  • Data: 2009-12-21 12:18:21
    Temat: Re: Hazard a firma za granicą
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Gru, 10:40, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > "Firmowość" nie ma nic do rzeczy.
    >
    >   Udział w grze bierze osoba fizyczna, jeśli byłaby objęta zakazem
    > udziału w takiej grze, to bez znaczenia jest, czy występuje
    > w roli "osoby niegospodarczej", właściciela DG czy prezesa spółki.
    >   Tłumacząc na polski: jak będąc prezesem kogoś zabijesz "dla dobra
    > firmy", to pójdziesz siedzieć jako Ty, nie jako firma lub jako
    > prezes. Tak samo nikt nie pyta kierowcy ciężarówki, czy łamie
    > przepisy w celach osobistych (aby zdążyć na czas na mecz) czy
    > "dla dobra firmy" - karany jest za przekroczenie przepisu i basta.

    Taki sam przykład z zabijaniem dał mi mój Brat, kiedy z nim
    rozmawiałem na ten temat :)
    Tyle, że ja wciąż mam wątpliwość, bo gra w pokera to nie to samo co
    zabijanie :)
    Wydaje mi się, że istotą problemu jest to, jakie prawo określa zakaz
    gry w pokera?
    Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że morderstwo podlega pod
    prawo karne, a np. płacenie/nie płacenie podatków pod prawo podatkowe/
    finansowe.

    Jeżeli np. założę firmę na Cyprze to wobec tego nie muszę już płacić
    podatków w Polsce, polski Urząd Skarbowy nie może chyba skontrolować
    mojej firmy - właśnie dlatego, że jako firma na Cyprze nie podlegam
    polskiemu prawu finansowemu/podatkowemu. Natomiast jako osoba nadal
    podlegam polskiemu prawu karnemu, wobec tego za morderstwo byłbym
    ukarany przez polskie prawo. Czy do tej pory dobrze to rozumiem?

    Kluczowe jest pytanie, czy w Polsce zakaz gry w pokera jest określony
    przez prawo karne? Bo jeśli tak, to rzeczywiście nawet założenie firmy
    na Cyprze nie zwalnia mnie od odpowiedzialności karnej za grę w
    Pokera.

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat