  • Data: 2004-05-06 10:05:06
    Temat: Re: Fundacje
    Od: "L." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Furman" <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7d2b6$680$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik L. napisał:
    >
    > Ale nie ma jakiegos ograniczenia ile z tych przychodów moge przeznaczyć
    > na utrzymanie fundacji (czynsz, sprzęt biurowy, delegacje, pensje dla
    > pracowników/zarządu...)
    >
    > Jesli nie ma takiego ograniczenia to czy mam rozumieć, że taka fundacja
    > może przeznaczyć 90% datków na pensje dla prezesa a za pozostałe 10%
    > spełniać cele statutowe?

    No nie wiem czy ograniczenia nie ma.
    ale i tak stosujesz dwie ewidencje Przychody, Koszty statutowe i drugą
    Przychody, Koszty z działalności.
    jesli pracownicy sa zatrudnieni przy np. produkcji - to koszty sa
    "działalnościowe" pokrywane z przychodów z działalności a nie z dotacji na
    np.cele naukowe.
    jeśli ktoś daje dotacje na wyposażenie szkoły w komputery w wysokości 50
    tys. to nie mozesz tego przeznaczyc na pensje dla dyrektora.

    L.