    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Formulka na fakture VAT
    Date: Fri, 12 May 2006 08:11:26 +0200

    On Fri, 12 May 2006, it was written:

    > eee, to tak jakoś nieładnie napisane. Powinno być "Nie ma obowiazku", albo
    > "Nie ma nakazu",albo "nie musi zawierać".

    Ależ taki zapis jak piszesz sugeruje że *nie muszą* wprowadzać obowiazku,
    lecz *mogą*!

    > To zdanie co zacytowaeś nie przemawia do mnie.

    Kiedy to jest standardowy sposób prawny na napisanie "muszą nie
    zrobić" czy jak ktoś woli po polsku: "nie mogą zrobić" :) (trzeba
    pamiętać że VI Dyrektywa jest tłumaczona!)
    Popatrz np. na treść art.23 ustawy o podatku dochodowym: "nie stanowią
    kosztów...". Nie "jest zakaz zaliczania", nie "nie ma obowiazku" (bo
    to by *jednak* pozwalało zaliczać!), nie "nie muszą być ujmowane"...
    "Nie stanowią kosztów". Spróbujesz wpisać w koszty składkę zdrowotną,
    wartość zakupu ST którą już drugi raz zaliczasz amortyzacją itp.
    to pogadamy przy kontroli co znaczy proste "nie stanowią" ;)
    "Nie wprowadzą" ma to samo znaczenie, bo dlaczego by nie!

    > A jak wprowadzą, to co?

    To złamią VI Dyrektywę i takie coś każdy obywatel ma prawo zaskarżyć
    do UE - już nie pamiętam którego organu :)

    Chodzi mi o tą formę tego zdania.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)