  • Data: 2006-09-16 10:16:50
    Temat: Re: Faktura dla klienta z UE ale bez numeru VAT
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16-09-2006 o 09:41:56 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Trzeba ustalić o czym dyskutujemy - założyłem i *zaznaczyłem* że mowa
    > o sprzedaży towaru (jak dalej widać niesłusznie)!
    > Przez polskiego podatnika dla zagranicznego niepodatnika :)

    No to wiemy juz że usługa - opodatkowana u nabywcy.
    Teraz, nawet jeśli nievatowcowi sprzedajemy to nie musimy polskiego VATu
    zapłacić bo niby skąd.
    Kwestia czy musimy się rejestrować w kraju nabywcy. Musimy, ale tylko
    jeśli przekroczymy ich kwotę zwolnienia z VAT - właśnie po to między
    innymi są te kwoty - żeby incydentalna sprzedaż do innego,
    kraju UE nie pocigała od razu konieczności rejestracji.

    Takie są moje ustalenia na bazie tej grupy, czytania ustawy, VI dyrektywy
    i tutoriali od ministra,
    jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi żebym sobie krzywdy nie zorbił
    kiedyś :)

    pozdrawiam