  • 1. Data: 2009-05-18 10:04:58
    Temat: Faktura zaliczkowa - obejscie
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    Tak sobie mysle jak obejsc przymus wystawiania faktury zaliczkowej,
    czy moglbym np wystawiac fakture pierwsza (noramlna) za 1 etap prac
    polegajacy na
    przeanalizowaniu -przykladowo-specyfikacji i przygotowania planu dzialania?
    (przy nie wywiazaniu sie z mojej strony byla by korekta wystawiana)
    W ten sposob moglbym normalnie nabijac na kase te sprzedaz i nie miec
    problemu o ktorym pisalem
    poprzednio.

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 2. Data: 2009-05-18 10:34:37
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa - obejscie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 12:04:58 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przeanalizowaniu -przykladowo-specyfikacji i przygotowania planu dzialania?
    > (przy nie wywiazaniu sie z mojej strony byla by korekta wystawiana)

    Fakturę w większości przypadków wystawia się *po* wykonaniu usługi,
    czyli wtedy gdy się już z niej wywiązałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-18 10:42:38
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 18-05-2009 o 12:04:58 wspolna-flaszka.pl

    > Fakturę w większości przypadków wystawia się *po* wykonaniu usługi,
    > czyli wtedy gdy się już z niej wywiązałeś.

    a jak legalnie mozna by dokonac pozniej korekty (przypadek pewnie nigdy nie
    nastapi, ale chce sobie procedury ulozyc)

    P.

  • 4. Data: 2009-05-18 10:50:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 12:42:38 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a jak legalnie mozna by dokonac pozniej korekty (przypadek pewnie nigdy nie
    > nastapi, ale chce sobie procedury ulozyc)

    Tak na poczekaniu to nie umiem sobie wyobrazić sytuacji
    w którym koryguje się bezbłędną fakturę za usługę,
    tzn nie widzę jaką usługę można zwracać :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-18 10:53:19
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Dnia 18-05-2009 o 12:42:38 wspolna-flaszka.pl

    > Tak na poczekaniu to nie umiem sobie wyobrazić sytuacji
    > w którym koryguje się bezbłędną fakturę za usługę,
    > tzn nie widzę jaką usługę można zwracać :)

    a uzaleznic zwrot kwoty za usluge przy nie wykonaniu innej (umowa ustna) ?
    :)

    P.

  • 6. Data: 2009-05-18 10:54:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 12:53:19 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > a uzaleznic zwrot kwoty za usluge przy nie wykonaniu innej (umowa ustna) ?

    Tylko że VAT należy się od wykonania usługi. Więc nawet jeśli zwracasz
    kwotę za usługę, to nie zmienia to faktu że została ona wykonana i podatek
    się należy. Wieć IMHO nie da się tak zrobić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-05-18 10:59:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 12:54:54 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Tylko że VAT należy się od wykonania usługi. Więc nawet jeśli zwracasz
    > kwotę za usługę, to nie zmienia to faktu że została ona wykonana i podatek
    > się należy. Wieć IMHO nie da się tak zrobić.

    Myślałem jeszcze żeby ugryźć to od innej strony: podstawą opodatkowania jest obrót, a
    obrotem jest
    kwota należna z tytułu sprzedaży, więc jeśli kwota należna się zeruje to może i można
    korygować.
    Pytanie czy takie wyzerowanie post-factum może wyzerować należność w momencie
    sprzedaży?

    Jest jescze przepis uptu:

    29.4 Podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie
    dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i
    skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu
    przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym
    charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

    Więc widać że usług zwrócić się nie da, może da się to jako jakąś reklamację
    podczepić, ale to już nie na moją głowę,
    więc chwilowo wyłączam się z dyskusji :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-05-18 11:03:01
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > reklamację podczepić, ale to już nie na moją głowę,
    > więc chwilowo wyłączam się z dyskusji :)

    hmm, no to sie umawiam ze w przypadku nie wywiazania sie z drugiej uslugi
    udzielam rabatu 100% na pierwsza :)

    Lub 200% w przypadku zadatku :)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-05-18 11:15:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 12:50
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.ut4geenjl60ql1@unk>):

    > Tak na poczekaniu to nie umiem sobie wyobrazić sytuacji
    > w którym koryguje się bezbłędną fakturę za usługę,
    > tzn nie widzę jaką usługę można zwracać :)

    No a reklamacja? Skoro usługa była wykonana wadliwie, to czemu by nie móc
    jej ,,oddać''? Zamawiasz sprzątanie garażu. Wystawiają fakturę, płacisz, a
    potem okazuje się, że w garażu dalej syf... Albo naprawa auta, a auto dalej
    nie zapala w deszczu. Albo śpiew na weselu, a goście po weselu skarżą się,
    że fałszowano, więc zespół daje zniżkę...

    Jeśli nie można tego korygować, to bez sensu.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-05-18 11:22:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 13:15:23 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > że fałszowano, więc zespół daje zniżkę...
    >
    > Jeśli nie można tego korygować, to bez sensu.

    Racja. Tyle że pytający chce wykonać usługę prawidłowo i potem korygować do 0,
    więc formalnie rzecz biorąc nie jest to reklamacja.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek