  • 1. Data: 2009-04-29 09:00:39
    Temat: Faktura zaliczkowa
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam takie pytanie czy mozna wystawic fakture zaliczkowa z jakims tam terminem
    platnosci? Czy wolno ja wystawiac dopiero po otrzymaniu tejze zaliczki? Ew.
    gdzie szukac odpowiedzi, bo poki co to wszedzie pisze, ze zaliczkowa mam
    obowiazek wystawic po otrzymaniu kwoty. Pytanie czy wolno wczesniej dajac
    klientowi czas na wplate tej zaliczki.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 2. Data: 2009-04-29 09:05:57
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 11:00:39 +0200, ewka napisał(a):

> [...]
    > zaliczkowa mam obowiazek wystawic po otrzymaniu kwoty. Pytanie czy wolno
    > wczesniej dajac klientowi czas na wplate tej zaliczki.

    Fakturę zaliczkową można wystawić dopiero po otrzymaniu zaliczki.

  • 3. Data: 2009-04-29 09:12:04
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "ewka" napisał(a) w wiadomości :

> [...]
    > zaliczkowa mam obowiazek wystawic po otrzymaniu kwoty. Pytanie czy wolno
    > wczesniej dajac klientowi czas na wplate tej zaliczki.

    I dobrze "piszą" że zaliczkowa dopiero po otrzymaniu zaliczki.
    A jak chcesz dać klientowi czas na wpłatę zaliczki, to co stoi na
    przeszkodzie do wystawienia faktury proforma?

    Piotr

  • 5. Data: 2009-04-29 09:18:25
    Od: <s...@a...pl>

    > I dobrze "piszą" że zaliczkowa dopiero po otrzymaniu zaliczki.
    > A jak chcesz dać klientowi czas na wpłatę zaliczki, to co stoi na przeszkodzie
    > do wystawienia faktury proforma?

    ...albo dowolnie inaczej nazwane pisemne potwierdzenie warunków umowy.

  • 4. Data: 2009-04-29 09:18:25
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mam takie pytanie czy mozna wystawic fakture zaliczkowa z jakims tam terminem
    > platnosci?

    moim zdaniem tak o ile termin jest ten sam co data wystawienia :)

  • 6. Data: 2009-04-29 09:20:59
    Od: <s...@a...pl>

    > moim zdaniem tak o ile termin jest ten sam co data wystawienia :)

    Moim zdaniem zdecydowanie nie. Faktura na zaliczkę ma dokumentować zdarzenie, a
    nie przyszłe zdarzenie. Pisząc "do zapłaty 200, zapłacono 0, pozostało do
    zapłaty 200" sami na siebie bat ukręcimy.

  • 7. Data: 2009-04-29 09:25:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:
    > Moim zdaniem zdecydowanie nie. Faktura na zaliczkę ma dokumentować
    > zdarzenie, a nie przyszłe zdarzenie. Pisząc "do zapłaty 200, zapłacono
    > 0, pozostało do zapłaty 200" sami na siebie bat ukręcimy.

    Ależ termin płatności można wpisać dowolny, tak samo jak pozdrowienia
    dla bliższych i dalszych krewnych.

    Są to po prostu nieobowiązkowe elementy faktury.

    Istotne jest to, że fakturę zaliczkową wystawia się *po* otrzymaniu
    zaliczki.

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-04-29 09:36:36
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem zdecydowanie nie. Faktura na zaliczkę ma dokumentować zdarzenie,
    > a nie przyszłe zdarzenie. Pisząc "do zapłaty 200, zapłacono 0, pozostało do
    > zapłaty 200" sami na siebie bat ukręcimy.

    No wlasnie tak tez mi sie to nie podobalo, ale klient chcial z terminem pewnie
    po to, zeby sobie vat odliczyc jeszcze na kwiecien. Ale zaplacic to nie bardzo
    mu sie podobalo na juz, mi by to latalo, ale walkow to mi sie nie podoba robic.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 9. Data: 2009-04-29 09:58:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 11:00
    (autor ewka
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gt94vn$tja$1@news.onet.pl>):

    > mam takie pytanie czy mozna wystawic fakture zaliczkowa z jakims tam
    > terminem platnosci?

    Nie.

    > Czy wolno ja wystawiac dopiero po otrzymaniu tejze
    > zaliczki?

    Tak

    > Ew. gdzie szukac odpowiedzi, bo poki co to wszedzie pisze, ze
    > zaliczkowa mam obowiazek wystawic po otrzymaniu kwoty. Pytanie czy wolno
    > wczesniej dajac klientowi czas na wplate tej zaliczki.

    Od tego jest Proforma (bez słowa VAT ;) )

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-04-29 10:00:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 11:25
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <4...@p...na.berdyczow.info>):

    > Ależ termin płatności można wpisać dowolny, tak samo jak pozdrowienia
    > dla bliższych i dalszych krewnych.

    Zdziwiłbyś się. Właśnie mam do poprawy 1 fakturę, bo dotarła do klienta 27 a
    termin był na 26 i nie zdążył zapłacić. I muszę generować identyczną
    fakturę tylko z terminem na przyszły tydzień.

    --
    Tristan