    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak siostra może splacic mieszkanie ojca?
    Date: Sun, 20 Feb 2011 10:36:31 -0600

    On 2/20/2011 8:41 AM, Cyb wrote:

    > darowiznami?
    > ojciec siostrze w darowiznie mieszkanie,
    > siostra tobie przelewem kase jako darowizne

    przy czym jest to podstawa do przyczepienia się US do faktu że intencją
    siostry wcale nie była darowizna.

    Fakt, ze wychodzi najtaniej, ale może być, że najtaniej do czasu
    przeczepienia się US do tego.

    Narazie nic mi mądrego nie przychodzi do głowy, tak żeby US nie miał
    podstaw do przyczepienia się.
    Formalnie, ale z podatkami to darowizna ojca na dwójkę i podział
    współwłasności w stosunku 1:0 z spłatą jednej ze stron, ale wówczas od
    tej spłaty należy się podatek.