  • 41. Data: 2010-03-17 20:25:24
    Temat: Re: Faktura wyslana faxem
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2010 o 19:34:32 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Przeczytałem jeszcze raz uzasadnienie i rzeczywiście wygląda na to, że
    > NSA podrzuciło niezłą minę do MF.
    >
    > Dla nieklikatych:

    (...)

    Czyli co, jak dzisiaj przygotuję sobie PDFa, albo nawet nie PDFa
    tylko arkusz do eksportu PDFa, a wydrukuję go jutro, to powinienem
    szykować szczoteczkę do zębów :)

    --
    Tomek

  • 42. Data: 2010-03-17 21:27:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 16 Mar 2010 14:08:48 +0100, "wspolna-flaszka.pl"

    >czy faktura wyslana faxem jest tak samo traktowana jak faktura wyslana
    >mailem ktora zostaje
    >wydrukowana (czyli wedlug debilnego rozumowania wystawiona) przez odbiorce?
    Dokument na drugim koncu rozmowy dwoch urzadzen faksowych nie jest juz
    oryginalem. Wszak oryginal zostal na pierwszym koncu.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 43. Data: 2010-03-17 21:36:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    WAM w <news:f8i2q5tuk9cnkql0cgmcpmtbohqu1cp0d4@4ax.com>:

    > On Tue, 16 Mar 2010 14:08:48 +0100, "wspolna-flaszka.pl"

    > Dokument na drugim koncu rozmowy dwoch urzadzen faksowych nie jest juz
    > oryginalem. Wszak oryginal zostal na pierwszym koncu.

    Dokument po stronie przyjmującej transmisję jest kopią, oryginał został po
    stronie nadającej...

    Pytanie oryginał czego, co jest stroną nadającą o co odbierającą -- to tak
    dla uściślenia terminologii którą się posługujesz, w całkowitym oderwaniu od
    /obowiązujących/ przepisów prawanych

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 44. Data: 2010-03-18 10:02:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > dla tych klientów, co chcą, wysyłasz emilem, a drukowane do niszczarki,
    > jak nie odbiorą przez jakiś czas.

    ...czyli co najmniej trzy miesiące (faktura jest rachunkiem).

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2010-03-18 10:11:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tu się rodzi pytanie: Co robić, jak jestem u klienta i chcę mu wystawić
    > fakturę na miejscu.
    >
    > a) Wydrukować na jego drukarce

    Oczywiscie.
    Dlaczego by nie?
    Czyżby argumentem miało być ze "wydruk wygląda tak samo"? ;)
    A co to kogo obchodzi? :O
    Przecież *prawny* stan jest inny, skoro przepis nakazuje wystawienie
    faktury *Tobie*, to wymóg jest spełniony i basta.
    Wypada tylko "uprawdopodobnić", że to Ty drukowałeś.
    Oświadczenie klienta/świadka IMVHO będzie wystarczające.
    Sądzę, że jeśli tylko są to realnie możliwe do "obsłużenia" przypadki,
    nawet zdarzające się często (dowód z przesłuchania kilkunastu świadków,
    potwierdzających że "u nich też tak wystawiłeś" wręcz byłby pożądany)
    to nikt tego nie podważy.

    Tyle, że to inna sprawa, niż ewidentne kłamstwo jeśli się u klienta
    fizycznie nie było i można się przejechać na setce sprzeczności :>

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2010-03-18 10:17:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010, Jacek Osiecki wrote:

    > Przy naszym fiskusie to aż dziw że nie ma wymogu wysyłania faktury listem
    > poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej :)

    Zwyczajnie - są jawne zakazy narzucania dodatkowych warunków
    w Dyrektywach UE.
    Jak w 2004 .pl włączała się do .ue, to były publicznie wyrażane zdania
    urzędników dotyczące niepodpisywania faktur, że "to niemożliwe i jakoś
    musi dać się obejść" :P (znaczy żeby *jednak* nakazać podpisywanie).
    Ale najwyraźniej nie dali rady :> (próbowali, próbowali, przez co
    najmniej kilka miesięcy próbując ze strony ustawy o rachunkowości,
    no ale ustawa nie może *jednak* uchylać umowy m-narodowej, więc
    wyszło że to rachunkowość trzeba zmienić).
    Niestety, w sprawie "faktur elektronicznych" regulacje UE dają wolną
    rękę rządom w zakresie "regulacji szczegółowych", no i mamy.
    Własne, polskie. Regulacje.
    Kogoś dziwi, że y.... "mało praktyczne"?

