  • 1. Data: 2008-03-01 14:18:30
    Temat: Instruktor Nauki Jazdy
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Chodzi o to by pracować legalnie: płacić podatki, ubezpieczenie. Jaką wybrać
    najlepszą formę współpracy instruktor-ośrodek szkolenia kierowców? Jakiego
    rodzaju umowa, bo zatrudnienie na stałe przynajmniej na początku raczej
    nieosiągalne(zus=bariera). Przeważnie to są chyba zlecenia, ale z tego
    emerytury to raczej nie będzie. Może własna 1-osobowa firma współpracująca z
    ośrodkiem? A jak się wtedy rozliczać z ośrodkiem: raz w tygodniu, raz na
    miesiąc ? Jak rozliczać się z US? Pisać codziennie rachunki dla ośrodka za
    wyjeżdżone godziny? A może raz na tydzień, a może raz na miesiąc? Jaka forma
    opodatkowania, bo przecież będą naprawy auta, koszty paliwa, może telefon,
    reklama, itp. A czy auto brać na firmę czy nie? Jeśli ktoś jest zorientowany
    to prosiłbym o odpowiedź.

    neelix

  • 2. Data: 2008-03-01 14:26:12
    Temat: Re: Instruktor Nauki Jazdy
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2008 o 15:18:30 neelix <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > telefon,
    > reklama, itp. A czy auto brać na firmę czy nie? Jeśli ktoś jest

    Jeśli to Twoje auto to możesz zarejestrować DG, wciągnąć to auto jako
    środek trwały, zamortyzować(wliczyć jego wartość w koszty), naprawy,
    paliwo, telefon, reklama też pójdą w koszty. ZUS na początek masz
    w promocji 300zł, z czego 200 to zdrowotne z którego większość się
    odpisuje od podatku.
    Raz na tydzień/miesiąc/kwartał możesz wystawiać rachunek za usługi,
    zgodnie z tym jak się umówisz z ośrodkiem. I chyba tyle.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-03-01 15:29:03
    Od: "Natalia" <n...@g...pl>

> [...]
    > środek trwały, zamortyzować(wliczyć jego wartość w koszty), naprawy,
    > paliwo, telefon, reklama też pójdą w koszty.

    Paliwo wlicza sie w koszty?

  • 4. Data: 2008-03-01 16:35:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 1 Mar 2008 16:29:03 +0100, "Natalia" <n...@g...pl> wrote:

    >Paliwo wlicza sie w koszty?
    Nie widze przeciwwskazan :)

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 5. Data: 2008-03-02 13:01:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    neelix w <news:fqbov2$f1q$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Chodzi o to by pracować legalnie: płacić podatki, ubezpieczenie.
    [...]
    > Przeważnie to są chyba zlecenia, ale z tego
    > emerytury to raczej nie będzie. Może własna 1-osobowa firma współpracująca z
    > ośrodkiem?

    Uważasz, że z DG to emerytura będzie? (pomijając już kwestię wróżenia z
    fusów) ;-)

    > A jak się wtedy rozliczać z ośrodkiem: raz w tygodniu, raz na
    > miesiąc ?

    Tak, jak sie umówisz, czy to przy UZ, czy to przy DG

    > Jak rozliczać się z US?

    Zgodnie z przepisami dotyczącymi wybranego sposobu opodatkowania.

    > Pisać codziennie rachunki dla ośrodka za wyjeżdżone godziny?

    Tez można, ale dlaczego rachunki? Prędzej, czy później w VAT i tak
    wpadniesz...

    > Jaka forma opodatkowania, bo przecież będą naprawy auta

    I to częste raczej ;)

    > koszty paliwa, może telefon, reklama, itp.

    Siadasz, liczysz, sprawdzasz czy sie ryczałt opłaca, czy ryczałt jest
    możliwy w tym przypadku, czy może liniowe 19%, czy może jednak wg skali, bo
    to -586 zł 85 gr od podatku w 2008

    > A czy auto brać na firmę czy nie?

    1-os DG (firma) to Ty! Cel nabycia jest istotny (do VAT)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-03-02 14:44:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    .

    > [...]
    >
    > Uważasz, że z DG to emerytura będzie? (pomijając już kwestię wróżenia z
    > fusów) ;-)

    No wiesz, w bardzo sprzyjających okolicznościach to może jakaś szczątkowa
    będzie. ;-) A może już nie będzie, bo nie będzie młodych chętnych do
    płacenia? :-(

    > Tez można, ale dlaczego rachunki? Prędzej, czy później w VAT i tak
    > wpadniesz...

    A jak? Na lewo? ;-) Kiedy wpada się w vat? Przekłada się to jakoś na kolejne
    lata czy decyduje okres 1 roku?

> [...]
    bo
    > to -586 zł 85 gr od podatku w 2008

    > 1-os DG (firma) to Ty! Cel nabycia jest istotny (do VAT)

    Czyli co? Auto będzie tańsze o ten podatek? A co potem przy sprzedaży? Nie
    brałem żadnego auta na firmę.

    Dzięki za odpowiedź. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    neelix

  • 7. Data: 2008-03-06 10:08:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

    > Uważasz, że z DG to emerytura będzie? (pomijając już kwestię wróżenia z
    > fusów) ;-)

    Zawsze sobie mozna podwyzszyc podstawe wymiaru do tych 6 tysiakow z groszami
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-03-06 10:30:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2008 o 11:08:56 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisa? w wiadomo?ci
    .

    > Zawsze sobie mozna podwyzszyc podstawe wymiaru do tych 6 tysiakow z
    > groszami
    > :)

    Znaczy żart ;) ? Bo jeśli nie żart, to lepiej to już wpłacać nawet na
    najbardziej szkockie konto.

    pozdr,
    tommyz

  • 9. Data: 2008-03-06 22:05:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t7lbgtufipkhj4@unk...

    > Znaczy żart ;) ? Bo jeśli nie żart, to lepiej to już wpłacać nawet na
    > najbardziej szkockie konto.

    No, jesli masz za 12 miesiecy mocne widoki na chorobowe i rente, to czemu
    nie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2008-03-07 06:25:03

    Dnia 06-03-2008 o 23:05:11 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > No, jesli masz za 12 miesiecy mocne widoki na chorobowe i rente, to czemu
    > nie :)

    No chyba że tak :)
    Chociaż ja, nawet gdyby mi nogę ucięło, to bym chciał sam na siebie
    zarabiać zamiast zawodowo żebrać.

    pozdr,
    tommyz