  • 1. Data: 2005-01-27 20:28:38
    Temat: Umowa o dzieło (suma z umów) w 2005 r.
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...org>

    Jak to jest z umowami o dzieło?
    Jeżeli jest to jedyna forma zarobku Pana X. i nie przekracza kwoty Y* to
    Pan X skladajac zeznanie podatkowe dostaje zwrot z US.

    I teraz byłbym wdzięczny na udzielenie odpowiedzi na dwa pytanka:
    Jeżeli Pan X przekroczy kwotę Y to co się dzieje?
    *) jaka to kwota?

    /Jeżeli jeszcze nie wiadomo jaka jest kwota Y za 2005, to proszę o info
    jaka kwota była w 2004/

    pozdrawiam,
    b.

  • 2. Data: 2005-01-27 21:53:19
    Temat: Re: Umowa o dzieło (suma z umów) w 2005 r.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Paweł Nowacki wrote:
> [...]
    >

    > I teraz byłbym wdzięczny na udzielenie odpowiedzi na dwa pytanka:
    > Jeżeli Pan X przekroczy kwotę Y to co się dzieje?

    To pan X składa zeznanie podatkowe i dostaje zwrot z US, podobny do tego
    jaki dostanie gdyby nie przekroczył kwoty Y.

  • 3. Data: 2005-01-27 22:33:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, Paweł Nowacki wrote:

> [...]
    > + I teraz byłbym wdzięczny na udzielenie odpowiedzi na dwa pytanka:
    > + Jeżeli Pan X przekroczy kwotę Y to co się dzieje?

    W zależności od m.in. wysokości odliczeń:
    - dostaje zwrot stopniowo malejący
    - wychodzi "na zero"
    - musi dopłacić, kwota rośnie wraz ze wzrostem dochodu.

    > + *) jaka to kwota?
    Tu uwaga: to nie jest "kwota wprost" !!
    Oprócz "zarobku" (czyli dochodu) mogą być jeszcze ODLICZENIA.
    Tak od dochodu - jak i od podatku. Ściśle rzecz biorąc
    trzeba uwzględnić...

    ++++ ustawa ++++
    Art. 27. 1. Podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 28-30,
    art. 30a-30d oraz art. 44 ust. 4, pobiera się od podstawy
    jego obliczenia według następującej skali:
    Podstawa obliczenia
    podatku w złotych Podatek wynosi
    ponad do
    37.024 19% minus kwota zmniejszająca podatek 530 zł 08 gr
    37.024 74.048 6.504 zł 48 gr + 30% nadwyżki ponad 37.024 zł
    74.048 17.611 zł 68 gr + 40% nadwyżki ponad 74.048 zł
    -----

    Zaliczka z UoD wynosi liniowo - 19%.
    Machnij sobie tabulkę w arkuszu kalkulacyjnym - i w miejscu
    gdzie ci się wyniki "skrzyżują" policz równanie liniowe :)

    *JEŚLI NIE MA ODLICZEŃ* to:
    - miejsce w którym zaczyna maleć "kwota zwrotu" jest oczywiście
    dochód 37 024 zł
    - do wyliczenia "zera" trzeba rozwiązać równanie liniowe :)

    zwrot=((zarobek-37024)*30%+6504,48) - (zarobek*19%)
    dla zwrot = 0 (uwaga, notacja "C" :))
    zarobek*(30%-19%=11%) = (37024*30%=11107,20) - 6504,48
    zarobek = 41 842,91

    Proszę sprawdzić :)

    > + /Jeżeli jeszcze nie wiadomo jaka jest kwota Y za 2005, to proszę o info jaka
    > + kwota była w 2004/

    Rząd postanowił coby podatnicy sobie "nie myśleli" i nie przedstawił
    skali podatkowej do waloryzacji. Jest taka sama. W praktyce (inflacja !!)
    oznacza to iż podatki nam rosną :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-27 22:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, witek wrote:

> [...]
    > + To pan X składa zeznanie podatkowe i dostaje zwrot z US, podobny do tego jaki
    > + dostanie gdyby nie przekroczył kwoty Y.

    Dasz głowę ??
    A ja tu Excela zatrudniałem niepotrzebnie... ;)
    Może tak zrobimy: poszukamy "pasownego" pana X (zna ktoś kogoś co
    kasuje >>50 kzł "na dzieła" ??), ty zwrócisz panu X, pan X odda ci
    to co mu odda US ;) a nam zostanie reszta ;)

    Powyżej pewnej kwoty (zależnej od odliczeń !) trzeba DOPŁACIĆ !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-27 23:14:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dasz głowę ??

    No dam.
    Jeżeli pan X zarabijąc kwotę Y dostaj zwrot podatku.
    Rozumiem całego, bo nie było napisane Z. To kwota Y jest mniejsza niż
    kwota zwolniona od podatku.
    Czyli jeżeli pan X zarabia tak miernie, to ile więcej mógł zarobić
    teraz. Nawet niech to będzie 2Y.
    Jeżeli podatek był naliczany prawidłowo, to powinien dostać podobny
    zwrot co w ubiegłym roku.

  • 6. Data: 2005-01-28 17:10:33
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...org>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 27 Jan 2005, Paweł Nowacki wrote:

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)

    --
    +-------------------------------+
    | Paweł Nowacki, tel: 600100825 |

  • 7. Data: 2005-01-29 00:17:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, witek wrote:
    > + Jeżeli pan X zarabijąc kwotę Y dostaj zwrot podatku.

    OK.
    Ustalmy przykład: zarobi 37024 zł.

    > + Rozumiem całego, bo nie było napisane Z.

    IMO dopuszczasz się naduzycia :) !

    Napisano: "dostanie zwrot z US"
    JAKIŚ zwrot.
    Od kwoty 530,04 zł/19% (jakieś 2600 zł) do pierwszego progu dostaje
    ten sam zwrot. A tylko tak zapisał pytający.

    > + To kwota Y jest mniejsza niż kwota zwolniona od podatku.

    IMHO zdecydowanie nie to miał na myśli Paweł !
    BTW: ustawodawca definicję zrobił "od tyłu" - nie tyle "kwota zwolniona
    od podatku" co "kwota podatku którego się nie płaci" - owe 530 zł
    z groszami :), "kwoty zwolnionej" w ustawie nie znajdziesz.

> [...]
    > + Nawet niech to będzie 2Y.
    > + Jeżeli podatek był naliczany prawidłowo, to powinien dostać podobny zwrot co

    ....sam wywiodłeś że *nadal* mieści się w przykładzie jako "Y"
    a nie "2*Y" :) - "dostaje zwrot w US". Trzeba podnieść kwotę...
    aż przestanie dostawać !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)