  • 1. Data: 2003-07-06 18:01:57
    Temat: Naliczanie podatku VAT przy prywatnym imporcie z USA.
    Od: "Adam Zeinowski" <a...@w...pl>

    Witam.

    Jest taka sprawa. Mam zamiar zakupic za granica sprzet komputer kieszonkowy
    (palmtopa). O 1 stycznia 2002 o ile sie nie myle na ten rodzaj sprzetu
    obowiazuje zerowa stawka celna. Pozostaje kwestia podatku VAT.
    Czy szanowni grupowicze moga mi powiedziec co jest podstawa prawna dla urzedu
    celnego do naliczenia podatku od wartosci dodanej ?

    Dodam iz:

    - na Way Billu (liscie przewozowym) bedzie adnotacja o tym, iz jest to prezent
    (GIFT)

    - podana wartosc na liscie przewozowym bedzie wynosic 100$

    - w srodku nie bedzie zadnego rachunku, faktury ani innego dokumentu sna
    podstawie ktorego mozna by stwierdzic, ze towar ten zostal zakupiony w sklepie
    ani tez ustalic jego wartosci.

    Co w takim przypadku bedzie podstawa do naliczenia vatu ? Wartosc podana na
    paczce ?

    W sumie i tak pewnie celnicy odpuszcza sobie, ale wole sie upewnic, czy nie
    zatrzymaja mi przesylki i czy nie bede musial latac i tracic czas na
    wyjasnienie calej sprawy.

    PS. Praktyczne doswiadczenia grupowiczow w tej kwestii mile widziane :)
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-07-06 19:47:09
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

> [...]
    > (palmtopa). O 1 stycznia 2002 o ile sie nie myle na ten rodzaj sprzetu
    > obowiazuje zerowa stawka celna. Pozostaje kwestia podatku VAT.
    Jeden komputer, zwłaszcza osobisty możesz przewozić przez granicę bez
    ograniczeń niczym szczoteczkę do zębów:-)
    Mietek