  • 1. Data: 2009-04-03 15:47:36
    Temat: Import usług a faktura wewnętrzna
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jaka powinna być data sprzedaży na fakturze wewnętrznej
    dla usługi elektronicznej importowanej za przedpłatą -
    data nadania przelewu z mojego banku czy data otrzymania przelewu
    przez sprzedawcę ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-04-06 08:35:56
    Temat: Re: Import usług a faktura wewnętrzna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Apr 2009, Tomek wrote:

    > Jaka powinna być data sprzedaży na fakturze wewnętrznej
    > dla usługi elektronicznej importowanej za przedpłatą -
    > data nadania przelewu z mojego banku czy data otrzymania przelewu
    > przez sprzedawcę ?

    IMVHO data zaksięgowania tego przelewu u otrzymującego.
    Niekoniecznie jest to data "ujawnienia".
    Parę lat temu, kiedy działał jeszcze Sybir, było to zjawisko normalne
    (w krajowych przelewach) i pozwalało czytelnie opisać różnicę: transakcja
    wysłana w poniedziałek pojawiała się w czwartek, ale z datą wtorkową :)

    O ile wiem w niektórych bankach nadal występuje rozbieżność co do
    daty przy wysyłce - data księgowania po wysłaniu ostatniego Elixira
    przy części banków to (do 24:00) nadal dzień wysłania, a w części
    dzień następny (kiedy faktycznie "wyjdzie Eliksirem"), jak jest
    przy otrzymaniu zza granicy nie wiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-04-06 11:12:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-04-2009 o 10:35:56 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > IMVHO data zaksięgowania tego przelewu u otrzymującego.

    Tak też zrobiłem, jako analogię do zaliczek/przedpłat krajowych.

    > Niekoniecznie jest to data "ujawnienia".
    > (...)

    A tu mnie zagiąłeś :) Ale że cała transakcja zamknęła się w jednym
    kwartale to nie będę już roztrząsał.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek