eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak ksiegowac koszty? › Re: Jak ksiegowac koszty?
  • Data: 2004-01-07 16:34:34
    Temat: Re: Jak ksiegowac koszty?
    Od: "M" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "ak" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:btgib9$b94$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Prowadze dzialalnosc na zasadach ogolnych + VAT. Mam świadomość że od
    zawsze
    > (czyli od kilku lat jak prowadze dzialalnosc) dwojako ksiegowalo sie
    koszty.
    > Inaczej zakupy towarow a inaczej na przyklad rachunki za prad czy gaz czy
    > telefon. Chodzi mi o wpisywanie do ksiazki kosztow w terminach wystawienia
    > FV lub platnosci. Niedawno uslyszalem od znajomego ze cos w 2003 roku sie
    z
    > tym zmienilo, o ile dobrze go zrozumialem to teraz najwazniejszy jest
    termin
    > platnosci na FV a nie moment poniesienia kosztu. Czy to prawda? Czy to
    > dotyczy obu rodzajów kosztow? Czy mozecie mi podac gdzie moge w sieci o
    tym
    > poczytac?
    >
    > I moze jeden przyklad realny. Mam FV na leasing samochodu, wystawiona w
    > 12.2003 z terminem platnosci 1.1.2004. Zaplacilem ja w styczniu. Jak
    > zaksiegowac? (wiem tez ze czasami inaczej ksiegujemy w ksiazce a inaczej
    > VAT, to znaczy VAT chyba wlasnie w terminie platnosci, mam taka opcje w
    moim
    > programie ksiegowym "FAKT", choc wczoraj zainstalowalem nowa wersje i
    > jesszcze sie do konca nie przyjrzalem ale takmi sie cos wydaje ze teraz
    przy
    > ksiegowaniu kosztow jest tam teraz mowa przy VAT o przyszlym kwartale?).
    >
    > A jak nalezaloby to zaksiegowac jeslibym zaplacil w 12.2003?
    >
    > Mysle ze w pierwszym przypadku zaksiegowalbym netto i VAT w 1.2004 a w
    > drugim netto w 12.2003 a VAT w 1.2004.
    > Czy dobrze bym zrobił?
    >
    > pozdrawiam, Adam
    >
    > w adresie pułapka na SPAM
    > przed "@" ma być "q"
    >
    >
    >
    Po pierwsze dobrze poczytaj ustawe o VAT. Inaczej zalicza sie do Vat faktury
    za media tzn. energia, telefony, woda, ścieki itd zgodnie z załacznikiem
    chyba 3 tutaj liczy sie termin płatności okreslony na fakturze, natomiast
    wszystko inne rozlicza się albo w miesiącu otrzymania faktury, albo w
    następnym :)
    Jak wprowadzasz koszty to jest uzależnione od metody którą wybrałeś jeżeli
    kasowa to w momencie zapłaty, a tak to w momecie poniesienia kosztu.
    Jezeli ktos wybrał kwartalne rozliczanie to rozlicza sie za dany kwartał.
    Leasing musisz zaksiegowac tak jak księgowałes poprzednie faktury :).


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1