  • 1. Data: 2009-04-28 19:27:06
    Temat: KPiR jak ująć umowę zlecenia
    Od: mk <m...@m...pl>

    Witam

    Prowadzę 1-os, DG, KPiR, VAT.
    Zatrudniam na umowę zlecenie osobę, która jest zatrudniona gdzie indziej
    na 1/4 etatu.

    Jak powinienem zaksięgować w KPiR taką umowę gdy rozliczenie wygląda tak:

    Podstawa 278,06
    Emerytalna(9,76) 27,14
    Rentowa(1,5%) 4,17
    Chorobowa(2,45%) 6,81
    Składki razem: 38,12
    Koszty (20%) 55,61
    Podstawa do zdrowotnej 239,94
    Podstawa do podatku 184,33
    Zaliczka na podatek 36,87
    Zdrowotna(9%) 21,59
    Zdrowotna do odliczenia(7,75%) 18,60
    Podatek 18,27
    Do wypłaty 221,67

    W kol. 12 kwotę 221,67 z datą wykonania przelewu?
    Co ze składkami ZUS?

    dzię?i
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2009-04-28 19:59:13
    Temat: Re: KPiR jak ująć umowę zlecenia
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 28 kwiecień 2009 21:27
    (autor mk
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gt7le6$cjg$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Jak powinienem zaksięgować w KPiR taką umowę gdy rozliczenie wygląda tak:
    >
    > Podstawa 278,06
    > Do wypłaty 221,67
    >
    > W kol. 12 kwotę 221,67 z datą wykonania przelewu?

    Nie. Przecież Twój koszt jest większy.... Tam z ZUSem jakiś cyrk jest, że
    pół płaci pracodawca, a pół pracownik, ale to nie wiem czy nie na UoP
    tylko. W każdym razie, część płacona przez pracownika jest Twoim kosztem.
    Więc na mój gust to 278,06 jest TWOIM kosztem.

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2009-04-28 20:44:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > W kol. 12 kwotę 221,67 z datą wykonania przelewu?

    W koszty cale brutto.

    > Co ze składkami ZUS?

    W koszty tez pojdzie czesc ZUSu placona przez Ciebie za zleceniobiorce.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-28 21:07:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mk wrote:

    > Jak powinienem zaksięgować w KPiR taką umowę gdy rozliczenie wygląda
    > tak:

    > Podstawa do podatku 184,33
    > Zaliczka na podatek 36,87

    Może sprawdź jak należy to zaokrąglić
    i policz ponownie.

  • 5. Data: 2009-04-28 21:19:50
    Od: mk <m...@m...pl>

    cef pisze:

    > Może sprawdź jak należy to zaokrąglić
    > i policz ponownie.

    To przykład przeliczony dosłownie, bez zaokrąglenia. Faktycznie podatek
    zaokrąglony był do pełnych złotych, czyli w tym przypadku 37 zł.

    pozdr.
    mk