  • 1. Data: 2004-06-28 09:36:27
    Temat: Faktura, poczta i plecy.
    Od: Robert Szczygiel <R...@f...addr.ess>

    Mamy sytuację jak w opisie:

    1. Sprzedający X (DG, KP) sprzedał towar kupującemu Y na fk.vat.
    2. Y oddał towar na WZ, (podpisana przez obie strony).
    3. X wysłał fakturę korygującą pocztą, za potwierdzeniem odbioru.
    4. Faktura nie została odebrana, wróciła po 3 tygodniach.
    5. W międzyczasie Y zwinął działalność.
    6. US twierdzi, że faktura korygująca musi być bezwzlędnie
    podpisana.
    7. Y twierdzi, że nie może podpisać faktury, bo już działaności
    nie prowadzi.
    8. Czyli X jest w plecy o vat i nie tylko.

    Macie jakiś pomysł co z tym fantem można zrobić?

    RobTM:)
    --
    - I tak własnie, synku, działa silnik rakietowy.
    - Tato, a dlaczego jak smok zieje ogniem, to nie leci do tyłu?

  • 2. Data: 2004-06-28 11:31:04
    Temat: Re: Faktura, poczta i plecy.
    Od: "antonina" <a...@o...pl>

    > 8. Czyli X jest w plecy o vat i nie tylko.
    Tak , brak wyjscia.
    Chyba ze faktura byla wystawiona w okresie dzialalności Y i on ja z ta data
    podpisze.

  • 3. Data: 2004-06-28 12:06:39
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 28 Jun 2004 13:31:04 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, antonina
    napisal(a):

> [...]

    Patrz watek "anulowanie faktury". Jezeli nie doszlo do obrotu to nie ma
    obowiazku podatkowego.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-06-28 12:22:34
    Od: Robert Szczygiel <R...@f...addr.ess>

    Mieczyslaw wrote:
    > Patrz watek "anulowanie faktury". Jezeli nie doszlo do obrotu to nie
    > ma obowiazku podatkowego.

    Ale do obrotu IMHO doszło, gdyż była wystawiona faktura VAT,
    i wydany towar. Faktura zastała zaksięgowana przez obie strony,
    część towaru sprzedana, reszta wróciła. Hm, chociaż przepytam
    US na tę okoliczność.

    RobTM:)

  • 5. Data: 2004-06-28 13:36:42
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/28/2004 11:36 AM, Użytkownik Robert Szczygiel napisał:

> [...]
    > 5. W międzyczasie Y zwinął działalność.
    > 6. US twierdzi, że faktura korygująca musi być bezwzlędnie

    Z tym podpisem to nie tak. Wystarczy potwierdzenie odbioru faktury pod
    postacią wrotki z poczty. Pan Y okazał się większym cwaniakiem więc pan
    X potwierdzenia nie ma.

    > 7. Y twierdzi, że nie może podpisać faktury, bo już działaności
    > nie prowadzi.

    Ale prowadził. Pozostaje *grzecznie* poprosić Y o podpisanie korekty z
    datą kiedy jeszcze prowadził. Jeżeli Y nie da się przekonać to chyba nic
    się nie da zrobić.

  • 6. Data: 2004-07-02 20:58:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jun 2004, /sl wrote:

    > + Dnia 6/28/2004 11:36 AM, Użytkownik Robert Szczygiel napisał:
    > +
    > + > Mamy sytuację jak w opisie:
    [...]
> [...]
    > + kiedy jeszcze prowadził. Jeżeli Y nie da się przekonać to chyba nic się nie

    Moment.
    Rozpatrzeć trzeba IMHO co najmniej dwa elementy: artykuł 415 K.C. oraz
    ewentualnie o ile nabywca f-rę zaksięgował zaś korekty nie - tenże 415
    w powiązaniu z 422 ("świadomie skorzystał") a także 405 i dalsze.
    Przecież to wygląda na ewidentne wyłudzenie VAT od sprzedawcy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)