  • Data: 2011-03-01 17:45:21
    Temat: Re: Jak siostra może splacic mieszkanie ojca?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Mar 2011, Dominik & Co wrote:

    > W dniu 28-02-2011 16:01, witek rzecze:

    > Już pisałem, że PCC przy zniesieniu współwłasności ze spłatą
    > do wysokości udziału wynosi 0 (zero).

    ??
    Nie pomyliłeś aby podatków?
    Przecież właśnie od wysokości spłaty (a ściślej: "należnej spłaty
    do wartości rynkowej nabycia") jest PCC:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    +++
    4
    Obowišzek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, cišży:
    [...]
    5) przy umowie o dział spadku lub o zniesienie współwłasnoœci – na
    podmiocie nabywajšcym rzeczy lub prawa majštkowe ponad udział
    w spadku lub we współwłasnoœci;
    [...]
    6
    1. Podstawę opodatkowania stanowi:
    [...]
    5) przy umowie o zniesienie współwłasnoœci lub o dział spadku - wartoœć
    rynkowa rzeczy lub prawa majštkowego nabytego ponad wartoœć udziału we
    współwłasnoœci lub spadku,
    [...]
    7
    1. Stawki podatku wynoszš:
    [...]
    2) od umów zamiany, dożywocia, o dział spadku, o zniesienie współwłasnoœci
    oraz darowizny:
    a) przy przeniesieniu własnoœci nieruchomoœci, rzeczy ruchomych, [...]
    [...] 2%
    b) przy przeniesieniu własnoœci innych praw majštkowych 1%,
    ---

    Możesz wobec tego podać podstawę prawną do tezy że jest inaczej?

    pzdr, Gotfryd