  • 1. Data: 2009-04-28 17:37:23
    Temat: Podatek od remanentu likwidacyjnego
    Od: m...@g...com

    Witam
    Z dniem 31 stycznia 2008 zlikwidowałam działalność gospodarczą. Teraz
    w PIT za ubiegły rok
    wykazuje 10% podatek od remanentu likwidacyjnego. Byłam pewna, że
    termin zapłaty tego
    podatku jest równy terminowi złożenia PIT za 2008 rok czyli 31
    kwiecień 2009. Jednak właśnie
    wyczytałam że kwota ta miała być wpłacona tak jak zaliczka na podatek
    za ostatni miesiąc
    wykonywania działaności czyli do 20 lutego 2008.
    Jasna sprawa, że w tym wypadku musze wpłacić należną kwotę wraz z
    odsetkami. Z jakiego
    konta mog to zrobić? Firmowe nadal posiadam.
    Czy w związku z tym muszę złożyc jakąś korekte PIT?

  • 2. Data: 2009-04-28 17:51:17
    Temat: Re: Podatek od remanentu likwidacyjnego
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-04-2009 o 19:37:23 <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > odsetkami. Z jakiego
    > konta mog to zrobić? Firmowe nadal posiadam.
    > Czy w związku z tym muszę złożyc jakąś korekte PIT?

    ZTCP to to się tylko wpłacało i chyba składało remanent w terminie płatności
    ostatniej zaliczki, z wyjątkiem remanentu w grudniu, który z niewiadomych
    przyczyn ma swoje miejsce na PIT-36 (chyba został tam przez przypadek po likwidacji
    PIT-5/PIT-X).

    Więc jeśli powyżej mam rację, to teraz wypadałoby to zapłacić z odsetkami,
    złożyć remanent i czynny żal - może się upiecze.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-28 17:57:34
    Od: m...@g...com

    On 28 Kwi, 19:51, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Więc jeśli powyżej mam rację, to teraz wypadałoby to zapłacić z odsetkami,
    > złożyć remanent i czynny żal - może się upiecze.

    Remanent złozony został w terminie, Vat również zapłacony, zostało
    tylko te 10% podatku dochodowego.
    z jakiego konta wpłacić z osobostego czy firmowego?

  • 4. Data: 2009-04-28 20:42:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-04-2009 o 19:57:34 <m...@g...com> napisał(a):

    > Remanent złozony został w terminie, Vat również zapłacony, zostało
    > tylko te 10% podatku dochodowego.
    > z jakiego konta wpłacić z osobostego czy firmowego?

    IMHO bez różnicy, PIT to zobowiązanie osobiste.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-04-29 17:56:18
    Od: m...@g...com

    On 28 Kwi, 22:42, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > IMHO bez różnicy, PIT to zobowiązanie osobiste.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Tomek- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Ok. Wielkie dzieki za pomoc. Rozumie, że przelew mogę zrobić z
    dowolnego konta osobistego. Nie musi być zgłoszone w US

    Jeszcze jedno pytanie: Jak oznaczycćprzelew, (mam konto w ING Bank
    Śląski) i konkretnie chodzi mi co wpisać w rubrykach:
    Okres:
    Symbol formularza / płatności:
    Identyfikacja zobowiązania:

    Czy mogę przelać od razu całą kwotę wraz z odstekami czy tez muszę to
    zrobić osobno?

  • 6. Data: 2009-04-29 18:34:50
    Od: m...@g...com

    > IMHO bez różnicy, PIT to zobowiązanie osobiste.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Tomek- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Ok, wielkie dzięki!
    Rozumię, że wpłaty moge dokonac z dowolnego własnego konta osobistego.

    Mam jeszcze jeden problem z wypełnieniem zlecenia przelewu do US w INg
    Banku Śląskim. Konkretnie chodzi mi co wpisać w rubryki:
    Okres: (rok/ typ okresu/ nr okresu)
    Symbol formularza / płatności:
    Identyfikacja zobowiązania:

    Czy kwotę mogę przelać od razu wraz z odstekami czy też musze to
    zrobić osobno?