  • 1. Data: 2002-01-25 21:03:04
    Temat: Ryczałt samochodowy oZUS-owany??
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Od 01.01 nie ma limitu kosztów używania własnego samochodu pracownika.
    (Skończyła się ważność rozporządzenia - napisało to kilka gazet).

    Powstaje znacząca rozbieżność:
    - jedni mówią, że każda suma jest kosztem pracodawcy i nie ma skutków
    podatkowych u pracownika (oczywiście nie można dać sum astronomicznych -
    koszty muszą być uzasadnione)

    - drudzy mówią, że skoro limit wynosi 0, to każda suma jest tez przychodem
    pracownika - opodatkowanym i oZUS-owanym.

    WAŻNE: ten drugi pogląd wpisano w Poradniku Gorzowskim nr.3. Potwierdziła go
    telefonicznie informatorka w Ministerstwie Finansów.

    Czy wiecie coś w miarę pewnego?

    Pozdrawiam i liczę na rozeznanie grupowiczów
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-01-26 13:30:05
    Temat: Re: Ryczałt samochodowy oZUS-owany??
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof-Piasecki <k...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:a2sh4s$rsl$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > - drudzy mówią, że skoro limit wynosi 0, to każda suma jest tez przychodem
    > pracownika - opodatkowanym i oZUS-owanym.

    Ustawa o PDOF art. 21 ust. 1 punkt 22.
    Wychodzi na to, ze skoro wlasciwy minister nie okreslil stawek to zwolnienia
    nie ma.

    Karol

  • 3. Data: 2002-01-26 20:00:23
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Dzięki.

    Z tego samego artykułu wynika, że można prowadzić ewidencję przebiegu
    pojazdu i rozliczać wypłaty wg. niej bez podatku?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-01-27 10:23:34
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Krzysztof-Piasecki wrote:

    > Dzięki.
    >
    > Z tego samego artykułu wynika, że można prowadzić ewidencję przebiegu
    > pojazdu i rozliczać wypłaty wg. niej bez podatku?

    A ja nie wiem już co robic, z różnych stron sprzeczne opinie, a w naszej
    fimie jest co miesiąc z 10 ryczałtów i mnóstwo delegacji i kilometrówek,
    oraz kilometrówki właścicieli.
    I co z nimi teraz? Ozusować? Opodatkować?
    Czy może nie ma limitu, i wypłacać po uważaniu?
    Czy ktoś coś wie na pewno? Albo chociaż na prawie pewno?

    Maddy w rozterce

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-01-27 11:31:20
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Krzysztof-Piasecki wrote:

    > Od 01.01 nie ma limitu kosztów używania własnego samochodu pracownika.
    > (Skończyła się ważność rozporządzenia - napisało to kilka gazet).

    Czy mógłbys podać namiary na te artykuły (jaka gazeta, kiedy).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-01-28 01:11:19
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > Czy mógłbys podać namiary na te artykuły (jaka gazeta, kiedy).
    >
    > Maddy
    Chodzi o rozporządzenie ministra transportu określające limity kilometrów
    ryczałtowych (stawki kilometrowe pozostają ważne), więc wypłaty wg. karty
    drogowej lub delegacji są chyba niezagrożone.
    O zakończeniu ważności limitu napisano w Gazecie Prawnej (nie pamiętam
    numeru) i potwierdziło 3 właścicieli biur rachunkowych, których zapytałem.
    Zdania nt. opdatkowania i ozusowania wypłat są wśród nich podzielone...
    Pozdrawiam
    Krzysztof.

  • 7. Data: 2002-01-28 07:47:46
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Krzysztof-Piasecki napisał(a):
> [...]
    > Zdania nt. opdatkowania i ozusowania wypłat są wśród nich podzielone...
    Dzięki wielkie.
    No tak, stosik nieprzeczytanych GP urósł mi na biurku przez ten
    @#$%$$# bilans i tak to się kończy.

    Maddy (zabierając się za zaległą lekturę)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-01-28 09:17:08
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 25 Jan 2002 22:03:04 +0100, "Krzysztof-Piasecki"
    <k...@i...pl> wrote:

    >WAŻNE: ten drugi pogląd wpisano w Poradniku Gorzowskim nr.3. Potwierdziła go
    >telefonicznie informatorka w Ministerstwie Finansów.

    No nie do końca, napisali, że sami nie wiedzą jak rozliczać.

    Sławomir Dąbrowski

  • 8. Data: 2002-01-28 09:17:08
    Temat: Re: Re: Ryczałt samochodowy oZUS-owany??
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Sat, 26 Jan 2002 14:30:05 +0100, "Karol" <a...@b...com> wrote:

    >Ustawa o PDOF art. 21 ust. 1 punkt 22.
    >Wychodzi na to, ze skoro wlasciwy minister nie okreslil stawek to zwolnienia
    >nie ma.

    Ależ ustalił - w "starym" rozporządzeniu. Pytanie zasadnicze, czy ono
    dalej obowiązuje.

    Sławomir Dąbrowski

  • 10. Data: 2002-01-28 14:51:55
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    "S?awomir D?browski" wrote:

    > No nie do ko?ca, napisali, ?e sami nie wiedz? jak rozliczaae.
    >
    > S?awomir D?browski

    Dzisiejsza GP podaje odpowiedz Min. Fin. na zapytania dotyczace
    zaistnialej w tym wzgledzie sytuacji. Nie ma tylko wyjasnien co maja
    robic przedsiebiorcy korzystajacy w DG z wlasnych samochodow nie
    wprowadzonych do Ew.ST.
    ---------
    Graszka