  • 11. Data: 2004-06-03 07:45:01
    Temat: Re: Faktury VAT z marca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ spotkałam sie z interpretacją, która uniemożliwiała wpisania
    >+ kwoty brutto w koszty, jeśli była możliwość korekty ą

    To nie "interpretacja", to treść ustawy:
    +++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    43) podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania
    przychodów:
    a) podatek naliczony:

    - jeżeli podatnik zwolniony jest od podatku od towarów i usług lub nabył
    towary i usługi w celu wytworzenia albo odprzedaży towarów lub świadczenia
    usług zwolnionych od podatku od towarów i usług,

    - w tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub
    zwrot różnicy podatku od towarów i usług - jeżeli naliczony podatek od
    towarów i usług nie powiększa wartości środka trwałego,
    b) podatek należny w przypadku:

    - importu usług, jeżeli nie stanowi on podatku naliczonego w rozumieniu
    odrębnych przepisów,

    - przekazania lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na
    potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi
    przepisami,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-06-03 07:56:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl> Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A tu mam inne doświadczenia :)
    > Zostałem "wylosowany" ;> po dokonaniu skomplikowanej korekty
    > korekty ("korekty korekty" :)) po której Skarb miał mi zwrócić jakąś
    > kwotę wysokości "na bilet 7-dniowy komunikacji miejskiej sztuk jedna" :)

    Spoko, ja złożyłem o 09:00 korektę, w której nie zmieniła się ani jedna
    liczba (tylko pomyliłem rubryki przy wpisywaniu), a o 14:00 już do drzwi
    kolbami stukali... ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 13. Data: 2004-06-03 07:56:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > W artykule <P...@A...portezja

    > Spoko, ja złożyłem o 09:00 korektę, w której nie zmieniła się ani jedna
    > liczba (tylko pomyliłem rubryki przy wpisywaniu), a o 14:00 już do drzwi
    > kolbami stukali... ;)

    Szybko to działa, jakis malutki US.
    U mnie w US to każdy Ci powie że od złożenia dokumentow o pojawienia się
    ich na właściwym biurko (czyli do monetu od którego moga byc
    merytorycznie sprawdzone) mija minimum 24 godzin a z reguły to 48.
    Zwłaszcza jak sie coś skłda w okolicach 20 i 25 :-).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2004-06-03 08:48:53
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek podpisujący się Gotfryd Smolik news napisał:
    > Powinno być netto. Prawo zaliczenia VAT w KUP przysługuje tylko o ile
    > nie przysługiwało odliczenie VAT :)

    dzięki.
    P.

  • 15. Data: 2004-06-03 09:12:31
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > To nie "interpretacja", to treść ustawy:

    hahahahaha.... nie musisz mi cytowac tresci ustaw.
    ale masz racje - fatalne przejezyczenie.
    ciekawe tylko, dlaczego ten zapis "wprost" nie sklonil nikogo
    wczesniej do udzielenia koledze odpowiedzi jednoznacznej.

    pozdrawiam
    monika

  • 16. Data: 2004-06-03 18:48:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2004, Kalina wrote:

    >+ > To nie "interpretacja", to treść ustawy:
    >+
    >+ hahahahaha.... nie musisz mi cytowac tresci ustaw.

    A co mam robić jak powołujesz się na "interpretacje" nieznanego
    źródła i autoramentu *bez* podania podstawy prawnej a ze
    znanymi mi przepisami sprzeczne ? ;)

    >+ ale masz racje - fatalne przejezyczenie.
    >+ ciekawe tylko, dlaczego ten zapis "wprost" nie sklonil nikogo
    >+ wczesniej do udzielenia koledze odpowiedzi jednoznacznej.

    ...bo za krótki czas leżakowania upłynął ?
    O "zaliczenie brutto" Marek zahaczył dopiero w kolejnym poście...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-06-04 08:23:14
    Temat: Re: Odp: Faktury VAT z marca
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    > Użytkownik Marek <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:c9kcul$7jv$...@a...dialog.net.pl...

