    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: GUS RG1 - co wpisać ?
    Date: 16 Oct 2002 01:57:13 +0200

    Witam.

    Dnia 15 października 2002 o godzinie (12:38:57) napisano:
    p> Witam,

    p> Próbuję właśnie wypełnić formularz zgłoszeniowy RG-1 i już
    p> na pierwszej stronie dopadły mnie wątpliwości :-(
    p> W lewym górnym rogu jest takie pole (bez numeru):
    p> "Nazwa podmiotu zgłaszającego wniosek",
    p> a dalej pole nr 05 "Nazwa podmiotu, którego zgłoszenie dotyczy".

    1. W obu wpisujesz to samo - nazwe firmy, taka jak masz zgloszona w
    ewidencji lub KRS (tutaj: ewidencja). W polu 5 masz nawet dopisek
    "Podaj zgodnie z dokumentem formalno-prawnym". Roznica miedzy
    podmiotem "zglaszajacym", a "ktorego zgloszenie dotyczy" w tym wypadku
    nie wystepuje - dlatego wpisujesz to samo.

    p> Dajmy na to, że nazywam się Wincenty Kowalski i rejestruję DG
    p> pod nazwą "Kogucik" - co w takim razie powinienem wpisać w tych
    p> polach:
    p> - w pierwszym Wincenty Kowalski, a w drugim (05)"Kogucik"
    p> - w obu "Kogucik" Wincenty Kowalski
    p> - jeszcze coś innego ?

    2. (OT)Nasuwa mi sie tu moja odwieczna watpliwosc, czy przedsibiorca
    (osoba fiz.) moze sie poslugiwac czyms takim jak "firma" czy jak to
    sie potocznie mowi "nazwa firmy". Bo IMO przedsiebiorca ma obowiazek
    poslugiwac sie swoim imieniem i nazwiskiem. To samo dotyczy np. spolek
    cywilnych, ktore powinny poslugiwac sie nazwiskami wspolnikow - nie
    istnieje z puntu widzenia przepisow cos takiego jak "nazwa spolki
    cywilnej" podobnie jak "nazwa os. fiz. prowadzacej DG". Ktos kto
    posluguje sie nazwa np. "Kogucik Marek Kowalski" to w rzeczywistosci
    Marek Kowalski i kropka. "Kogucik" moze byc co najwyzej marką, ktora
    sie posluguje lub znakiem towarowym, jesli go zarejestruje. Cala ta
    praktyka rejestrowania nazw w ewidencji w formie imie i nazwisko +
    "nazwa firmy" czy tez odwrotnie, to tylko kolejna "praktyka
    urzednicza". No, ale moze sie nie znam, szkole dawno skonczylem :).

    p> Czytałem już nawet odpowiednie rozporządzenie ministra
    p> ale dalej nie mam jasności w tej sprawie.

    p> I jeszcze jedno - pole 06 ma nagłówek "Nazwa skrócona",
    p> tymczasem na druku zgłoszeniowym w UM w ogólne nie ma mowy
    p> o żadnej nazwie skróconej - co to jest ?

    3. Nazwa skrocona wystepuje w przypadku spolek. Jezeli np. firma spolki
    brzmi: "Exportex spółka z ograniczona odpowiedzialnoscia" to jezeli
    zostalo to zastrzezone w umowie spolki, spolka moze sie tez poslugiwac
    forma "Exportex sp. z o.o.". To jest ta nazwa skrocona. W praktyce malo
    kto na to zwaza i nawet jak w deklaracjach stoi jak byk, ze trzeba
    wpisac nazwe pelna, to sie wpisuje skrocona (bo krocej! :)).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl