  • Data: 2005-01-12 09:16:18
    Temat: Re: Faktura w PDF
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jan 2005, du hast mich gefragt wrote:

> [...]
    > + > podejście do sprawy jest bezdyskusyjne.
    > +
    > + Jest dyskusyjne ponieważ po pierwsze barcz wcale nie powiedział, że prowadzi
    > + PK, po drugie i trzecie cytuję: "Dodatkowo
    > + chcemy umieścić na naszej stronie internetowej możliwość pobierania
    > + duplikatów w postaci dokumentów w pdf.", "Księgowe wpadły na pomysł, żeby
    > + nie drukować kopii i przechowywać je w postaci pdf'ów na nośniku typu CD czy
    > + na czymś trwalszym."
    > +
    > + Zakładając, że jednak nie jest to PKPiR (co czyniłoby dalsze rozważania

    W którą stronę "bezprzedmiotowym" i dlaczego ??

    > + tworzenie zapisów). Jeżeli użytkowany system komputerowy te warunki spełnia
    > + to faktycznie drugi cytat mamy załatwiony. Co do pierwszego cytatu to
    > + niestety chcąc nie chcąc wchodzimy w "śliskie rejony dokumentu
    > + elektronicznego", nieprawdaż?

    Hm...
    O ile dla KPiR rzeczywiście widzę problem z "przesłaniem" dokumentu
    w formie niematerialnej (jeszcze do UoR nie zaglądałem - mozesz w 1 słowie
    powiedzieć *co* [jaka idea prawna] pozwala *przesłać* .doc w postaci
    niematerialnej przy PK ??) to właśnie *wydanie* go w postaci niepapierowej
    (a raczej czepianie się owego "wydania") mnie dziwi...

    Różnica PK/KPiR w zakresie prowadzenia dokumentacji - czyli
    księgi i ewidencji - nie wzbudza wątpliwości (KPiR MUSI być drukowana
    jeśli jest prowadzona w formie elektronicznej, księgi PK mogą nie
    być - ale za to wymogi dla oprogramowania takiego PK są znacznie
    ostrzejsze, do KPiR wystarczy "instrukcja" !).

    Do dokumentów... obowiązku "wydrukowania" (na KPiR) nie przyuważyłem :)
    Owszem, zeznaję że drukuję. Z kopią - i to PODPISANĄ.
    Ale głównie w myśl zasady "na tym samym papierze co faktura może być
    jeszcze N innych dokumentów takich jak gwarancja, dowód wydania
    czy akceptacja płatności"... po prostu wygodniej :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)