  • 11. Data: 2006-02-24 09:49:53
    Temat: Re: Internet
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/24/2006 10:41 AM, Użytkownik Artur Ch. napisał:

    > http://www.pit.pl/pages/i/1468.php

    Ja nie pytam co się komu roi i wydaje tylko jaki jest przepis?

    --
    gefragt

  • 12. Data: 2006-02-24 09:56:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lut o godzinie 10:49, na pl.soc.prawo.podatki, du hast mich
    gefragt napisał(a):

    > Ja nie pytam co się komu roi i wydaje tylko jaki jest przepis?

    Począwszy od 1 stycznia 2005r. podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia
    od dochodu wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    internet w lokalu (budynku) będącym

    Miejsce zamieszkania, w stosunku do którego dokonywane jest odliczenie,
    powinno być zgodne z miejscem zamieszkania określonym w formularzu NIP-1
    lub NIP-3, złożonym w urzędzie skarbowym. Nie musi to być miejsce
    zameldowania, jednak musi to być faktyczne miejsce zamieszkania podatnika.
    W przepisie mowa jest o jednym lokalu (budynku), toteż podatnicy
    posiadający więcej niż jeden lokal mieszkalny połączony z internetem, będą
    musieli się zdecydować na odliczanie wydatków z jednego z nich.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 13. Data: 2006-02-24 09:57:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    gefragt napisał(a):

    > Ja nie pytam co się komu roi i wydaje tylko jaki jest przepis?

    Począwszy od 1 stycznia 2005r. podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia
    od dochodu wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w
    wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł.

    From: zaROTowany

  • 14. Data: 2006-02-24 13:24:55
    Od: "Slivker" <s...@p...onet.pl>

    > wKF - to teraz już nie można? ;)

    można, ale nie za zeszły rok

    > Tutaj chodziło o *małżonków* a nie jakąś sektę, spęd czy stowarzyszenie,
    > bądź akademik.

    bądź pełnoletnie dzieci osiągające dochody, czy też dziadków np.

  • 15. Data: 2006-02-24 16:25:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Slivker napisał(a):

    > bądź pełnoletnie dzieci osiągające dochody, czy też dziadków np.

    Bądź kogokolwiek innego, mieszkającego w tym samym miejscu i
    korzystającego z internetu

    M.

  • 16. Data: 2006-02-28 19:37:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, Konrad N.S. wrote:

    > u mnie czynsz jest na mnie, choć mieszkanie zakupione wraz z żoną.
    > nikt z nas nie jest zameldowany w mieszkaniu.
    > interent - faktury na żonę.
    > ma dochody.
    >
    > czy może skorzystać z ulgi za internet (760)?

    Wymień warunki... przypasuj do opisu...
    Gdzie żona mieszka ?
    Czy w miejscu zamieszkania korzysta z Internetu ?
    Czy ma dowody opłat za to ze *ona* (umowa) korzysta z i-netu ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-03-02 13:51:35
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Harry" <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl> napisał
    w wiadomości news:dtma4f$8iu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > czytajac objasnienia w PIT-O w czesci B punkt 5. Wydatki z tytułu
    > uzytkowania sieci internet w lokalu(budynku) medacym miejscem
    > ZAMIESZKANIA podatnika.
    >
    > ...i chyba juz wszystko jasne, jesli korzystasz z internetu tam gdzie
    > mieszkasz a faktury sa na ciebie to odliczasz(w twoim przypadku to zona
    > odlicza)

    Czy dobrze zrozumiałam, że nie trzeba być zameldowanym tam, gdzie płaci się
    za Internet? Podstawa prawna? I na pewno nikt się nie czepi? Nie wierzę,
    zbyt piękne.

    Akulka

  • 18. Data: 2006-03-02 14:02:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Akulka wrote:

    > Czy dobrze zrozumiałam, że nie trzeba być zameldowanym tam, gdzie
    > płaci się za Internet? Podstawa prawna? I na pewno nikt się nie czepi?
    > Nie wierzę, zbyt piękne.

    Trzeba *mieszkać* w miejscu gdzie płaci się za internet. Zwracam uwagę,
    że istnieją dwa łatwe dowody, że się tam mieszka:
    1. zameldowanie
    2. zgłoszenie w odpowiednim czasie zmiany miejsca zamieszkania do US na
    druku NIP-1 lub NIP-3