  • 11. Data: 2010-05-21 13:44:37
    Temat: Re: Faktury można wysyłać mailem...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 21-05-2010 15:34, witek pisze:

    > A jak odbiorca nie wydrukuje, to faktura jest wystawiona, czy nie?

    Jak wystawca ma kopie to u niego jest wystawiona.

    Tylko w bardzo szczególnych przypadkach US kwestionowałby taki stan
    rzeczy, przecież "za karę" podatnik otrzymałby zwrot VATu :-)
    Te szczególne przypadki to np podejrzenie prania brudnych pieniędzy.
    Nic z czym przeciętny biznesmen ma do czynienia na co dzień.

    A u kupującego - nie ma faktury na papierze, nie ma odliczenia VAT i
    kosztu, więc wydruk leży w jego interesie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2010-05-21 18:24:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2010, Wojciech Bancer wrote:

    > Sąd odczarował internet.

    To ja jeszcze poproszę o odczarowanie innego cuda na wianku.
    Idzie oczywiście o napis "kopia" na oryginalnie wydrukowanej fakturze,
    tudzież napis "oryginał" na kopii (np. kserokopii, jeśli ktoś nie
    rozumie albo raczej nie chce rozumieć w czym rzecz) :)
    Pojęcie "oryginału" zastosowane w przypadku rozporządzenia
    o fakturach nadaje fakturze (niepodpisanej, zwykłemu kawałkowi
    papieru z listą danych stwierdzających fakt gospodarczy) moc
    papieru wartościowego :>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-05-24 07:58:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-05-2010 o 08:12:03 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7913671,Przelomo
    wy_wyrok_NSA__Faktury_mozna_wysylac_mailem.html

    > [...] Wczorajszy wyrok NSA to efekt kasacji od wyroku Wojewódzkiego
    > Sądu Administracyjnego w Krakowie, który także uznał, że PDF to nie
    > faktura. NSA go uchylił. - Sąd odczarował internet. Uznał, że faktura
    > wysłana mailem w PDF jest tak samo ważna jak ta wysłana pocztą - mówi
    > "Gazecie" Grzegorz Mularczyk z firmy doradczej MMR Consulting,
    > który prowadził sprawę. [...]
    >
    > To ja teraz mam pytanie - umie się ktoś dokopać do sygnatury tej
    > sprawy? I Czy ten wyrok faktycznie ma szansę coś zmienić?

    http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/423276,fak
    tura_w_pliku_pdf_musi_byc_wydrukowana.html

    "Podatnicy otrzymujący fakturę e-mailem w formie pdf muszą zabezpieczyć
    sobie możliwość udowodnienia daty jej otrzymania"

    cokolwiek to oznacza - czyli i tak będą przeboje póki nie wykrystalizuje
    się jakaś
    procedura postępowania lub MF nie zmieni rozporządzenia

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2010-05-24 09:11:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > o fakturach nadaje fakturze (niepodpisanej, zwykłemu kawałkowi
    > papieru z listą danych stwierdzających fakt gospodarczy) moc

    To ja obiema rekami popieram.
    Ten podział na oryginały i kopie jest idiotyczny.
    Potem mamy kopie oryginału (np. ksero) i oryginał kopii i inne dowolne
    przekładańce.

    Np. kopia kopii (ksero oryginału kopii) potwierdzona "za zgodność z
    oryginałem". Musiałam tak raz zrobić, mimo że to ja akurat wystawiałam
    te faktury i mogłam wydrukować jeszcze 500 kopii i rozdać każdemu, kto
    potrzebował - i tak zadnej nie podpisywałam więc każda tak samo ważna.

    Wszystkich to rozśmieszyło, tylko nie kontrolerów z US.
    Oni przechodzą jakiś specjalny trening chyba...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-05-25 13:02:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2010 08:34:46 -0500, witek napisał(a):
    > A jak odbiorca nie wydrukuje, to faktura jest wystawiona, czy nie?

    A jak na poczcie ktoś się podetrze przesyłaną fakturą zamiast ją dostarczyć
    to jest wystawiona, czy nie? I czym się różni fizycznie od sytuacji gdy
    klient nie wydrukuje?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2010-05-25 13:51:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-05-2010 o 15:02:37 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > A jak na poczcie ktoś się podetrze przesyłaną fakturą zamiast ją
    > dostarczyć
    > to jest wystawiona, czy nie? I czym się różni fizycznie od sytuacji gdy
    > klient nie wydrukuje?

    Tym że wystawiona faktura jest defacto papierem wartościowym i nawet jak
    zniknęła to była,
    ta jedna jedyna z niepowtarzalnym hashem układu atomów.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-05-27 06:23:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 15:51:00 +0200, Tomek napisał(a):
    > Tym że wystawiona faktura jest defacto papierem wartościowym i nawet jak
    > zniknęła to była,
    > ta jedna jedyna z niepowtarzalnym hashem układu atomów.

    Pytałem czy fizycznie się czymś różni sytuacja :)
    W obu przypadkach faktury nie ma, a wystawca nie ma żadnego dowodu na to że
    została wydrukowana.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2010-05-27 07:34:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-27 08:23, Jacek Osiecki wrote:
    > Pytałem czy fizycznie się czymś różni sytuacja :)
    > W obu przypadkach faktury nie ma, a wystawca nie ma żadnego dowodu na to że
    > została wydrukowana.

    Warto zauważyć, że jak wynika z uzasadnienia innego wyroku (I FSK
    1169/08) wystawienia faktury nie należy utożsamiać z jej wydrukowaniem.

    Zdaniem skarżącego (i NSA, który podzielił tę opinię) wydrukowanie
    faktury jest potrzebne tylko i wyłącznie do przechowywania faktury i/lub
    jej dostarczenia do nabywcy i nie ma znaczenia dla poprawnego
    wystawienia faktury.

    Trzeba poczekać aż sądy niższych instancji ponownie pochylą się nad tymi
    sprawami.

    Oj, będzie się działo!

    Piotrek

  • 19. Data: 2010-05-27 09:40:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2010 o 09:34:36 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > wystawienia faktury.
    >
    > Trzeba poczekać aż sądy niższych instancji ponownie pochylą się nad tymi

    Racja, zapomniałem o tym że eksport PDFa może oznaczać wystawienie faktury,
    oj będzie się działo

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2010-05-27 10:10:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-27 11:40, Tomek wrote:
    > Racja, zapomniałem o tym że eksport PDFa może oznaczać wystawienie faktury,
    > oj będzie się działo

    IMHO zaczyna to zmierzać w takim kierunku, że przez wystawienie faktury
    należy rozumieć zgromadzenie w jednym miejscu (zapis w systemie FK,
    zapis na kartce papieru, etc) wszystkich danych wymaganych dla FV.

    Natomiast wygląda na to, że takie operacje jak wysłanie fakturu w email,
    eksport faktury do pdf, wydrukowanie faktury to jedynie elementy
    poboczne w stosunku do samego procesu wsytawienia faktury.

    Piotrek