  • 11. Data: 2009-04-29 10:08:52
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    news:gt97ee$94c$1@news.interia.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 11:00
    > (autor ewka
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gt94vn$tja$1@news.onet.pl>):

    > Od tego jest Proforma (bez słowa VAT ;) )

    No wlasnie pro forma nie byla dla klienta interesujaca, gdyz od niej vatu nie
    odliczy. Tak czy siak sprawa wyjasniona, chce klient vat na kwiecien odliczyc to
    musi zaplacic cala kwote zaliczki i dopiero dostanie zaliczkowa fakture.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 12. Data: 2009-04-29 10:10:38
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    >W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 11:25
    > (autor Piotrek
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <4...@p...na.berdyczow.info>):

    > Zdziwiłbyś się. Właśnie mam do poprawy 1 fakturę, bo dotarła do klienta 27 a
    > termin był na 26 i nie zdążył zapłacić. I muszę generować identyczną
    > fakturę tylko z terminem na przyszły tydzień.

    Ja w takich przypadkach, badz w przypadkach, gdzie klient po prostu nie zaplacil
    w terminie tworze pismo z przedluzeniem terminu platnosci danej faktury i
    wysylam faksem czy zeskanowane mailem opieczetowane i podpisane, i wystarcza.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 13. Data: 2009-04-29 10:23:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > Zdziwiłbyś się. Właśnie mam do poprawy 1 fakturę, bo dotarła do klienta 27 a
    > termin był na 26 i nie zdążył zapłacić. I muszę generować identyczną
    > fakturę tylko z terminem na przyszły tydzień.

    Odnoszę się wyłącznie do regulacji prawnych, a nie Twoich układów z
    Klientem.

    Natomiast od strony formalnej to przecież takiej faktury nie ma nawet
    jak skorygować.

    No chyba, że (ale na tym się nie znam) to jest faktura
    "telekomunikacyjna" albo MP, z *pomylonym* terminem płatności.

    Poza tym tak z ciekawości spytam, co miałeś na myśli pisząc "muszę
    generować identyczną fakturę tylko z terminem na przyszły tydzień".
    Czy aby na pewno napisałeś to co chciałeś napisać? ;-)

    Piotrek

  • 14. Data: 2009-04-29 10:49:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 12:10
    wasz znak: <gt992t$acp$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > faktury i wysylam faksem czy zeskanowane mailem opieczetowane i podpisane,

    Moim kontrahentom nie wystarcza i odmawiają zapłaty....

    W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 12:23
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gt99uh$ae0$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Odnoszę się wyłącznie do regulacji prawnych, a nie Twoich układów z
    > Klientem.

    Ale to wynika z ich regulacji prawnych. Za płatność nieterminową mają kary.
    Poza tym, taka data płatności przekroczona dawała by mi teoretycznie prawne
    możliwości domagania się odsetek, nicht wahr?

    > Natomiast od strony formalnej to przecież takiej faktury nie ma nawet
    > jak skorygować.

    Wiem, podmieniam im po prostu wydruk.

    > Poza tym tak z ciekawości spytam, co miałeś na myśli pisząc "muszę
    > generować identyczną fakturę tylko z terminem na przyszły tydzień".
    > Czy aby na pewno napisałeś to co chciałeś napisać? ;-)

    Taaaa... Wiem.... Powinienem anulować tamtą, generować nową. Tylko wtedy
    znów pozostaje pechowy problem 7 dni od daty sprzedaży. Więc zgodnie z
    prawem jest to nierozwiązywalny problem.

    --
    Tristan

  • 15. Data: 2009-04-29 10:50:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 12:08
    wasz znak: <gt98vl$a4q$1@news.onet.pl>):

    > No wlasnie pro forma nie byla dla klienta interesujaca, gdyz od niej vatu
    > nie odliczy.

    No ale jak chce odliczać, skoro nie zapłacił? Jak zapłaci, to dostanie
    zaliczkową do odliczenia.

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2009-04-29 14:01:11
    Od: <s...@a...pl>

    > Wiem, podmieniam im po prostu wydruk.

    Odważny jesteś :) Nie boisz się, że gdzieś przypadkiem kopia takiego dokumentu
    wypłynie podczas kontroli u kontrahenta?

    > Taaaa... Wiem.... Powinienem anulować tamtą, generować nową.

    Anulować fakturę wpuszczoną do obiegu? Wg mnie to nawet w sądzie się nie obroni.

  • 17. Data: 2009-04-29 14:24:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 16:01
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gt9mj0$i8t$1@news.onet.pl>):

    > Odważny jesteś :) Nie boisz się, że gdzieś przypadkiem kopia takiego
    > dokumentu wypłynie podczas kontroli u kontrahenta?

    No jak wypłynie, jak podmieniam? Poza tym, niczym się nie różni, poza datą
    płatności, która, jak sam mówicie, jest nieobowiązkowa, więc to ta sama
    faktura.

    > Anulować fakturę wpuszczoną do obiegu? Wg mnie to nawet w sądzie się nie
    > obroni.

    Czyli co, grzecznie zapłacić podwójny podatek? A jak stawka jest większa, to
    ogłosić bankructwo?

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2009-04-29 14:25:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > obroni.

    Czyli co, grzecznie zapłacić podwójny podatek? A jak stawka jest większa, to

    Do tego i tak łamać prawo wystawiając fakturę po terminie 7 dni?

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2009-04-29 14:29:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-04-2009 o 16:25:59 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Do tego i tak łamać prawo wystawiając fakturę po terminie 7 dni?

    Wykroczenie skarbowe a przestępstwa z art. 270/271KK to trochę inny kaliber :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-04-29 14:37:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > No jak wypłynie, jak podmieniam? Poza tym, niczym się nie różni, poza
    > datą płatności, która, jak sam mówicie, jest nieobowiązkowa, więc to
    > ta sama faktura.

    Mamy XXI wiek, ksero jest dość powszechne.
    Mają siedem kopii starej faktury w każdym dziale.
    Więc jak się najmniej będziesz spodziewał, to wtedy wypłynie.