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2010-03-18 10:31:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010, Liwiusz wrote:

    > Już kiedyś padła propozycja pytania do US "jak długi może być kabel
    > pomiędzy komputerem a drukarką do uznania, że fakturę drukował sprzedawca".
    > Ktoś jest chętny na wydanie... ile się teraz za interpretację płaci? :)

    IMVHO jak się trafi na logicznie myślącego urzędnika, to będą to
    wyrzucone pieniądze - już ktoś to wskazał w wątku, "kontrola nad"...
    Osoba drukująca, ta która *patrzy* czy "faktura powstaje" musiałaby
    być tą "wystawiającą".

    Trzeba by upoważnić klienta do wystawiania f-r w imieniu sprzedającego,
    a takie pytanie w interpretacjach nie pada, bo jak sądzę nikt nie
    chce podjąć takiego ryzyka (że klient oprócz "dopilnowania wydrukowania
    faktury X" przypadkiem nie wydrukuje jeszcze piętnastu innych,
    a potem US powie że są "prawomocne", bo przecież upoważnienie ma,
    więc VAT, odsetki i kara za zaniżenie się należą).

    I nie, nie mam na myśli "upoważnienie kupującego", o którym stanowi
    rozporządzenie o f-rach, tylko zwykłe "upoważnienie do wystawiania
    faktur w imieniu sprzedawcy", jakie miewają pracownicy tego sprzedawcy
    na przykład (nie wszędzie i nie wszyscy, zjawisko "u nas f-ry wystawia
    tylko szef proszę przyjść jutro" jest pewnie znane).

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2010-03-18 12:48:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > IMVHO jak się trafi na logicznie myślącego urzędnika, to będą to

    Oj tam, niewielkie ryzyko ;)

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2010-03-18 12:54:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > faktury *Tobie*, to wymóg jest spełniony i basta.
    > Wypada tylko "uprawdopodobnić", że to Ty drukowałeś.

    No ale co to znaczy ,,ty drukowałeś''?

    a) Jestem na miejscu, naciskam drukuj
    b) jestem w pokoju obok, naciskam drukuj i drukuje na drukarce w pokoju obok
    c) jestem u siebie w firmie naciskam drukuj i drukuję na drukarce u
    klienta (przez np. TeamViewer)
    d) jestem u siebie, naciskam drukuj, to idzie nie bezpośrednio do
    kabelka, tylko do pdfa, potem mejlem, potem kabelkiem do drukarki

    Wszystkie te metody różnią się tylko techniką wykonania wydruku. Za
    każdym razem ja naciskam DRUKUJ :D

    > Tyle, że to inna sprawa, niż ewidentne kłamstwo jeśli się u klienta
    > fizycznie nie było i można się przejechać na setce sprzeczności :>

    Ale jaką długość i jaki rodzaj nośnika pomiędzy drukarką a wystawiającym
    ograniczają przepisy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 50. Data: 2010-03-18 13:54:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.03.2010 13:54), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > d) jestem u siebie, naciskam drukuj, to idzie nie bezpośrednio do
    > kabelka, tylko do pdfa, potem mejlem, potem kabelkiem do drukarki

    e) zlecasz wydruk klientowi,

    > Wszystkie te metody różnią się tylko techniką wykonania wydruku. Za
    > każdym razem ja naciskam DRUKUJ :D

    Różnią się także stopniem Twojej kontroli nad procesem wydruku. Gdzieś w
    okolicach c/d przestajesz być pewien czy klient na pewno wydrukował, a
    jeżeli wydrukował, to w ilu egzemplarzach ...

    Więc innymi słowy - nie wiesz do końca ile faktur zostało wystawionych.

    p. m.