  • 1. Data: 2011-02-20 14:09:48
    Temat: Jak siostra może splacic mieszkanie ojca?
    Od: " " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Ojciec chce nam przepisać swoje mieszkanie (mi i siostrze).
    W tym mieszkaniu już od dawna nie mieszkamy.

    Ja chcę kupić swoje mieszkanie i chciałbym żeby siostra spłaciła swoją część
    mieszkania ojca w zamian za prawo do całości. Ona się na to zgadza.

    Chcemy to zrobić jak najmniej obciążając się podatkowo (wiem, dziwni jesteśmy).
    Macie pomysł jak to zrobić?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2011-02-20 14:41:26
    Temat: Re: Jak siostra może splacic mieszkanie ojca?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 14:09:48 +0000 (UTC), " "
    <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Chcemy to zrobić jak najmniej obciążając się podatkowo (wiem, dziwni jesteśmy).

    darowiznami?
    ojciec siostrze w darowiznie mieszkanie,
    siostra tobie przelewem kase jako darowizne

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2011-02-20 16:36:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/20/2011 8:41 AM, Cyb wrote:

    > darowiznami?
    > ojciec siostrze w darowiznie mieszkanie,
    > siostra tobie przelewem kase jako darowizne

    przy czym jest to podstawa do przyczepienia się US do faktu że intencją
    siostry wcale nie była darowizna.

    Fakt, ze wychodzi najtaniej, ale może być, że najtaniej do czasu
    przeczepienia się US do tego.

    Narazie nic mi mądrego nie przychodzi do głowy, tak żeby US nie miał
    podstaw do przyczepienia się.
    Formalnie, ale z podatkami to darowizna ojca na dwójkę i podział
    współwłasności w stosunku 1:0 z spłatą jednej ze stron, ale wówczas od
    tej spłaty należy się podatek.

  • 4. Data: 2011-02-20 17:08:25
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 10:36:31 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >Formalnie, ale z podatkami to darowizna ojca na dwójkę i podział
    >współwłasności w stosunku 1:0 z spłatą jednej ze stron, ale wówczas od

    jesli maja doi siebie nawzajem zaufanie i moga porozciagac w czasie,
    to raczej US sie nie przyczepi - no hcyba ze faktycznie obie rzeczy
    odbeda sie w ciagu miesiaca.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2011-02-20 18:13:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/20/2011 11:08 AM, Cyb wrote:

    > jesli maja doi siebie nawzajem zaufanie i moga porozciagac w czasie,
    > to raczej US sie nie przyczepi - no hcyba ze faktycznie obie rzeczy
    > odbeda sie w ciagu miesiaca.

    nawet za 4 lata jak zapytają ojca komu chciał przekazać mieszkanie ten
    nie bedzie w stanie skłamać.

  • 6. Data: 2011-02-20 18:38:26
    Od: " " <l...@W...gazeta.pl>

    Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

    > darowiznami?
    > ojciec siostrze w darowiznie mieszkanie,
    > siostra tobie przelewem kase jako darowizne

    A od darowizn nie należy się podatek?

    Co trzeba zrobić, żeby US się nie doczepił? W tym, jakich formalności trzeba
    dopełnić?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 7. Data: 2011-02-20 18:52:35
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 18:38:26 +0000 (UTC), " "
    <l...@W...gazeta.pl> wrote:

    >A od darowizn nie należy się podatek?

    od jakiegos juz czasu nie ma podatku od darowizn po najblizszej
    rodzinie, pod warunkiem spelnienia paru warunkow - popatrz sobie w
    biezace przepisy.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2011-02-20 18:55:47
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 12:13:34 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >nawet za 4 lata jak zapytają ojca komu chciał przekazać mieszkanie ten
    >nie bedzie w stanie skłamać.

    alez nie bedzie klamal- chcial je przekazac corce i je przekazal corce
    - w koncu wolno kazdemu rozporzadzac swoim majatkiem dosyc dowolnie...

    a ze corka tak hojnie obdarowana, mogla z wlasnej woli dac cos bratu,
    zeby nie czul sie stratny...

    idac twoim tokiem myslenia, nie wolno nam kupowac tanszych towarow, a
    jedynie najdrozsze - wybor zakupu tanszego towaru tez przeciez uderza
    w skarb panstwa - nizsze wplywy z chociazby VAT (i innych podatykow
    wliczanych w cene towaru).

    a juz o sytuacji, gdy rodzice daja dzieciom pieniadze,
    nie wspominam...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2011-02-20 22:14:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/20/2011 12:55 PM, Cyb wrote:
    > a ze corka tak hojnie obdarowana, mogla z wlasnej woli dac cos bratu,
    > zeby nie czul sie stratny...

    a to już nie jest darowizna.

    chyba, ze wytniesz słowo stratny.
    Ale jak raz taką głupotę palniesz w US to sie wyciąć nie da.
    Jak to gotfryd ujął : Podatnikowi już dziękujemy, decyzja przyjdzie pocztą

  • 10. Data: 2011-02-20 22:22:34
    Temat: Re: Jak siostra ?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-02-20 23:14, witek pisze:

    > a to ju? nie jest darowizna.
    >
    > chyba, ze wytniesz s?owo stratny.
    > Ale jak raz tak? g?upot? palniesz w US to sie wyci?? nie da.
    > Jak to gotfryd uj?? : Podatnikowi ju? dzi?kujemy, decyzja przyjdzie
    > poczt?

    Czy ja wiem... Ludzie z różnych powodów dają darowizny. Sumienie i
    poczucie sprawiedliwości też jest dobrym powodem. Darowizna jest czymś
    co dajemy i w zamian niczego nie oczekujemy. Siostra daje bratu kasę w
    zamian nic nie oczekując (żadnej materialnej korzyści).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --