  • 1. Data: 2004-06-28 07:39:44
    Temat: Koszty przed rozpoczęciem działalności
    Od: "olpin" <o...@g...pl>

    Witam,
    1.07 startuje z firmą transportową na KPiR i VAT. Poniosłem pewne koszty
    jeszcze przed rozpoczęciem działalności m.in. opłata rejestracyjna VAT,
    podatek od śr.transportu i egzamin na licencje. Mam pytanie . czy moge w
    jakis sposób wprowadzić to do KPiR i uznać za koszty?
    Drugim problemem jest samo kupno samochodu, który kupiłem z początkiem
    czerwca, czy dowodem wewnętrznym moge go wprowadzić do ewidencji śr.trwałych
    i naliczać amortyzacje?
    Z góry dzięki za pomoc
    Olgierd

  • 2. Data: 2004-07-03 08:34:32
    Temat: Re: Koszty przed rozpoczęciem działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jun 2004, olpin wrote:

> [...]
    >+ podatek od śr.transportu i egzamin na licencje. Mam pytanie . czy moge w
    >+ jakis sposób wprowadzić to do KPiR i uznać za koszty?

    Sprawa opłat związanych z rozpoczęciem DG (czyli np. wspomniany VAT)
    była kilkakroć, są interpretacje US że przeciwsskazań nie ma.
    Podatek od śr. transportu wzbudza moje podejrzenie że jest związany
    z jakimś konkretnym pojazdem a nie firmą - pojazdem, który nim firma
    rozpoczęła działalność nie był (no bo jak) wpisany do EŚT, a więc
    z momentem uznania tegoż pojazdu powinien stać się częscią WP (i później
    pójść do amortyzacji).
    Do egzaminu na licencję komentarza nie mam.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)