  • 11. Data: 2015-04-01 09:13:56
    Temat: Re: Jak często rachunkować dzieła?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 07:10, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie wiem, na wszelki wypadek, jakby ktoś pytał skąd się to bierze. Może
    > nie muszę, ale czy jak ja mam, to w czymś gorzej?

    Po prostu szkoda mi czasu na analizowanie rzeczy nieistotnych. Jak ktoś
    się pyta skąd się to bierze, się mu mówi, że za wykonanie określonego
    dzieła. Rachunek będzie na piśmie przecież.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-04-01 12:45:05
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-03-31 o 22:27, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > ========== UMOWA
    > [...]

    IMvHO miałbyś duży problem z udowodnieniem że to nie zlecenia.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-04-01 13:50:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.04.2015 o 09:13, Liwiusz pisze:
    > Po prostu szkoda mi czasu na analizowanie rzeczy nieistotnych. Jak ktoś
    > się pyta skąd się to bierze, się mu mówi, że za wykonanie określonego
    > dzieła. Rachunek będzie na piśmie przecież.

    No właśnie pytanie czy będzie? Musi? Nie wystarczy, że sobie wpiszę na
    liście płac, zaksięguję i zapłacę podatki i już? Muszę generować rachunki?

    Umowę pisałem głównie chyba dlatego, że obawiałem się Donosu
    Konkurencji, że gość u mnie pracuje na czarno. Oraz właśnie ewentualnego
    próbowania kwalifikowania tego jako UoP albo jako U-Z. Stąd są zapisy
    wprost wskazujące na dziełowatość działania oraz na jego legalność.

  • 14. Data: 2015-04-01 13:55:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 13:50, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No właśnie pytanie czy będzie? Musi? Nie wystarczy, że sobie wpiszę na
    > liście płac, zaksięguję i zapłacę podatki i już? Muszę generować rachunki?

    Lista płac? Do dzieła? Podstawą do wypłaty oraz do księgowania kosztu
    jest wystawiony przez wykonawcę rachunek.

> [...]
    > próbowania kwalifikowania tego jako UoP albo jako U-Z. Stąd są zapisy
    > wprost wskazujące na dziełowatość działania oraz na jego legalność.

    Póki co zapisy wskazują właśnie na zleceniowatość dzieła.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-04-01 14:11:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.04.2015 o 13:55, Liwiusz pisze:

    > Lista płac? Do dzieła? Podstawą do wypłaty oraz do księgowania kosztu
    > jest wystawiony przez wykonawcę rachunek.

    Ja ich wszystkich wrzucam na listę płac i księguję 1 listę płac.
    Z tego co widziałem, to tak się robi w programach, jakie widziałem.

    Niby które?

  • 16. Data: 2015-04-01 14:12:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.04.2015 o 12:45, J.D. pisze:

    > IMvHO miałbyś duży problem z udowodnieniem że to nie zlecenia.

    Pomijam, że to akurat detal, różnic nie ma dla <26 i gorzej z UoP, to
    możesz rozwinąć co jest niedziełowate? I co zmienić, żeby to było dzieło.

  • 17. Data: 2015-04-01 14:14:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 14:11, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Ja ich wszystkich wrzucam na listę płac i księguję 1 listę płac.
    > Z tego co widziałem, to tak się robi w programach, jakie widziałem.

    > Niby które?

    Już pisałem:

    - zrób mi na jutro kopię zapasową - dzieło
    - będziesz mi robił kopie zapasowe przez pół roku - zlecenie.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-04-01 15:52:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.04.2015 o 14:14, Liwiusz pisze:
    > - zrób mi na jutro kopię zapasową - dzieło
    > - będziesz mi robił kopie zapasowe przez pół roku - zlecenie.

    Tak, ale ja nie zlecam robienia kopii zapasowych przez pół roku. Ja
    powierzam do wykonania konkretne dzieło. I do tego w umowie ramowej jest
    zastrzeżenie, że jest wypłata wyłącznie po odbiorze kompletności wykonania.

  • 19. Data: 2015-04-01 15:57:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 15:52, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Tak, ale ja nie zlecam robienia kopii zapasowych przez pół roku. Ja
    > powierzam do wykonania konkretne dzieło. I do tego w umowie ramowej jest
    > zastrzeżenie, że jest wypłata wyłącznie po odbiorze kompletności wykonania.

    Umowa równie bezsensowna jakbym miał ją zawierać z tobą na mycie okien.
    To nic, że pewnie nie będę cię o to prosił, ale jakby co, to chcę mieć
    zawartą "umowę ramową o mycie". Absurd (zamiast po prostu zgłosić się z
    umową w razie potrzeby mycia).

    Jak chcesz komuś powierzyć dzieło o wykonanie kopii zapasowej, to po
    prostu je powierzasz, a nie zawierasz jakieś nikomu niepotrzebne umowy
    ramowe, które tylko gmatwają sytuację.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-04-01 16:20:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.04.2015 o 15:57, Liwiusz pisze:
    > Jak chcesz komuś powierzyć dzieło o wykonanie kopii zapasowej, to po
    > prostu je powierzasz, a nie zawierasz jakieś nikomu niepotrzebne umowy
    > ramowe, które tylko gmatwają sytuację.

    Ale tłumaczę, że dzieła te są nagłe i niespodziewane i nie ma czasu
    babrać się w to za każdym razem. Jeden raz się umawiam z gościem, że jak
    coś wyskoczy, to dzwonię do niego, on bierze dupę w troki i zapierdala
    ZROBIĆ dzieło. I jak ZROBI, to dostanie kasiurkę i tyle. Stąd ramowa
    umowa, która określa warunki i potem tylko słownie mówię ,,o! Wykonaj
    dzieło X''. Taki jest zamysł. Bo nie ma możliwości obsługi umowy i
    rachunku do każdego mini-dzieła.