  • 1. Data: 2007-04-23 16:10:08
    Temat: Faktura za hosting z USA
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Witam!

    Jako że polski rynek hostingu na platformie Windows zwyczajnie leży i
    kwiczy (Jest coś sensownego poza AMM Komputer? Nic nie mogę znaleźć!),
    chciałbym skorzystać z oferty jakiejś amerykańskiej firmy hostingowej
    (na razie skłaniam się ku webhost4life.com). Problem w tym, że będę
    chciał sobie ichnią fakturkę wciągnąć w KUP, a tymczasem u nich działa
    to tylko tak, że fakturę mogę sobie wydrukować sam dla siebie z panelu
    administracyjnego serwera. Jak na to będzie patrzyła nasza skarbówka?
    Płatności dokonam kartą kredytową (nawet niefirmową), ale to w
    przypadku KPiR nie ma znaczenia AFAIK.

    Jak to jest z takimi drukowanymi fakturami? Zaznaczę, że interesuje
    mnie tylko faktura z USA do Polski, a nie w odwrotną stronę. Chcę mieć
    dowód zakupu, żeby wrzucić serwer w koszta, ale ten dowód mogę sobie
    tylko sam wydrukować... Przerabiał ktoś coś takiego?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-04-23 16:50:22
    Temat: Re: Faktura za hosting z USA
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2007 o 18:10:08 DarkStar <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > dowód zakupu, żeby wrzucić serwer w koszta, ale ten dowód mogę sobie
    > tylko sam wydrukować... Przerabiał ktoś coś takiego?

    Importujesz usługę więc wystawiwsz sobie fakturę wewnętrzną
    (jeśli jestes vatmanem)

  • 3. Data: 2007-04-23 21:21:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 23 Apr 2007 18:50:22 +0200, t...@o...pl napisał(a):
    [...]
    > Importujesz usługę więc wystawiwsz sobie fakturę wewnętrzną (jeśli
    > jestes vatmanem)

    A jeżeli nie jest?

    p. m.

  • 4. Data: 2007-04-23 21:29:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Apr 2007, DarkStar wrote:

    > chciał sobie ichnią fakturkę wciągnąć w KUP, a tymczasem u nich działa
    > to tylko tak, że fakturę mogę sobie wydrukować sam dla siebie z panelu
    > administracyjnego serwera. Jak na to będzie patrzyła nasza skarbówka?

    Z naszego p. widzenia to jest "rachunek" i to nie spełniający
    polskich przepisów :)

    > Płatności dokonam kartą kredytową (nawet niefirmową), ale to w
    > przypadku KPiR nie ma znaczenia AFAIK.

    A tu można się pospierać.
    IMO - *w tym przypadku* - jak najbardziej ma.
    Podobnie jak w przypadku kiedy mamy tylko umowę z osobą nie
    prowadzącą DG (bez rachunku) - wtedy dowód zapłaty jest właśnie
    dowodem poniesienia kosztu, zaś umowa (czy Twój "invoice")
    stanowi "inny dowód", który służy do określenia celu poniesienia
    tego kosztu (bo sama wpłata jest dowodem poniesienia, ale
    nie określa celu), dopuszczalny na podstawie art. 180
    Ordynacji, treść tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    Przy okazji konieczności rozliczenia VAT ze strony prowadzącego
    DG jest drugi "dodatkowy opis" na FW, jak już "tommyz" zapisał.
    Dla porządku: sam nie miałem okazji zastosować.
    Piszę co bym na podstawie wiedzy posiadanej "na dziś" sam zrobił.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-04-24 08:00:06
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-04-2007 o 23:21:25 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Dnia Mon, 23 Apr 2007 18:50:22 +0200, t...@o...pl napisał(a):
    > [...]
    >
    > A jeżeli nie jest?

    To nic nie pisalem o takim przypadku

  • 6. Data: 2007-04-24 09:28:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Apr 2007 10:00:06 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > To nic nie pisalem o takim przypadku

    Wiem że nie pisałeś, dlatego dopytuję, bo mnie taki przypadek akurat
    interesuje, a nie jestem w stanie sobie jednoznacznie sam zinterpretować
    przepisów.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-04-24 09:50:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 24-04-2007 o 11:28:04 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Wiem że nie pisałeś, dlatego dopytuję, bo mnie taki przypadek akurat
    > interesuje, a nie jestem w stanie sobie jednoznacznie sam zinterpretować
    > przepisów.

    To by _chyba_ trzeba było uderzyć w ten Art. 180 Ordynacji.
    Czytałem intepretację jakiegoś US w której naczelnik
    napisał że co prawda rozporządzenie w sprawie KPiR nie wymienia
    drukowanej pseudofaktury jako uznawanego dowodu,
    ale w takiej sytuacji w której nie ma innej możliwości dowiedzenia
    faktycznie poniesionego kosztu, można użyć takiego dowodu jaki podatnik
    posiada
    (czyli wydruk z neta + powtierdzenie przelewu + ew coś jeszcze).
    Z tym że ja bym osobiście pisał wniosek o WI, żeby nie wtopić.

  • 8. Data: 2007-04-26 20:28:59
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Witam!

    Dzięki za odpowiedzi. Jestem vatmanem, ich "rachunek" wygląda jakbym
    go sobie w Notatniku napisał (nawet nie ma danych sprzedawcy) :(,
    natomiast będę miał miesięczny wyciąg z karty kredytowej... kiedyś tam
    (nie pamiętam kiedy bank wysyła). :D Najwyżej stracę... 240zł, bo tyle
    mnie to kosztowało. W Polsce miałbym fakturę VAT, ale wydałbym za to
    samo na gorszych warunkach (mniej przestrzeni dyskowej, mniej baz,
    itd.) 400zł + VAT. To nawet jeśli się nie uda, to niech już stracę.

    Ja będę ogólnie miał dużo przeróżnych drukowanych faktur (ale te już
    mają pełne dane adresowe sprzedawcy i kupującego, numer transakcji,
    itd.), zobaczę co na to biuro rachunkowe.

    Pozdrawiam,
    DS