  • 1. Data: 2004-05-05 17:09:50
    Temat: Fundacje
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Może wie ktoś (ew. powie mi gdzie to znaleźć) jak to jest z
    finansowaniem działalności fundacji.
    Konkretnie chodzi mi o to jaki procent dochodów fundacja może
    przeznaczyć na utrzymywanie się, płace pracowników, zarządu itd.
    Czy ów procent obliczany jest od każdego datku czy od np. odsetek od
    funduszów zgormadonych na koncie, czy jeszcze jakoś inaczej.
    Paweł
    --
    "Nic na świecie nie jest tak sprawiedliwie rozdzielone jak rozum:
    każdy uważa, że ma go dosyć."- Jakub Tati

  • 2. Data: 2004-05-06 06:58:13
    Temat: Re: Fundacje
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy ów procent obliczany jest od każdego datku czy od np. odsetek od
    > funduszów zgormadonych na koncie, czy jeszcze jakoś inaczej.

    mozesz całość przychodów przeznaczyc na cele statutowe, ale pod warunkiem ze
    nie prowadzisz działalności gospodarczej w fundacji. czyli ze tylko masz
    przychody z tytułu obracania majątkiem fundacji lub dostajesz datki,
    darowizny.

    jesli cokowiek sprzedajesz - czyli masz działalność gospodarcza, to muszisz
    wyodrebnic fundusze. ile idzie na koszt zwiazany ze sprzedaza, ile na koszty
    utrzymania a co na cele statutowe.

    L.

  • 3. Data: 2004-05-06 09:59:25
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Użytkownik L. napisał:

> [...]
    > nie prowadzisz działalności gospodarczej w fundacji. czyli ze tylko masz
    > przychody z tytułu obracania majątkiem fundacji lub dostajesz datki,

    OK
    Ale nie ma jakiegos ograniczenia ile z tych przychodów moge przeznaczyć
    na utrzymanie fundacji (czynsz, sprzęt biurowy, delegacje, pensje dla
    pracowników/zarządu...)

    Jesli nie ma takiego ograniczenia to czy mam rozumieć, że taka fundacja
    może przeznaczyć 90% datków na pensje dla prezesa a za pozostałe 10%
    spełniać cele statutowe?

    Paweł

  • 4. Data: 2004-05-06 10:05:06
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Furman" <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c7d2b6$680$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Jesli nie ma takiego ograniczenia to czy mam rozumieć, że taka fundacja
    > może przeznaczyć 90% datków na pensje dla prezesa a za pozostałe 10%

    No nie wiem czy ograniczenia nie ma.
    ale i tak stosujesz dwie ewidencje Przychody, Koszty statutowe i drugą
    Przychody, Koszty z działalności.
    jesli pracownicy sa zatrudnieni przy np. produkcji - to koszty sa
    "działalnościowe" pokrywane z przychodów z działalności a nie z dotacji na
    np.cele naukowe.
    jeśli ktoś daje dotacje na wyposażenie szkoły w komputery w wysokości 50
    tys. to nie mozesz tego przeznaczyc na pensje dla dyrektora.

    L.

  • 5. Data: 2004-05-06 10:11:02
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    > Jesli nie ma takiego ograniczenia to czy mam rozumieć, że taka fundacja
    > może przeznaczyć 90% datków na pensje dla prezesa a za pozostałe 10%
    > spełniać cele statutowe?
    >

    > Paweł

    Polecam książkę Ksenia Czubakowska, Kazimiera Winiarska "Rachunkowość
    Fundacji Stowarzyszeń i Innych jednostek"

    Muszisz odpowiedzieć na zasadnicze pytanie: prowadzisz działalnosć
    gospodarczą czy nie.
    Jeśli tak, to w jakiej formie - czy masz wyodrebnioną jednostkę typu Sp. z
    o.o. lub cokolwiek innego
    np. Wyogrebnione w planie kont Grupę Inwestycyjną, Gospodarczą itp.
    nie wiem jak to masz nazwane u siebie.

    L.