  • 1. Data: 2005-07-21 17:59:46
    Temat: Faktura na siedzibe - brak pieczaki itp...
    Od: tom <f...@g...pl>

    Siedzibe firmy mam w miejscu zameldowania, dodatkowo mam biuro w centrum (w
    NIP1 jako odział). Faktury zawsze wystawiałem na na siedzibe, a moge na
    oddzial?? Tylko ze:
    - na pieczatce adres mam tylko siedziby
    - adres biura podlega pod inny urzad skarbowy
    Pytania:
    - wyrobic extra pieczatke na biuro
    - jak rozliczac sie z VAT i US ??
    dzieki za wszelką pomoc!

  • 2. Data: 2005-07-22 09:07:19
    Temat: Re: Faktura na siedzibe - brak pieczaki itp...
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tom" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Siedzibe firmy mam w miejscu zameldowania, dodatkowo mam biuro w centrum
    > (w
    > NIP1 jako odział). Faktury zawsze wystawiałem na na siedzibe, a moge na
    > oddzial??
    NIE - chyba że to jedyne miejsce prowadzenia dizałalnosci i tak jest
    zgłoszone do US - wtedy PIT rozliczasz w swoim US a VAT w US właściwm ze
    względu na siedzibę czyli biuro w centrum.

    Tylko ze:
    > - na pieczatce adres mam tylko siedziby
    > - adres biura podlega pod inny urzad skarbowy
> [...]

    Nie możesz tak wystawiać - część na to a druga częśc na tamto.
    Albo siedziba jest w miejscy zamieszkania przedsiębiorcy i tak wystawiasz
    faktury albo się przerejestrowujesz na biuro w centrum (VAT) i wszystkie
    faktury wystawiasz na t
    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]en adres.

  • 3. Data: 2005-07-22 09:26:13
    Od: tom <f...@g...pl>

    OK, to juz rozumiem - ale jeszcze takie pytanko - w takim razie jak działa
    firma, która ma np w mieście dwa miejsca z których uzyskuje przychód? NP
    sklep komputerowy i gdzie indziej serwis....

  • 4. Data: 2005-07-22 13:12:54
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > OK, to juz rozumiem - ale jeszcze takie pytanko -

    Więc jednak nie rozumiesz.
    Mozna mieć tylko jeden adres "do fakturowania", więc musisz sie na któryś
    adres zdecydowac, zgłosić to w urzedzie i taki pisać na fakturach.

    vertret

  • 5. Data: 2005-07-22 16:58:12
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mozna mieć tylko jeden adres "do fakturowania", więc musisz sie na któryś
    > adres zdecydowac, zgłosić to w urzedzie i taki pisać na fakturach.

    Dokładnie
    Siedziba jest jedna
    reszta to "inne miejsca wykonywania działalnosci"

    MB

  • 6. Data: 2005-08-10 13:33:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 22 lipca 2005 18:58, gdy Magdalena B napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie
    > Siedziba jest jedna
    > reszta to "inne miejsca wykonywania działalnosci"

    No i każde z tych miejsc może swoje FV wystawiać, no nie?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2005-08-10 19:38:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > A był to piątek, 22 lipca 2005 18:58, gdy Magdalena B napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > No i każde z tych miejsc może swoje FV wystawiać, no nie?

    Czekaj.
    Jakby można było nie pomieszać dwu rzeczy to byłoby miło...
    Jedno - to numeracja faktur; nie widzę przeciwwskazań aby każde
    z "miejsc wystawiania faktur" stosowało własną numerację,
    ergo - "wystawiało własne faktury". Oczywiście w imieniu i na
    rzecz podatnika - jeśli jest to OF DG to z upoważnienia tejże
    OF.
    Drugie - to adres na fakturze.
    Powszechną praktyką (hm... nie chce mi się wyciągać faktur z Makro
    czy TP SA ale tak mi się zdaje że oni też) jest podawanie DWU adresów:
    "adresu miejsca wykonywania" i "adresu siedziby".
    Powód ? - adres siedziby ma być.

    Podstawa:
    § 9. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna
    zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone
    sprzedawcy i nabywcy
    oraz
    ich adresy;
    ^^^^^^^^^^

    Adresy PODATNIKÓW, nie "miejsc prowadzenia" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-08-10 20:08:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 10 sierpnia 2005 21:38, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
> [...]

    > ergo - "wystawiało własne faktury". Oczywiście w imieniu i na
    > rzecz podatnika - jeśli jest to OF DG to z upoważnienia tejże

    OF?

> [...]
    > czy TP SA ale tak mi się zdaje że oni też) jest podawanie DWU adresów:
    > "adresu miejsca wykonywania" i "adresu siedziby".

    A co w takim razie jest adresem siedziby? Na wpisie mam obydwa, na regonie
    zabrski, bo tak se regon wylosował, a w US pani powiedziała, że ,,adres
    siedziby pana nie dotyczy, bo to dotyczy spółek, proszę wpisać obydwa
    adresy w pola >>miejsca wykonywania<<''

> [...]
    > ich adresy;
    > ^^^^^^^^^^
    >
    > Adresy PODATNIKÓW, nie "miejsc prowadzenia" !

    Ale co rozumiesz przez adres podatnika? Prowadząc jednoosobową DG
    podatnikiem jestem ja. Zameldowany jestem w jednym adresie (nie-zabrze),
    księgi przechowuję i mieszkam w drugim (zabrze), a działania wykonuję u
    klientów (cały kraj) :).

  • 9. Data: 2005-08-11 09:24:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > OF?

    ...osoby fizycznej.

    > A co w takim razie jest adresem siedziby?

    Wg Kodeksu Cywilnego jest robione jednoznaczne rozróżnienie: zawsze
    zapisali "siedziba osoby prawnej lub miejsce zamieszkania osoby
    fizycznej".
    Dla VAT zapis jest IMO również jednoznaczny: "oraz ich adresy".
    Adresy podatników.
    Czyli adres miejsca zamieszkania.
    Jak dla mnie sprawa jest jasna, oczywista i uzasadniona: jak z powodu
    niezapłacenia (lub po drugiej stronie barykady - nieprawidłowego
    wykonania zapłaconej sprzedaży) będę cię chciał pozwać przed sąd
    (cywilnie) to właśnie muszę podać twój adres zamieszkania.

    > zabrski, bo tak se regon wylosował, a w US pani powiedziała, że ,,adres
    > siedziby pana nie dotyczy, bo to dotyczy spółek, proszę wpisać obydwa
    > adresy w pola >>miejsca wykonywania<<''

    IMO nie ma racji. Miała klapki na oczach "byle USowi się podatki
    zgadzały", a przecież podawanie NIPów oraz adresów ma wymiar
    ogólnoprawny - nawet jeśli wynika z przepisów VAT :)

    > Ale co rozumiesz przez adres podatnika? Prowadząc jednoosobową DG
    > podatnikiem jestem ja.

    Najwyraźniej ;)

    > Zameldowany jestem w jednym adresie (nie-zabrze),
    > księgi przechowuję i mieszkam w drugim (zabrze), a działania
    > wykonuję u klientów (cały kraj) :).

    Mam na myśli "adres zamieszkania" - ten który podałeś USowi
    w deklaracji NIP, adres pod którym odbierasz korespondencję.
    Jak pismo z sądu nie zostanie przez ciebie odebrane pod
    pretekstem że "tu nie mieszkasz" to będzie dowód że USowi
    skłamałeś ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)