści par.12 pkt.1 także na WDT i
    > każdy inny przypadek wyjątku, gdyż punkty tego paragrafu są
    > enumeratywne, więc każdy z nich określa przepis szczególny nie
    > związany z poprzednimi ( ot taki mały wykład z logiki prawnej- sorry)
    > Podobnie w par.11 pkt.2 tegoż rozporządzenia nakłada się obowiązek
    > szcególny wystawiania "faktury vat" na wewnątrzwspólnotową dostawę
    > towarów w postaci nowych środków transportu - ergo pozostała WDT nie
    > wystawia "faktury vat" Co było do udowodnienia.

    Na sprzedaż cebuli też nie ma zapisu,
    czy zatem nie wymaga to wystawienia faktury?
    Akurat logika prawna mnie prowadzi do wniosku,
    że paragraf dotyczy wszystkich rodzajów sprzedaży,
    a tylko dla kilku rodzajów nakłada szczegółowe zapisy.

    Cały ten wywód opiera się na założeniu, że nasz ustawodawca
    nie zastosował się do traktatów, dyrektywy itp
    Akurat tak jest.
    Masz prawo zastosować się do przyjętych
    traktatów i dyrektyw a nie do uchwalonego przez sejm RP
    prawa i pewnie po kilku latach jakiś trybunał
    przyzna Ci rację, a może nawet i odszkodowanie,
    ale proszę nie szukaj na siłę jakiegoś zaczepienia
    i nie łap za słówka ustawodawcy, żeby pokazać, że
    zapisał co innego niż zamierza.
    Na razie obowiązujący stan prawny w RP
    jest inny niż piszesz i być może zmienią
    to w najbliższych latach jakieś skargi
    na forum międzynarodowym.