    From: "Ava" <e...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: HELP przeprawa z urzędem skarb. - to jużdzi?
    Date: Wed, 19 Jan 2005 11:57:03 +0100

    Użytkownik "ChrisS" <c...@r...com> napisał w wiadomości
    news:000001c4fe12$863e1ae0$2f01a8c0@krzysnote...

    > Czy aby napewno nie da się zastosować art. 15 ust. 3 pkt. 3 ustawy VAT?
    >
    > Art. 15. Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa
    w ust. 1,_nie_uznaje_się_czynności_:[...]
    > 3)z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-8 ustawy z
    dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli z
    tytułu wykonania tych czynności osoby te są związane ze zlecającym wykonanie
    tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy
    zlecającym wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności co do
    warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności
    zlecającego wykonanie tych czynności.

    No więc tu jest pies pogrzebany - koleżanka która mi to wszystko powiedziała
    ma już opinię swojego US i jasno z niej wynika że ma pobierać 7% bo
    przekazuje prawa autorskie. Też słyszałam o tej "odpowiedzialności
    zleceniodawcy" ale ponoć przy przekazywaniu praw autorskich to nie działa.
    Dodam że tak jak ona jestem tłuamaczem przysięgłym, co komplikuje sprawe bo
    od takich kazali jej odporwadzać 22% gdyż tu nie zachodzi przekazanie praw
    autorskich.
    Chaos kompletny -
    nie chcę być nadgorliwa ale boje się że jak US obejrzy mój PIT w kwietniu -
    zobaczy kwotę i że to z umów o dzieło to mnie ścignie i wlepi karę przed
    którą wtedy raczej nie ucieknę.

    Poszłabym gdzieś sie poradzić ale obawiam się ze wiążąca tu będzie tylko
    opinia US, no nie?
    Ewa