  • 1. Data: 2003-01-28 12:40:30
    Temat: Re: Gdzie szukac kosztow?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    " Michal" <p...@g...pl> wrote in message
    news:b1b68a$3vt$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam :)
    >
    > Od lutego mam rozpoczata DG. Uslugi wszelakie (dominujace informatyczne),
    > obszar dzialnosci: kraj, pelny VAT.
    >
    > Czy ktos z grupowiczow moglby podpowiedziec gdzie szukac kosztow zeby je
    > sobie odliczac od podatku czy podstawy opodatkowania?
    >
    > Slabo orientuje sie w podatkach wiec najchetniej jakies "ludzkie"
    definicje.
    > Za wszelkie linki rowneiz bardzo pieknie dziekuje.
    >
    > pozdrawiam
    > Michal

    Zamiast szukac kosztow lepiej szukac przychodow.

    (Ale mi sie dostanie od Mady)

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-01-28 12:59:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Latet"

    > Dlaczego? Czyzby Maddy promowała teorię, że lepiej jak najmniej
    > zarobić, byle jak najmniej zaplacic podatku? :-)

    Alez skad...
    (Pan chyba naprawde chce by mi sie dostalo).

    Mady nie lubi jak odpowiadam, ze najlepiej nie robic tego,
    co pytajacy chce zrobic. (Przynajmniej tak to rozumie).

    Jest natomiast zadziwiajace jak czesto ludzie wydaja niepotrzebnie
    100 zl by ie dac US-owi 50. ja wole wtedy dac owe 50 i zostaje mi drugie 50

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-28 13:15:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Witam :)

    > hihihi no ba! ;)

    Koszty same sie znajda, wazne by nie przegapic i nie pominac
    tych co sie wlasnie same znajda.

    > przy okazji: znajde gdzies istruktarz odliczania rachunkow telefonicznych?
    > sygnalizowano mi zeby uwazac bo czesc idzie na kolejny miesiac a czesc na
    > poprzedni.
    > wogole czy musze cos dodatkowo robic skoro telefon jest zarejestrowany na
    > mnie a nie na firme?

    Ja bym sie zastanowil, czy gra w ogole warta jest swieczki.

    Moze przeniesc telefon ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-28 14:12:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > " Michal" <p...@g...pl> wrote in message

    > Napisales ze uslugi informatyczne. To ja Ci napisze co a madrzejsi jak.
    > Komputer albo i dwa, software do tego komptera. Teraz pytanie do tych
    > madrzejszych :-) jak w jedny roku podatkowym (najlepiej w okresie 6
    > miesiecy ) wydac na komputer + software 6000 zl albo i 8000 zl i
    > zamortyzowac to jednorazowym wpisem w KUP. Oczywiscie nie cala kwote 6000
    od
    > razu ale jakias jej czesc.
    >
    > Daniel

    Tylko po co ?
    NIee daj sie podpuscic. Kupuj tylko to, co Ci jest potrzebne.
    Komputer za 3 500 to kawal komputera...
    a ten za 8 000 za pol roku nie wart bedzie tej ceny.
    za drugie 3 500 kupisz sobie nowy - lepszy
    i jeszce 1 000 zostanie.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-28 22:24:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Michal" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > co krok ktos mnie poucza zeby uwazac. dziekuje bardzo. chociaz musze przyznac
    > ze caly czas zastanawiam sie na co mam uwazac ;)

    No i jeszcze przeczytaj sobie te posty o konieczności zwrotu VATy od tych składników
    wyposażenia i EŚT których nie zlikwidowałeś lub
    nie złomowałes do czasu zakończenia DG.

    Sark

  • 6. Data: 2003-01-28 22:36:47
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No i jeszcze przeczytaj sobie te posty o konieczności zwrotu VATy od tych
    składników wyposażenia i EŚT których nie zlikwidowałeś

    Np. w tym wątku:
    "VAT a zakończenie działalności"

    Sark

  • 7. Data: 2003-01-28 23:09:41
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl...

    > Kiepski pomysł: abonamentu nie odliczysz ("bo przecież Pan i tak
    > płaci go dla celów prywatnych, nieprawdaż ?") a rozmowy "wg spisu".

    A ciągnac opowieść dalej to musisz wykupić biling szczegółowy, bawic sie w
    wykazywanie rozmów firmowych, koszt bilingu możesz
    wrzucic w KUP ... ale czy w sumie warto w to sie bawić ?

    Sark

  • 8. Data: 2003-01-29 09:10:08
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Witam :)

    > okrężną
    >
    > dla mnie to troszke filozofowoanie niepotrzebne :)
    >
    > mam 1000 zl, jesli kubilbym te czasopisma za 500 zostalo by mi tylko
    > 500 zl. a tak zostanie mi 610. dla mnie ta kalkulacja starcza by szukac
    > VATowcow robiac normalne/ planowane/ potrzebne i tak zakupy. tylko gdzie
    :)

    Panie Michale - prosze wziac glebokioddech i zastanowic sie.
    Tak naprawde to daje sie Pan podpuszczac i SAM filozofuje.

    OCZYWISCIE ze NALEZY odliczac VAT od tego co sie kupilo
    i od czego MOZNA odliczyc. Ale nie ze wzgledu na to by zmniejszyc kwote
    ktora
    MA SIE wlpacic do US ale zeby ODZYSKAC ten VAT ktory JUZ sie wplacilo,
    czyli po to, by nie placic DWA RAZY tego samego.

    Natomiast kupno NIEPOTRZEBNEJ rzeczy by zmniejszyc VAT
    a nawet kupno "lewlego owatowanego kosztu"
    by zmniejszyc VAT jest BEZ SENSU,
    bo co to Pana obchodzi komu WPLACI Pan VAT.
    I tak caly praktyczie VAT placa konsumenci.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-01-29 09:15:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    wiadomości news:b1b7i3$4e9$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Nie wierzę!
    > To chyba idioci!
    > Normalny tak kalkuluje by dobrze na tym wyjść:-)))

    To zalezy co rozumie Pan przez "normalny".
    Przecietny podatnik wysoko wycanie sobie frajde
    wplacana niskich podatkow, woiec kupuje pierdoly
    by te frajde miec.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-01-29 09:25:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Witam :)

    > hm a nie mozna czegos nabyc jako, nie wiem narzedzia pracy?

    Koszty ogolnie dziela sie na zakup towarow handlowych i pozostale.

    towar handlowy "dziala jak koszt" tylko do momentu remanentu.
    Przy sporzadzeniu remanentu wchodzi "tak jak przychod" i "po koszcie"

    Nie placisz natomiast od niego VAT, bo co prawda dajesz ten VAT
    sprzedajacemu ale o tyle samo pomniejszasz ten ,
    ktorzy otrzymujesz OD SWOICH klientow i krory masz oddac US-owi.

    Jesli taki "spisany" towar sprzedasz wyskakuje ci jako przychod znow
    do nastepnego spisu, gdzie sie "wyzeruje", natomiast otrzymany zan
    od klienta VAT masz wplacic do US.

    > konkretnie: chce kupic sprzet kuchenny i zastanawiam sie, czy moge to pod
    cos
    > podczepic - np do handlu?

    Jesli chcesz handlowac sprzetem kuchennym - to tak.

    > pozdrawiam wieczornie
    > Michal

    Boguslaw