  • 1. Data: 2004-10-26 09:27:04
    Temat: Internet - świadczenie usług a TPSA
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    Witam.
    Mam zamiar świadczyć usługę dostępu do internetu,
    czyli dzielić posiadane łącze od TPSA (w ramach działalności
    - KPiR + VAT). Od TPSA dostaję rachunki ze stawką ZW,
    czy muszę od nich wymagać aby przysyłali mi 22% ?
    W zasadzie to na jakiej podstawie oni mi przysyłają ZW,
    skoro nikt sie nie pytał czy świadczę jakieś usługi związane
    z posiadanym od nich łączem ? No i czy teraz na mnie spoczywa
    obowiązak zmuszenia ich do przysyłania mi 22% ?
    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 2. Data: 2004-10-26 10:26:55
    Temat: Re: Internet - świadczenie usług a TPSA
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cll597$9jd$1@opal.futuro.pl>, druciak wrote:

> [...]
    > z posiadanym od nich łączem ? No i czy teraz na mnie spoczywa
    > obowiązak zmuszenia ich do przysyłania mi 22% ?

    Moje zapytanie normalnie oleli. Mam SDI. W razie czego mam zamiar sie
    bronic ze to zadne 'szerokopasmowe'.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-10-26 11:21:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, druciak wrote:
> [...]
    >+ czy muszę od nich wymagać aby przysyłali mi 22% ?
    >+ W zasadzie to na jakiej podstawie oni mi przysyłają ZW,

    Pewnie na tej iż TP S.A. wykoncypowała sobie nowy regulamin
    świadczenia usług w którym wykluczyli udostępnianie SDI.
    Tego zastrzeżenia w umowie ("starej") *nie było*.
    Ale obowiązuje coś takiego jak "wzorce umowne" i AFAIK umowa
    pod taki się łapie - ze skutkiem do prawa zmieniania "wzorca"
    przez "stronę wystawiającą wzorzec".
    Kwestią wałkowaną już kiedyś na .prawo jest czy TAKA zmiana
    umowy może być dokonana "regulaminem".
    Ja się nie wypowiem.
    Ale wychodzi mi iż TP S.A. założyła że NIE MOŻESZ świadczyć
    usług "bo regulamin"...
    BTW: aktualnej treści regulanimu AFAIK *nie ma* na www :>

    >+ skoro nikt sie nie pytał czy świadczę jakieś usługi związane
    >+ z posiadanym od nich łączem ?

    J.w.

    >+ No i czy teraz na mnie spoczywa
    >+ obowiązak zmuszenia ich do przysyłania mi 22% ?

    Najpierw ich zmuś żeby zmienili własną "interpretację" p. 21:

    http://www.tp.pl/dom/internet/sdi/faq/

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-26 11:25:31
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Pewnie na tej iż TP S.A. wykoncypowała sobie nowy regulamin
    > świadczenia usług w którym wykluczyli udostępnianie SDI.
    Tyle że ja posiadam InternetDSL...

    (...)
    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 5. Data: 2004-10-29 09:08:55
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

> [...]
    > On Tue, 26 Oct 2004, druciak wrote:
    (...)

    > Najpierw ich zmuś żeby zmienili własną "interpretację" p. 21:

    To jak to w końcu będzie jeśli posiadam Internet DSL ?
    Pisać coś do nich, czy zrzucić odpowiedzialność na nich ?
    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 6. Data: 2004-10-29 09:42:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, druciak wrote:
    [...]
    >+ To jak to w końcu będzie jeśli posiadam Internet DSL ?
    >+ Pisać coś do nich, czy zrzucić odpowiedzialność na nich ?

    Nie mam pojęcia. Napisanie że *świadczysz* usługi IMHO
    powinno "w razie gdyby" być dowodem że to oni źle wystawili
    fakturę... znaczy: na zdrowy rozum powinno wykluczać
    współwinę i jakąkolwiek podstawę do ew. roszczenia "za
    współudział" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-10-29 13:35:20
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

> [...]
    > fakturę... znaczy: na zdrowy rozum powinno wykluczać
    > współwinę i jakąkolwiek podstawę do ew. roszczenia "za
    Dzięki, chyba tak właśnie zrobię.
    A wiadomo coś kiedy znowu internet będzie owatowany ?

    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 8. Data: 2004-10-29 21:48:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, druciak wrote:
    [...]
    >+ A wiadomo coś kiedy znowu internet będzie owatowany ?

    Chyba nie :)
    Ale... pewnie rząd i posłowie będą chcieli dopilnować (wybory
    blisko :)) żeby VAT wszedł razem z ulgą. Czyli 1.I.2005.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-11-02 09:28:54
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

> [...]
    > Ale... pewnie rząd i posłowie będą chcieli dopilnować (wybory
    > blisko :)) żeby VAT wszedł razem z ulgą. Czyli 1.I.2005.
    Na zdrowy rozsądek to tak by musiało być - bo ulga + ZW to chyba
    za dużo szczęścia na raz dla polskich internautów... :-)

    Pozdrawiam,
    --
    K.G.