    > NIE

    ZA http://www.gazetaprawna.pl/forum/temat.php?id_temat=
    4713&id_dzial=1

    Pismo z dnia 3 stycznia 2002 r., Nr PB 5/MD/MC-068-323/2001
    przedstawiające odpowiedzi
    na problemy podnoszone przez organy podatkowe. "(...) Zgodnie z art.
    19 ust. 1 ustawy o podatku
    od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym podatnik ma prawo (a nie
    obowiązek) do obniżenia
    kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu
    towarów i usług.
    Obniżenie kwoty podatku należnego następuje w określonych terminach
    wymienionych w art. 19 ust. 3 ww. ustawy.
    W przypadku uchybienia tym terminom podatnik traci prawo do obniżenia
    podatku należnego
    o podatek naliczony (art. 19 ust. 3b ww. ustawy). W takiej sytuacji
    kwota nieodliczonego podatku naliczonego VAT
    - zgodnie z ww. przepisem art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o
    podatku dochodowym - stanowi koszt uzyskania przychodów.
    Powyższy przepis należy również stosować we wszystkich przypadkach, w
    których zgodnie z obowiązującymi przepisami
    o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym podatnikowi nie
    przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot różnicy
    podatku VAT(...)."

    Pozdrawiam.Witold Grabowski

  • 18. Data: 2004-06-04 08:53:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik walfal napisał:

    > ZA http://www.gazetaprawna.pl/forum/temat.php?id_temat=
    4713&id_dzial=1

    > Pismo z dnia 3 stycznia 2002 r., Nr PB 5/MD/MC-068-323/2001
    > przedstawiające odpowiedzi
    [ciach bo reszta nadaje się do muzeum]

    Pobudka panie kolego, pobudka, mamy rok 2004. To jest pismo z 3 stycznia
    2002.
    A od marca 2002 wprowadzono do ustawy mozliwośc korygowania VAT
    naliczonego na plus. Od tego momentu podatnik NIE TRACI prawa do
    odliczenia podatku bo ma wpisane w ustawie prawo do korekty przez okres
    1 roku.

    Pietno za podsyłanie starych pism bez sprawdzenia czy odpowiadaja one
    obecnemu stanowi prawnemu.

    Piętno za nieumiejętność cytowania, nie zacytowales ani jednego moje
    słowa, skąd tam ten nagłówek?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2004-06-04 08:55:32
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    walfal pisze:

> [...]
    > o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym podatnikowi nie
    > przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot różnicy

    Moze to i racja, ale kiedys byly ladne przepychanki czy podatnikowi
    "przysluguje" jesli przyslugiwalo a on nie wykorzystal "przywileju"

    Boguslaw

  • 20. Data: 2004-06-04 09:24:53
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > obecnemu stanowi prawnemu.
    >
    > Piętno za nieumiejętność cytowania, nie zacytowales ani jednego moje

    Ponieważ to pismo jest przywoływane w najnowszym numerze Biuletynu
    Informacyjnego
    dla służb ekonomiczno-finansowych nr 16 wydawnictwa Gofin z dnia
    01.06.2004r ? (strona chyba 30),
    w odpowiedzi na podobne (ciagle jak widać podnoszone ) wątpliwości
    czytelnika.
    Warto zajrzeć gdyż jest więcej cytatów (i ciekawszych) z tego pisma, niż
    pod podanym przeze mnie
    adresem . Minister własnymi słowami potwierdza głoszona ongiś przeze
    mnie interpretację, że
    odliczenie VAT jest prawem a nie obowiazkiem podatnika. Tym bardziej
    chęć dokonywania korekty deklaracji.
    Całego oryginału pisma nie udało mi się znaleźć. Może ktoś?

    Pozdrawiam.Witold Grabowski