  • 1. Data: 2002-01-25 22:09:54
    Temat: Jak rozliczyc darowizne?
    Od: "chris" <c...@t...pl>

    Zona przekazala na rzecz Orkiestry Owsiaka towary ze swojego sklepu. W jaki
    sposob to rozliczyc i zaksiegowac do ksiegi podatkowej?
    Bodzio

  • 2. Data: 2002-01-26 08:42:52
    Temat: Re: Jak rozliczyc darowizne?
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Bardzo szlachetnie z Jej strony. Gratuluję.
    Darowizny chyba nie rozliczy. Słyszałem, że powinna mieć dowód przelewu
    pieniędzy na konto Orkiestry. Co więcej, podarowanie towarów rodzi obowiązek
    podatkowy VAT.
    Pozdrawiam Krzysztof.

  • 3. Data: 2002-01-26 09:41:53
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Krzysztof-Piasecki <k...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:a2tq4v$anu$...@n...tpi.pl...

    > Bardzo szlachetnie z Jej strony.

    Też tak uważam:-)

    > Darowizny chyba nie rozliczy. Słyszałem, że powinna mieć dowód przelewu
    > pieniędzy na konto Orkiestry. Co więcej, podarowanie towarów rodzi
    obowiązek
    > podatkowy VAT.
    --------
    Może odliczyć - ale powinna mieć dokument potwierdzający przekazanie
    darowizny (np. umowa darowizny lub potwierdzenie odbioru towarów przez
    WOŚP).
    Oczywiście VAT należny musi naliczyć (wystawić FV wewnetrzną).
    Od dochodu odlicza wartość towarów wraz z należnym podatkiem VAT.

    Ważne - jeżeli prowadzi pkpir to z kolumny 10 musi wyksięgować wartość (w
    cenie zakupu) towarów przekazanych w formie darowizny.

    Orka