  • From: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Formulka na fakture VAT
    Date: Thu, 11 May 2006 22:57:18 +0200

    > Witam, mam problem z niektorymi klientami, wystawiam im fakture VAT,
    > wreczam wydrukowany dokument, bez podpisu i pieczatki - ordynacja
    > podatkowa nic nie mowi o takim obowiazku. Chcialbym umiescic na fakturze
    > stosowana notatke w stylu: "Zgodnie z rozporzadzenie... bla bla bla... czy
    > tez Zgodnie z ordynacja podatkowa... powolanie sie na jakis dokument,
    > ktory jednoznacznie mowi o tym, ze nie jest wymagany

    Nie ma przepisu, który mówi, że nie ma obowiazku podpisywania i
    pieczątkowania faktur.

    Jest za to przepis, który mówi, z czego MUSI "składać się" faktura. A tam,
    wsród elementow obowiazkowyc nie ma podpisu i pieczątki. Przepis ten
    znajdziesz w Dz. U. nr 95 poz. 798 rok 2005. Jest to rozporządznie ministra
    finansów. Przeczytaj szczególnie pkt. 9.1 i go wydrukuj dla "nietypowych"
    klientów.

    > wlasnoreczny podpis i pieczatka", czy ktos ma moze juz taka gotwa
    > formulke, albo moglby doradzic jak to zrobic, zeby bylo to zgodne z prawem
    > i wytracalo argumenty z rak tych, ktorzy wciaz domagaja sie parafki?

    To Ty wystawiasz fakturę. Jak mu sie nie podoba to niech ją wyrzuci.