  • 1. Data: 2002-01-25 21:31:36
    Temat: VAT,a brak zapłaty ???
    Od: Magda <m...@w...pl>

    Czy wiecie coś o przepisie,ktory ponoć jak dowiedziałąm się od mojego
    klienta obowiązuje od paru miesięcy ?
    Jeżeli faktura sprzedaży np. z data 1 grudnia nie zostanie zapłacona
    przez kontrahenta do końca grudnia to podatek VAT należny od tej
    faktury nie musi być zapłacony i wykazany w deklaracji za grudzień
    czyli
    płatny do 25 stycznia tylko dopiero w deklaracji za styczeń.
    Nie mam pełnej księgowości, nie mam spółki z osobowościa prawna jeżeli
    ma to jakieś znaczenie.

    Proszę o info

    magda

  • 2. Data: 2002-01-26 08:39:48
    Temat: Re: VAT,a brak zapłaty ???
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Komplikacja przepisów przekracza już ramy przyzwoitości. Jest taki przepis,
    ale nie znam szczegółów. Dotyczy on tylko niektórych towarów i usług, na
    przykład:
    - sprzedaży złomu
    - być może (tu nie jestem pewien) usług transportowych.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-01-26 08:57:13
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    > czyli
    > płatny do 25 stycznia tylko dopiero w deklaracji za styczeń.

    Rozumiem, że to ma być taki żart? :-))

    CEZ

  • 4. Data: 2002-01-26 22:48:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jan 2002, Magda wrote:

    >+ Czy wiecie coś o przepisie,ktory ponoć jak dowiedziałąm się od mojego
    >+ klienta obowiązuje od paru miesięcy ?

    Chcielbyśmy coś takiego usłyszeć :]
    Ale myślę że to nie grozi :(
    Jakieś słuchy krążą o pomyśle (nie wiem gdzie czytałem) że jest
    koncepcja żeby *odbiorca* faktury, dopóki nie zapłaci nie mógł
    wliczyć VATu "do odzyskania". Ale to inna bajka, i jak widzisz
    jedynie fiskus na niej mógłby zarobić :(

    >+ Jeżeli faktura sprzedaży np. z data 1 grudnia nie zostanie zapłacona
    >+ przez kontrahenta do końca grudnia to podatek VAT należny od tej
    >+ faktury nie musi być zapłacony i wykazany w deklaracji za grudzień

    ...my tak chcemy ! (kto za ?) -;)

    >+ magda

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-01-28 07:46:06
    Od: "Jaroslaw Ernest Mizgier" <m...@f...onet.pl>

    Magda napisał(a) w wiadomości: <3...@w...pl>...
> [...]
    >płatny do 25 stycznia tylko dopiero w deklaracji za styczeń.
    >Nie mam pełnej księgowości, nie mam spółki z osobowościa prawna jeżeli

    No rzeczywiscie istnieje tego typu przepis ale odnoszacy sie miedzy innymi
    do uslug remontowo - budowlanych ( takze czegos co najkrocej mozna nazwac
    statkami morskimi )
    Funkcjonuje on w oparciu o 30 dniowa zasade w sposob nastepujacy.
    Odbior robot nastepuje np. 20 lutego 2002 roku. 21 lutego 2002 roku
    wystawiamy fakture. Zaplata faktury nastepuje 3 kwietnia 2002 roku.
    Obowiazek podatkowy w tym przypadku powstaje z dniem otrzymania zaplaty nie
    pozniej jednak niz 30 dnia od daty dokonania odbioru. Zatem VAT nalezny
    rozliczamy w tym przypadku nie w roliczeniu miesiaca lutego, ale marca, gdyz
    w lutym nie nastapila zaplata ( granica jest 30 - dniowy termin ).
    Chcialbym ponownie podkreslic, iz zasada ta stosowana jest ( i moze byc )
    wylacznie do wyjatkow okreslonych w ustawie.
    --
    Jaroslaw Ernest Mizgier
    59 - 800 Luban