  • 1. Data: 2006-05-11 20:34:43
    Temat: Formulka na fakture VAT
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam, mam problem z niektorymi klientami, wystawiam im fakture VAT,
    wreczam wydrukowany dokument, bez podpisu i pieczatki - ordynacja
    podatkowa nic nie mowi o takim obowiazku. Chcialbym umiescic na fakturze
    stosowana notatke w stylu: "Zgodnie z rozporzadzenie... bla bla bla...
    czy tez Zgodnie z ordynacja podatkowa... powolanie sie na jakis
    dokument, ktory jednoznacznie mowi o tym, ze nie jest wymagany
    wlasnoreczny podpis i pieczatka", czy ktos ma moze juz taka gotwa
    formulke, albo moglby doradzic jak to zrobic, zeby bylo to zgodne z
    prawem i wytracalo argumenty z rak tych, ktorzy wciaz domagaja sie parafki?
    --
    Reseller
    GG:1794

  • 2. Data: 2006-05-11 20:57:18
    Temat: Re: Formulka na fakture VAT
    Od: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>

> [...]
    > tez Zgodnie z ordynacja podatkowa... powolanie sie na jakis dokument,
    > ktory jednoznacznie mowi o tym, ze nie jest wymagany

    Nie ma przepisu, który mówi, że nie ma obowiazku podpisywania i
    pieczątkowania faktur.

    Jest za to przepis, który mówi, z czego MUSI "składać się" faktura. A tam,
    wsród elementow obowiazkowyc nie ma podpisu i pieczątki. Przepis ten
    znajdziesz w Dz. U. nr 95 poz. 798 rok 2005. Jest to rozporządznie ministra
    finansów. Przeczytaj szczególnie pkt. 9.1 i go wydrukuj dla "nietypowych"
    klientów.

    > wlasnoreczny podpis i pieczatka", czy ktos ma moze juz taka gotwa
    > formulke, albo moglby doradzic jak to zrobic, zeby bylo to zgodne z prawem
    > i wytracalo argumenty z rak tych, ktorzy wciaz domagaja sie parafki?

    To Ty wystawiasz fakturę. Jak mu sie nie podoba to niech ją wyrzuci.

  • 3. Data: 2006-05-11 22:11:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 May 2006, it was written:

    > Nie ma przepisu, który mówi, że nie ma obowiazku podpisywania
    > i pieczątkowania faktur.

    Stanowczo protestuję jakoby!
    Jest taki przepis - w VI Dyrektywie UE, a na mocy Konstytucji umowy
    międzynarodowe są źródłem prawa w Polsce.
    Polska zaś umowę przystąpienia do UE podpisała, akceptując m.in.
    sprawczą moc Dyrektyw - mogą być stosowane *wprost*, tak samo
    jak ustawy, to znaczy można na nie powoływać się przed urzędami
    oraz sądami.
    Jakby takiego przepisu nie było to polski ustawodawca nijak by
    nie uznał że można pozwolić na takie bezhołowie jak niepodpisywanie
    faktur - kto nie wierzy niech sobie obejrzy wymogi dla faktur
    elektronicznych i będzie miał jasność :> (zastosowano max z tego
    na co pozwala VI Dyrektywa)

    Konkretnie:
    Artykuł 22.3.b, zdanie fafnaste (to jest DŁUUUGI punkt!!),
    strona 32 w tłumaczeniu Ernst & Young:
    http://www.podatki.strefa.pl/prawa/UE/VatUE_Dyrektyw
    a_06_tlumacz.pdf

    BACZNOŚĆ:

    "Państwa członkowskie nie wprowadzą wymogu podpisywania faktur"

    SPOCZNIJ :)

    > Jest za to przepis, który mówi, z czego MUSI "składać się" faktura.
    > A tam, wsród elementow obowiazkowyc nie ma podpisu i pieczątki.

    To o niczym nie świadczy - do niedawna był np. przepis w ustawie
    o rachunkowości który wymagał podpisu na dokumentach księgowych,
    po prawdzie i tak NIE dotyczył on ryczałtowców oraz rozliczających
    KPiR - ale również nie dotyczył on rozliczających PK.
    Od 1.V.2004.
    Na mocy VI Dyrektywy właśnie :), bo ona jako przepis później wpro-
    wadzony do porzadku prawnego (nawet nie wchodząc w niuanse umów m-nar)
    uchylała zapis UoR.

    > To Ty wystawiasz fakturę. Jak mu sie nie podoba to niech ją wyrzuci.

