  • 1. Data: 2003-07-06 10:03:06
    Temat: Jak przenieść środek trwały z jednej działalności na drugą
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    Mam na jednym wpisie na ten sam numer do ewidencji działalności dwie
    'działalności' - typową działalność gospodarczą /d.g./ i uczestnictwo w
    spółce cywilne /s.c./
    Samochód mam jako środek trwały na d.g.
    czy i jak mogę przenieść ten środek trwały z d.g. na s.c.?

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
    http://colisa.com.pl
    Aukcja zoologiczna w Internecie
    http://aukcja.colisa.com.pl

  • 2. Data: 2003-07-08 21:54:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jul 2003, Tomasz Marcin Hippe wrote:

> [...]
    >+ spółce cywilne /s.c./
    >+ Samochód mam jako środek trwały na d.g.
    >+ czy i jak mogę przenieść ten środek trwały z d.g. na s.c.?

    Brak chętnych... to spróbuję zadziałać jako katalizator :)

    1. znaczy: chcesz wnieść dodatkowy wkład do S.C. czy podarować
    kawałek samochodu wspólnikowi(wspólnikom) ? S.C. majątku nie
    ma, ale umowa spółki AFAIK określa wkłady - co ma konsekwencje
    podatkowe, jako że prawa i obowiązki dzieli się wg umowy,
    a domyślnie - wg udziału we wkładzie we współwłasność.
    Na PIT-5 jest taka rubryka :) i "%" może się zmienić
    po takim "wniesieniu", a jak nie... to znaczy że podarowałeś
    "kawałek auta" wspólnikom (podatki, podatki !) :)
    Przecież S.C. osobowości prawnej nie ma, znaczy - właścicielem
    samochodu nie jest, znaczy *współwłaścicielami* będą wspólnicy
    S.C. (jeśli to ma być majątek współwłasności gospodarczej
    pt. S.C. "jakaś_tam_i_lista_ludzi").
    2.
    W oparciu o 1. oraz per analogiam :) art. 24.3.1 może nie
    wystąpić zmiana statusu majątkowego (twojego i wspólników:
    jeśli w umowie twój "wkład" zostanie powiększony o wartość
    samochodu :)), takoż nie widzę powodu występowania problemów
    z podatkiem dochodowym (majątek DG dalej jest DG, przekazywania
    na potrzeby osobiste nie ma), co najwyżej jest dylemat
    z VATem - czy jako podatnik powinieneś VAT odprowadzić
    a spółka (jako inny podatnik) odliczyć :) - nie wiem,
    sądzę że tak.

    BTW: NIE NAPISAŁEŚ paru ważniejszych rzeczy:
    - czy samochód jest osobowy
    - czy był odliczony VAT przy zakupie lub modernizowany ponad 30%
    - no i jak już wzmiankowełem - *jak* ma być "wprowadzony do S.C." !

    Znaczy - mamy sobie losować ? ;) - no to zastosowałem losowanie
    (np. w częsci dot. VAT !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-09 10:25:28
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    samochód jest osobowy /kupowany jako uzywany u dilera/, VAT nie był
    odliczany.
    Dla zagmatwania sytuacji powiem że mam wpis do ewidencji D.G. o numerze
    xyz na siebie samego i na spółkę s.c. No i samochód jest środkiem
    trwałym na mnie samego, ale ponieważ chce skończyć z sobą samym ;-D, a
    zostawić s.c. to chcę przenieść samochód z siebie samego na siebie
    samego w s.c.
    Dla hecy spółkę cywilną mam z żoną własną i osobistą

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
    http://colisa.com.pl
    Aukcja Akwarystyczno-Zoologiczna w Internecie
    http://aukcja.colisa.com.pl

  • 4. Data: 2003-07-10 21:14:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Tomasz Marcin Hippe wrote:

    Tak wKF na początek: mógłbyś odpowiadać pod właściwym cytatem ?
    Prościej się odnosić do poszczególnych kwestii, znaczy: dużo
    łatwiej się czyta !

    >+ samochód jest osobowy /kupowany jako uzywany u dilera/, VAT nie był
    >+ odliczany.

    ...co nieznacznie ułatwia sprawę (nie trzeba wnikać w VAT, sprzedaż
    i zakup "zw")

    >+ Dla zagmatwania sytuacji powiem że mam wpis do ewidencji D.G. o numerze
    >+ xyz na siebie samego i na spółkę s.c.

    Z wałkowania owej kwestii na *.prawo oraz tu wynikło, że jest
    to stan prawidłowy przy założeniu że nazwa twojej DG oraz S.C.
    jest ta sama :)

    >+ No i samochód jest środkiem
    >+ trwałym na mnie samego, ale ponieważ chce skończyć z sobą samym ;-D, a
    >+ zostawić s.c. to chcę przenieść samochód z siebie samego na siebie
    >+ samego w s.c.

    No to wchodziłyby kwestie majątkowe oparte o K.C., ale
    ponieważ zeznajesz:

    >+ Dla hecy spółkę cywilną mam z żoną własną i osobistą

    ...to dla odmiany jest pytanie: masz rozdzielność majątkową ?
    (nie ma lekko :), stosik pytań zazwyczaj szybko rośnie :))

    Bo od tego IMHO zalezy czy występuje (w ogóle) problem: