  • Data: 2006-09-22 04:45:21
    Temat: Re: Faktura wysłana maile w pdf a druga pocztą
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja <d...@g...com> wrote:
    > To czy klient sobie tę FV wydrukuje i wywali do kosza albo da w swoje
    > koszty to mnie już mało interesuje. Nie mam wpływu na to! (wiem ze US kara
    > za odliczenie VAT wtedy gdy ktoś inny tego VATu nie zapłaci więc i tu może
    > coś wynaleźć).
    > Przecież jak koleś przyjdzie do mnie do biura, ja mu FV wydrukuję albo
    > nawet wyślę pocztą tak jak ma to miejsce teraz, FV nie ma ani jego ani
    > mojego podpisu, a on odrazu wywali to w kosz to co? Mam lecieć do niego i
    > przekonywać go do tego aby jednak sobie tę FV oprawił w ramkę?

    Ogólnie to Ty masz rację. Ale logika ma się nijak do naszych przepisów
    podatkowych :)

    Generalnie problem ma odbiorca faktury - jeśli chce odliczyć VAT z niej,
    musi mieć oryginał. Pomijam już fakt, że oryginał to nie tylko oryginał wg
    Słownika Języka Polskiego, dodatkowo musi mieć wyraz "ORYGINAŁ", bo oryginał
    z wyrazem "KOPIA" oryginałem nie jest :)

    No i ten oryginalny oryginał oczywiście musi być dostarczony na papierze
    (wygrawerowany w metalu, na tabliczkach glinianych, itp.) przez sprzedawcę.
    Jeśli kupujący ma nie-oryginał, to VATu odliczyć nie może.

    Tak więc Twój klient, jeśli sobie wydrukuje fakturę z PDFa _musi_ powiedzieć
    (jeśli ktoś go o to zapyta w czasie kontroli), że tą fakturę np. odebrał od
    Ciebie osobiście albo dostał od Ciebie pocztą.

    P.