    Słusznie.
    Ale odesłanie takiego marudnika na Berdyczów dobrze zrobi - chwilę
    mu zajmie nim znajdzie tekst VI Dyrektywy i przeczyta te dwie strony
    wymienionego punktu ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-11 22:25:14
    Od: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>

    > "Państwa członkowskie nie wprowadzą wymogu podpisywania faktur"

    eee, to tak jakoś nieładnie napisane. Powinno być "Nie ma obowiazku", albo
    "Nie ma nakazu",albo "nie musi zawierać". To zdanie co zacytowaeś nie
    przemawia do mnie. A jak wprowadzą, to co? Chodzi mi o tą formę tego zdania.
    Dla mnie nie mówi o nakazie braku wymogu podpisu, a o oczekiwaniu, ze nie
    bedzie takiego wymogu. Mam nadzieję że mnie rozumiesz

  • 5. Data: 2006-05-12 05:50:06
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a news.vogel..pl wklepał/a:

    > A jak wprowadzą, to co? Chodzi mi o tą formę tego zdania.

    Jak wprowadzą, to będzie się martwić, wszak lex retro non agit...

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 6. Data: 2006-05-12 06:11:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 May 2006, it was written:

    > eee, to tak jakoś nieładnie napisane. Powinno być "Nie ma obowiazku", albo
    > "Nie ma nakazu",albo "nie musi zawierać".

    Ależ taki zapis jak piszesz sugeruje że *nie muszą* wprowadzać obowiazku,
    lecz *mogą*!

    > To zdanie co zacytowaeś nie przemawia do mnie.

    Kiedy to jest standardowy sposób prawny na napisanie "muszą nie
    zrobić" czy jak ktoś woli po polsku: "nie mogą zrobić" :) (trzeba
    pamiętać że VI Dyrektywa jest tłumaczona!)
    Popatrz np. na treść art.23 ustawy o podatku dochodowym: "nie stanowią
    kosztów...". Nie "jest zakaz zaliczania", nie "nie ma obowiazku" (bo
    to by *jednak* pozwalało zaliczać!), nie "nie muszą być ujmowane"...
    "Nie stanowią kosztów". Spróbujesz wpisać w koszty składkę zdrowotną,
    wartość zakupu ST którą już drugi raz zaliczasz amortyzacją itp.
    to pogadamy przy kontroli co znaczy proste "nie stanowią" ;)
    "Nie wprowadzą" ma to samo znaczenie, bo dlaczego by nie!

    > A jak wprowadzą, to co?

    To złamią VI Dyrektywę i takie coś każdy obywatel ma prawo zaskarżyć
    do UE - już nie pamiętam którego organu :)

  • 7. Data: 2006-05-12 07:54:11
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 5/12/2006 12:11 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    a_06_tlumacz.pdf

    > BACZNOŚĆ:
    >
    > "Państwa członkowskie nie wprowadzą wymogu podpisywania faktur"

    W oryginale:

    Member States shall not require invoices to be signed.
    Les États membres n'imposent pas la signature des factures.
    Die Mitgliedstaaten fordern keine Unterschrift der Rechnungen.

    Co zostało przetłumaczone na:

    Państwa Członkowskie nie wymagają podpisania faktury.

    http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriSe
    rv.do?uri=CELEX:32001L0115:PL:HTML

  • 8. Data: 2006-05-12 07:57:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    metti napisał(a):
    > Szanowny/a news.vogel..pl wklepał/a:

    > Jak wprowadzą, to będzie się martwić, wszak lex retro non agit...

    Żeby tak nasi "ustawodawcy" zawsze o tym pamiętali :(

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2006-05-15 09:41:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0605112349470.3768@athlon>,

    > On Thu, 11 May 2006, it was written:

    > Stanowczo protestuję jakoby!
    > Jest taki przepis - w VI Dyrektywie UE, a na mocy Konstytucji umowy
    > międzynarodowe są źródłem prawa w Polsce.

    Ratyfikowane umowy.

> [...]
    > sprawczą moc Dyrektyw - mogą być stosowane *wprost*, tak samo
    > jak ustawy, to znaczy można na nie powoływać się przed urzędami

    Sprzeciw (znaczy powoływać się można na co kto chce, wolność mamy).
    Dyrektywa UE nie jest u nas źródłem prawa, chyba że przy okazji komuś
    się jakieś zmiany w Konstytucji udało przepchnąć ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 10. Data: 2006-05-15 22:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 May 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Ratyfikowane umowy.

    Przyjąłem, thx :)

    > Sprzeciw (znaczy powoływać się można na co kto chce, wolność mamy).
    > Dyrektywa UE nie jest u nas źródłem prawa, chyba że przy okazji komuś
    > się jakieś zmiany w Konstytucji udało przepchnąć ;)

    No to jesteśmy niekonstytucyjnie w UE.
    Bo to Polska podpisała zasadę respektowania Dyrektyw UE (z wielkiej
    litery bo nazwa własna :))
    Powiadasz że układ jest taki że nie są źródłema prawa ale stosować
    je trzeba i Polska jako kraj nie może się sprzeciwić ich stosowaniu
    przez obywatela (pod groźbą kary Trybunału)?
    No dobra ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)