    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fakturowanie
    Date: Sat, 22 Sep 2007 21:39:12 +0200

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 22 września 2007 19:58
    (autor picom
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd3l4k$f39$1@node1.news.atman.pl>):

    > 1) pierwszego każdego miesiąca wystawiam 100 faktur i wysyłam do
    > każdego, klient płaci ok, jeżeli nie płaci to faktura i tak jest i płace
    > od tego podatek,
    > 2) jeżeli klient wpłaci pieniądze to wtedy wystawiam fakturę na kwotę
    > wpłaty,

    Typowo wersja (1) odpada, bo FV dokumentuje wykonaną usługę/sprzedany towar
    lub wpłyniętą zaliczkę. Więc wystawienie FV przed faktem jest niewłaściwe.
    Więc tylko (2) jako faktura zaliczkowa.

    Z drugiej strony, Polkomtel wystawia mi faktury wg (1) i żyje od lat. Co
    prawda Onet łamie (łamał?) prawo chamsko i wprost, bo duży może więcej, ale
    nie sądzę, żeby tu akurat to występowało. Więc pewnie są jakieś wyjątki, o
    których nie wiem...

    BTW: Jest jeszcze opcja trzecia: wystawiasz za poprzedni miesiąc i wtedy
    możesz wystawić fakturę bez płatności wcześniej. Oczywiście nadal jak
    klient zapłaci to zaliczkową w trakcie miesiąca....

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl