  • 1. Data: 2005-01-27 21:17:52
    Temat: Jak nie zapłacić VAT od inernetu po 31.03.05
    Od: "Kron" <s...@i...pl>

    Pomysł nie jest odkrywczy, ale może niektórzy zastosują.

    Polega na dogadaniu się z providerem żeby wystawił najpóźniej 31.03.2005 fakturę
    VAT za dostęp do internetu ze stawką 0% w kwocie takiej jaką zapłacimy do
    grudnia.
    Termin płatności na fakturze do uzgodnienia.
    Ewentualnie może być 9 faktur VAT ze stawką 0% każda z terminem płatnności o 30
    dni dłuższym. Tak więc abonament płacimy klasycznie bez VAT a na koniec roku
    odliczamy 19% od dochodu

    Zapewne większość prowiderów będzie chciała kasę z góry, ale z małymi na pewno
    można się dogadać.

    Ponadto TePsiarze znów mają pecha.

  • 2. Data: 2005-01-27 22:01:29
    Temat: Re: Jak nie zapłacić VAT od inernetu po 31.03.05
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kron <s...@i...pl> wrote:
    > VAT za dostęp do internetu ze stawką 0% w kwocie takiej jaką zapłacimy do

    Stawką 0%? Ciekawostka...

    A tak BTW to niektórzy providerzy (np. mój) umieszczają w umowie kwotę
    brutto i niezależnie od VATu płacę tyle samo.

    P.

  • 3. Data: 2005-01-27 22:12:10
    Od: "Kron" <s...@i...pl>

    Fakt
    Oczywiście ze stawką zw (załącznik nr 4 poz. 14 UoVAT)

  • 4. Data: 2005-01-28 07:28:39
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > A tak BTW to niektórzy providerzy (np. mój) umieszczają w umowie kwotę
    > brutto i niezależnie od VATu płacę tyle samo.
    Fakt, to dla Ciebie nawet vat 50% nie straszny.
    A jak u Ciebie wygląda zmiana ceny (brutto)? Czy to się
    wiąże z nową umową? Bo nie zdziwiłbym sie, jakby taki
    provider rozwiązał z Tobą umowę z dniem 31marca i podstawił
    pod nos nową z nową stawką - chcesz to bierz.

  • 5. Data: 2005-01-28 08:02:18
    Od: "G" <s...@m...net.pl>

> [...]
    > provider rozwiązał z Tobą umowę z dniem 31marca i podstawił
    > pod nos nową z nową stawką - chcesz to bierz.

    Zawsze czarne scenariusze ;-) Wielu providerów tak jak ja na przykład
    ceny brutto po prostu nie zmieni.

    --
    G.

  • 6. Data: 2005-01-28 09:57:09
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > Zawsze czarne scenariusze ;-) Wielu providerów tak jak ja na przykład
    > ceny brutto po prostu nie zmieni.

    Kurna, od razu czarne.
    Z czystej ciekawości chciałem, jak to wygląda i jak sobie
    z abonentami pogrywaja providerzy.
    Jak nie zmienisz to pokryjesz vat z własnego zysku - ładny masz narzut ;)
    A skoro jesteś providerem, to jesteś kompetentną osobą, żeby
    odpowiedzieć w jaki sposób (prawnie) masz rozwiązaną (ewentualną)
    zmianę ceny?

  • 7. Data: 2005-01-28 13:44:33
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Kron napisał(a):
> [...]
    > odliczamy 19% od dochodu
    >
    > Zapewne większość prowiderów będzie chciała kasę z góry, ale z małymi na pewno

    Tak na marginesie...
    Ostatnio miałem przyjemność zapoznania się z informacją w zakresie
    stosowanego prawa Izby Skarbowej w Lublinie (syg. PP1/448-153/04/I; data
    2004-09-03)na pytanie jednego z providerów internetowych, w której ta
    izba, w całkiem logiczny sposób udowodniła, ze, cytuję:

    "zwolnieniu podlegają usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do
    Internertu dla wszelkich użytkowników indywidualnych tj. osób
    fizycznych, prawnych, jednostek nieposiadajacych osobowości prawnej,
    które nabywaja tę usługę na własne potrzeby. *Podmiot nabywajacy tę
    usługę może prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą _poza_
    polegającą na świadczeniu dostępu szerokopasmowego do Internetu* "

    wiem, ze niektórzy (przynajmniej w moich stronach) prowiderzy już
    wysyłają korekty faktur (z 22% na zw.)dla osób prowadzących działalnośc
    gospodarczą

    AlterNative

  • 8. Data: 2005-01-28 14:29:12
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > wiem, ze niektórzy (przynajmniej w moich stronach) prowiderzy już
    > wysyłają korekty faktur (z 22% na zw.)dla osób prowadzących działalnośc
    > gospodarczą

    A ciekawe czy tepsa bedzie korygować :)
    O ile dobrze pamiętam, były opowieści na grupie, iż
    różne oddziały różnie naliczają ów vat.

  • 9. Data: 2005-01-29 09:01:34
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Bozoo" <

    > O ile dobrze pamiętam, były opowieści na grupie, iż
    > różne oddziały różnie naliczają ów vat.

    i jest tak nadal, ale to nie oddzialy - tylko ich wewnetrzny podzial firm na
    duze i male:-)

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 10. Data: 2005-01-29 15:46:10
    Od: "G" <s...@m...net.pl>

    > Kurna, od razu czarne.

    :-)

    > Z czystej ciekawości chciałem, jak to wygląda i jak sobie
    > z abonentami pogrywaja providerzy.
    > Jak nie zmienisz to pokryjesz vat z własnego zysku - ładny masz narzut ;)

    Od 3 lat net mam po 50 zł. Nie było ani podwyżek ani obniżania ceny. Moim
    zdaniem za takie pieniądzie net bez limitów to dobry net. Dlatego nie muszę
    doliczać teraz Vatu i zostawie dalej 50 zł żeby linię zatrzymać :-)

    > A skoro jesteś providerem, to jesteś kompetentną osobą, żeby
    > odpowiedzieć w jaki sposób (prawnie) masz rozwiązaną (ewentualną)
    > zmianę ceny?

    Mam w umowie napisane, że mogę zmienic regulamin/umowe/cennik informując o
    tym na 30 dni wcześniej przed dokonaniem zmiany (dokładnie nie zacytuje, bo
    to i tak bełkot pisany przez znajomego prawnika ) W każdym razie mam taki
    punkt, zeby można było jakieś zmiany dawać.

    --
    G.