    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura w PDF
    Date: Wed, 12 Jan 2005 12:16:29 +0100
    <crtjbf$l7p$1@atlantis.news.tpi.pl> <cruek4$522$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0501110122580.184@athlon>
    <cs0107$3h8$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs03fk$agv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cs07uu$c2n$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs09l0$fab$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <cs0l8m$l75$1@nemesis.news.tpi.pl> <cs14c8$8ud$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cs2nom$i74$1@atlantis.news.tpi.pl> <cs2pmf$m3s$1@nemesis.news.tpi.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, Faust wrote:
    [...]
    >+ Ja bym chętnie posłuchał opinii - może akurat czyta grupę - kogoś kto
    >+ zajmuje się rozliczeniami międzybankowymi, przecież oni już rozliczają się
    >+ elektronicznie zaś brak regulacji chyba im nie przeszkadza?

    Nie zajmuję się jakby co :)
    Ale powiadamiam iż jest chyba inaczej:
    - czym innym jest umowa bank-klient; zdaje się że na początku regulacji
    nie było i ustalenia były w myśl "swobody umów". O ile się nie mylę
    w tej chwili jest jakaś regulacja pozwalająca :) na "stosowanie
    rozwiązań umowych nie spełniających wymogu podpisu elektronicznego
    w miejscu gdzie umowa powinna mieć postać pisemną". Inaczej to chyba
    byłyby kfiatki - bo przecież umowa pożyczki "przenosząca 500 zł"
    powinna być pisemna - no i debet albo karta kredytowa chyba by
    sugerowała "niedopatrzenie" :) ("niestaranność" w postępowaniu)
    - czym innym jest przelew międzybankowy; z tego co widziałem albo
    na .banki albo na .prawo - istnieje urzędowy (prawny) PRZYMUS
    korzystania z systemu w stylu ELIXIR (SYBIR jeszcze jest czy już
    umarł ?) - no to i regulacje szczegółowe muszą istnieć, bazujące
    na tych *przepisach*. Czyli są przepisy odrębne :) co nie pozwala
    przymierzać się do interpretacji "tak jak u nich".

    >+ Niestety jestem pesymistą jeżeli chodzi o ministra, zazwyczaj jak coś
    >+ ureguluje to sp....

    Ha !
    Chcesz aby w wątku był choć jeden post co do którego grupowicze
    będą zgodni, tak ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd