  • Data: 2004-10-26 18:07:51
    Temat: Re: Jak długo trzymać dokumenty?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Potknąłem się przypadkiem to zapodam z ustawy o VAT:
    > ++++++
    > Art. 112. Podatnicy są obowiązani przechowywać ewidencje prowadzone
    > dla celów rozliczania podatku oraz wszystkie dokumenty związane
    > z tym rozliczaniem do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania
    > podatkowego.
    > ------
    >
    > Czyli przy sprzedaży ST - 6 lat (sam VAT ! dochodowy OSOBNO
    > i może dojść do 7 lat !) od sprzedaży.
    > "Wszystkie dokumenty" - czyli RÓWNIEŻ dowód nabycia... bo z niego
    > wynika czy "z VAT" czy "zw" :)

    Wychodzi na to, ze Twoje podejscie moze byc niestety logiczne. Natomiast
    ostatnio byl tez jakis szum w kwestii "straty" (ze wtedy nalezalo by trzymac
    piec lat (+1) od ostatniego roku rozliczania straty. Co sadzisz na ten temat
    ? Bo jesli pozostalibysmy przy wariancie, ze trzeba trzymac, to trzeba by
    trzymac takze te z kolejnych lat, kiedy nie bylo juz straty, ale strata byla
    odliczana. Gdyz moze to byc niezbedne do tego, aby ustalic czy na przyklad
    strata nie zostala odliczona sumarycznie w kolejnych latach w wyzszej
    wysokosci niz ta w jakiej byla rzeczywiscie poniesiona.

    Zastanawiam sie, czy nie mozna znalezc jeszcze jakichs innych pretekstow, do
    przedluzenia domnienamego okresu przechowywania dokumentacji, a byc moze w
    przyszlosci, do jakichs "akcji" skarbowych majacych na celu ratowanie
    upadajacego budzetu panstwa. Ogolnie nie zacheca to do pozostawania w
    strefie opodatkowanej dzialalnosci, prawda ? Ja juz dawno sie zdecydowalem,
    ze jesli by weszlo to wyzsze ozusowanie (chyba ostatnio raczej sie wydaje,
    ze nie wejdzie, prawda?), to spojrze na swiat w odcieniach szarosci.
    Oszczedzanie lasow tropikalnych wazna rzecz. :-)

    marekz